شرایط ثبت برند و علامت تجاری و جدیدترین مراحل و ضوابط 1402

شرایط ثبت برند و علامت تجاری و جدیدترین مراحل و ضوابط 1402

برند یا علامت تجاری معرف هر کسب و کاری است. کسب و کار های تولیدی و خدماتی برای اینکه بتوانند محبوبیت بیشتری در بین مشتریان و شرکت های طرف قرارداد خود به دست بیاورند، برند و علامت تجاری خود را به ثبت می رسانند. دستورالعمل ها و شرایط خاصی برای ثبت برند به صورت حقیقی یا همان شخصی و شرکتی در ایران در نظر گرفته شده است.

اطلاع از طبقه بندی ثبت علائم تجاری و همچنین مدارک مورد نیاز برای برند های حقیقی و حقوقی در موضوعات مختلف، باعث می شود تا روند ثبتی برای برند و علامت تجاری سریع تر صورت بگیرد. برای هر برند باید به دنبال طراحی لوگو اختصاصی و همچنین انتخاب نام جدید و خلاقانه بود که البته تمامی شرایط و الزمات ثبت برند را داشته باشند.

برند ها را می توان در موضوعات مختلف و به صورت فارسی یا لاتین به ثبت رساند. برای ثبت هر کدام از موضوعات برندهای مختلف باید مدارک خاصی را تهیه نمود. برای اینکه بتوانید یک فعالیت تجاری را آغاز کنید لازم است تا ابتدا برای مجوز های مختلف مانند جواز کسب اقدام نمایید. نکته مهمی که باید در مورد برند و لوگو در نظر داشته باشید این است که حتما قبل از عملیات ثبتی، استعلام های مربوط به برند های قبلی که ثبت شده اند را انجام دهید.

آنچه خواهید خواند...

برند چیست؟

برند در واقع یک اسم و یا علامت تجاری یا همان لوگو برای یک کسب و کار است که مشتریان و شرکت های دیگر، آن کسب و کار را با آن تصویر یا نام می شناسند. در سراسر دنیا شرکت های مختلف برای اینکه بتوانند نقش و نام خود را در ذهن مشتری حک کنند، یک نام منحصر به فرد و یک تصویر جذاب و جدید به عنوان لوگو برای خود در نظر می گیرند.

برند و لوگو که به دو صورت فارسی و لاتین قابلیت ثبت شدن دارند، علاوه بر معرفی یک کسب و کار در ذهن مشتریان، باعث قانونی شدن آن کسب و کار نیز می شوند. البته برند مارکتینگ نسبت به ثبت برند و علامت تجاری تفاوت هایی دارد. برای اینکه بتوانید از مزیت های قانونی یک برند و علامت تجاری برای جلوگیری از سواستفاده رقبا استفاده کنید، باید حتما لوگو تجاری را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

برند در واقع به یک کسب و کار از هر نظری اعتبار و ارزش می دهد. مشتریان زمانی که از یک برند خریداری می کنند یا از خدمات آن استفاده می کنند، حس اعتماد بیشتری دارند و راحت تر می توانند برند و کسب و کار مورد نظر را به دوستان خود نیز معرفی نمایند.

اهداف ثبت برند

برای شرکت ها و کسب و کار هایی که قصد دارند هزینه هایی را برای ثبت برند بپردازند، قطعاً مزیت ها و اهدافی که این کار در پی دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

ثبت برند و علامت تجاری می تواند شرکت و کسب و کار تولیدی یا خدماتی شما را از سواستفاده رقبا به خوبی محافظت کند. علاوه بر یکی از دیگر اهداف ثبت علامت تجاری و لوگو این است که کسب و کار ها بتوانند ارزش و اعتبار بیشتری را در بین مشتریان به دست بیاورند تا مشتریان با امنیت و اعتماد بیشتری از خدمات و تولیدات این برند ها استفاده نمایند.

زمانی که یک برند به صورت قانونی به ثبت رسیده باشدو تجربه خرید موفق تری را برای مشتری ایجاد کند، قطعا می تواند به سرعت در ذهن مشتری جای خود را باز کند. همین عامل باعث می شود تا مشتری، مزیت های برند را به دیگران نیز معرفی کند. این یعنی با کمترین هزینه و ثبت برند و علامت تجاری توانسته اید بازاریابی پنهان و موفقی نیز داشته باشید.

ثبت برند تجاری چگونه است؟

در صورتی که بتوانید تمامی شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت برند به خوبی رعایت کنید شانس ثبت علامت تجاری و نام برند شما بالاتر می رود و این موضوع می تواند در بالا بردن ارزش دارایی و کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. زمانی که بتوانید عملیات ثبتی را به درستی انجام دهید و البته مارکتینگ درستی نیز برای کسب و کار خود انجام داده باشید می توانید به راحتی با صرف کمترین هزینه در تبلیغات، بیشترین بازدهی را بگیرید و این یعنی شما با صرف هزینه برای ثبت برند، علاوه بر ارزش دارایی و کسب و کار خود، می توانید ارزش تبلیغات و بازدهی آن ها را نیز بالاتر ببرید.

علاوه بر این در صورتی که ثبت برند قانونی شما انجام شود، هیچ کدام از رقبایتان نمی توانند از نام برند و لوگوی تجاری شما برای جذب مشتریان سواستفاده نمایند. البته بسیاری از افراد تصور اشتباهی در مورد برندینگ و ثبت برند به صورت قانونی دارند و گمان می کنند با برندینگ کردن کسب و کار خود این اجازه را از دیگران می گیرند که بتوانند از برند آن ها سواستفاده کنند. در حالی که تا زمانی که شما برند خود را به صورت قانونی به ثبت نرسانید، رقبایتان به راحتی می توانند از نام برند شما سواستفاده کرده و شما نیز از نظر قانونی قطعا نمی توانید کاری از پیش ببرید.

ثبت لوگو و علامت تجاری

لوگوو علامت تجاری در واقع همان نشان و نمادی است که کسب و کار شما را با آن نام می شناسند. داشتن یک لوگوو علامت تجاری منحصر به فرد باعث می شود تا کسب و کار ها و مشتریانی که قصد استفاده از خدمات و محصولات شما را دارند، به خوبی علامت تجاری شما را در ذهن خود ثبت نمایند و بدون نیاز به معرفی مجدد خدمات و محصولات شما، از این خدمات استفاده کرده یا محصولات شما را خریداری کنند.

لوگو هر برند باید به صورت منحصر به فرد و خاص باشد. این یکی از مهم ترین شرایطی است که برای تایید لوگو در نظر گرفته شده است. بنابراین برای ایجاد یک طرح خلاقانه و جدید باید از افراد متخصص استفاده کنید که بتوانند با توجه به برند های ثبت شده قبلی، یک طرح جدید را برای شما خلق کنند.

در هنگام تحویل مدارک ثبت برند، باید طرح و لوگو مورد نظر خود را در ابعاد و تعداد مشخص و همراه با دیگر علائم تجاری تحویل دهید. برای علامت های تجاری لاتین نیز این شرایط تفاوتی ندارد و باید علامت تجاری خود را با این شرایط آماده ثبت شدن نمایید.

شرایط ثبت برند

اولین و شاید مهم ترین مورد در شرایط ثبت برند و لوگو تجاری را بتوانیم عدم شباهت برند و لوگو انتخاب شده به برند های ثبت شده قبلی بدانیم. در کل محدوده ای که قرار است برند فعالیت کند و در کل ایران فقط باید یک برند و لوگو تجاری به این نام وجود داشته باشد. پس بعد از انتخاب نام برند و طراحی لوگو تجاری باید به سراغ چک کردن شباهت آن با سایر برند ها بروید.

برای جلوگیری از شباهت برند، باید تمامی استعلام های لازم را در مورد برند انتخاب شده انجام دهید تا متوجه شوید که برند و لوگو تجاری شما شباهتی به برند های ثبت شده قبلی ندارد.

به این منظور ما ثبت سیستم آنلاینی را در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار داده که با پر کردن تنها یک فرم به صورت آنلاین، می توانید از قابلیت ثبت برندتان مطلع شوید.

در صورتی که قصد دارید یک تیم تخصصی و کارشناسان حرفه ای عملبیات استعلام ثبت برند تجاری را برای شما انجام دهند می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و تمامی امور استعلام خود را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت 100% آنلاین انجام دهید.

مراحل ثبت برند

برای اینکه برند خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید، لازم است تا مراحل زیر را طی کنید.

  • تهیه اظهار نامه در وب سایت مالکیت معنوی
  • ثبت نام اولیه
  • ارزیابی و بررسی مدارک ثبت برند فوری توسط کارشناسان اداره ثبت، بخش ثبت علائم تجاری
  • تأییدیه مدارک متقاضی لازم است دو نسخه از قرارداد را تهیه کرده، یک نسخه را بایگانی نموده، و نسخه دیگر را همراه با مدارک دیگر مجددأ از طریق پست به آدرس مرکز مالکیت معنوی ارسال نماید.

انتخاب نام خلاقانه و جدید برای برند

قبل از اینکه بخواهید استعلام های ثبت برند خود را انجام دهید و یا بعد از اینکه متوجه شدید برند شما شباهتی به برند های ثبت شده قبلی دارد، باید برای انتخاب یک اسم مناسب برای برند خود اقدام نمایید.

انتخاب اسم مناسب برای هر برند جز مهم ترین شرایط ثبت برند است ک به شما کمک می کند تا بتوانید برند خود را به خوبی به مخاطبین خود معرفی نمایید.

در قوانین مورد نظر برای ثبت برند اینگونه آمده است که استفاده از اسامی مشاهیر، بزرگان و اسامی خاص و یا اسامی نهاد های ملی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

یعنی شما علاوه بر اینکه برندی را باید انتخاب کنید که قبلا به ثبت نرسیده باشد، باید از انتخاب اسامی مشاهیر و اسامی نهاد های خاص خودداری کنید.

از دیگر شرایط ثبت برند و انتخاب نام می توان به عدم استفاده از نام مکان های جغرافیایی و تاریخی نام برد.

در واقع هر چقدر که بتوانید یک نام خلاقانه تر و جدیدتر برای برند خود انتخاب کنید، شانس ثبت کردن برند تجاری شما بالاتر می رود.

طراحی لوگو و علامت تجاری

برای لوگو تجاری نیز باید به شرایطی که در نظر گرفته شده است دقت نمایید. لوگو تجاری که طراحی و برای برند خود انتخاب می کنید نباید به هیچ عنوان شباهتی به لوگو های تجاری طراحی شده قبلی داشته باشد. در واقع می توانیم بگوییم که برای طراحی لوگو تجاری نیز هر چقدر لوگو شما خلاقانه تر باشد، شانس ثبت کردن برند تجاری برای شما بالاتر می رود.

در مراحل ثبت برند به این موضوع اشاره کردیم که هر چقدر بتوانید نام و لوگو تجاری جدیدتر و خلاقانه تری را خلق کنید، قطعاً شانس ثبت کردن برند شما بالاتر می رود. اما این به آن معنا نیست که هر لوگو تجاری و نامی را بتوانید برای برند خود انتخاب نمایید.

نام برند شما علاوه بر اینکه باید نگاهی به آینده داشته باشد و هزینه های تبلیغات را برای شما کاهش دهد، باید ارتباط مفهومی درستی با کسب و کار شما داشته باشد. یعنی در صورتی که در زمینه ای خاص فعالیت می کنید، باید برند و لوگو تجاری ارتباط مفهومی با این زمینه داشته باشد و مشتری در همان نگاه اول متوجه فعالیت ها، خدمات و تولیدات شما شود.

استعلام ثبت برند

همانطور که گفته شد، نام برند و لوگویی که برای آن طراحی می کنید، نباید به هیچ عنوان شباهتی به برند های ثبت شده قبلی داشته باشد. در هر موضوعی که قصد داشته باشید برند و علامت تجاری را به صورت قانونی به ثبت برسانید، باید ابتدا استعلام های لازم در مورد آن موضوع و برند را انجام دهید.

استعلام ثبت برند در کاهش هزینه ها و مدت زمان ثبت برند و علامت تجاری تاثیر مستقیمی دارد. به صورت کلی برای اینکه بتوانید از تشابه نام برند با برند هایی که قبلا به ثبت رسیده اند جلوگیری کنید می توانید استعلام های مربوطه را انجام دهید. معمولاً استعلام برند ها به صورت آنلاین انجام می شود. از طریق فرم های قرار گرفته روی سامانه ما ثبت نیز می توانید استعلام مربوط به موضوع، نام و لوگوی برند خود را انجام دهید.

علائم تجاری که نمی توان ثبت نمود

در دستوالعمل های در نظر گرفته شده برای ثبت برند و علامت تجاری، برخی از نام ها و برند هایی که ثبت شده اند به هیچ عنوان قابلیت ثبت شدن ندارند. در ادامه به تمامی این موارد اشاره می کنیم.

  • پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی
  • علامت یا آرم های دولت ایران
  • علامت هلال احمر
  • پرچم های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران
  • علامت تجاری موسسات رسمی مانند صلیب سرخ، رجاء، همراه اول و …
  • كلمات و یا عباراتی كه موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن
  • علائمی كه مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد.
  • واژه های عام: به عنوان مثال کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند.
  • واژه های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار م روند. مثلا ثبت برند خوشمزه و شیرین برای انواع خوراکی به تنهایی و بدون پسوند، قابل ثبت نخواهد بود.
  • علائم گمراه کننده: به عنوان مثال ثبت علامت تجاری جهت عرضه انواع شیره خرما و انگور با تصویر زنبور عسل مردود خواهد شد. چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند.
  • علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه: به طور کلی کلمات و تصاویر نقض کننده موازین ، هنجارهای اخلاقی ، عرفی و مذهبی جامعه غیر قابل ثبت است.
  • پرچم، نشان های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان کشور و سازمان های بین المللی که نمونه آنها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده به طور معمول قابل ثبت نیستند مگر اینکه مجوز مراجع صلاحیت دار بین المللی داشته باشند.
  • همچنین موارد زیر قابل ثبت نخواهد بود:
  • در صورت تشابه زیاد علامت و برند دو موسسه به طوری که کالا و خدمات دو موسسه از هم قابل تمایز نباشند.
  • علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد.
  • عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

مدارک ثبت برند

بعد از انتخاب اسم مناسب و همچنین طراحی لوگو تجاری در ادامه مراحل باید به سراغ تهیه مدارک برای اشخاص حقیقی و حقوقی بروید. در ادمه لیست مدارک مورد نیاز برای اینکار آورده شده است.

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی جدید
  • کپی مجوز فعالیت که می تواند جواز کسب، پروانه بهره برداری و … باشد.
  • تصویر کارت بازرگانی ( در صورت نیاز برای ثبت برند به صورت لاتین و انجام صادارت و واردات)

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی

  • تصویر مدارک شناسایی اعضا شامل کارت ملی جدید و شناسنامه
  • تصویر آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت
  • کپی مجوز فعالیت (جواز کسب – پروانه بهره برداری و …)
  • تصویر علامت تجاری بع تعداد و ابعاد لازم
  • تصویر کارت بازرگانی معتبر در صورت نیاز به انجام مراحل ثبت برند لاتین

هزینه ثبت برند

در سامانه های مختلف با توجه به خدماتی که ارائه می شود، هزینه های متفاوتی برای ثبت علامت تجاری در نظر گرفته می شود. ثبت لوگو و علامت تجاری اگر به صورت آنلاین صورت بگیرد هزینه های کمتری خواهد داشت.

همانطور که گفته شد برند ها را می توان به صورت شخصی و حقوقی به ثبت رساند. هزینه ثبت علامت تجاری شامل پرداخت هزینه در مراحل مختلف است. برای استعلام ثبت برند تجاری لازم است تا هزینه ای را در نظر بگیرید.

یکی از متغیرهایی که برای هزینه ثبت علامت تجاری وجود دارد و نقش بسیار زیادی در این مورد ایفا می کند، مربوط به طبقات برند های مختلف می باشد. برند های تجاری در 45 طبقه مختلف تقسیم می شوند.

پس کلا هزینه های ثبت با توجه به مواردی مانند قیمت چند نوبت آگهی، هزینه های بررسی، هزینه وکیل و یا مابالتفاوت هزینه ها جهت ثبت در تمام یا بخشی از طبقات مختلف در نظر گرفته می شود.

معیار و فاکتور مهم دیگری که در هزینه های ثبتی موثر است، ارائه مدارک لازم برای ثبت برند و علامت تجاری است. در صورتی هزینه های ثبتی میزان تعریف شده است که نیاز به دریافت مجوز ها و مدارک اولیه نداشته باشید. در صورتی که نیاز داشته باشید که جواز کسب یا مجوز های اولیه را دریافت کنید، قطعاً هزینه های ثبت علامت تجاری برای شما بیشتر خواهد بود.

انواع هزینه ثبت برند

به صورت کلی برای اینکه بتوانید برند و علامت تجاری را به صورت قانونی به ثبت برسانید باید هزینه های زیر را پرداخت کنید.

  • هزینه ثبت اظهارنامه و تهیه آن به صورت درست و قانونی
  • هزینه آگهی تقاضای ثبت در روزنامه اول
  • هزینه حق الثبت (این هزینه برای هر سایت و سامانه متفاوت است)
  • هزینه انتشار آگهی در روزنامه دوم (جهت ثبت نهایی علامت تجاری)

**** این هزینه های برای برندهای حقیقی و حقوقی و برند های لاتین و فارسی با هم متفاوت هستند. برای درک بهتر و آگاهی کامل تر از لیست کامل هزینه ثبت برند و علامت تجاری پیشنهاد می شود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا هزینه و تعرفه ثبت ما پایین تر است؟

شاید با دیدن هزینه های مربوط به خدمات ثبتی را از خود پرسیده باشید که دلیل این همه تفاوت نسبت به دیگر موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند، چپیست؟

برای پاسخ بهتر به این سوال باید گفت که امور ثبتی به عنوان یک امور خدماتی در نظر گرفته می شود و در کنار هزینه های ثابتی که برای پرداخت روزنامه رسمی و هزینه ثبت طبقات مختلف برند پرداخت می شود، باید هزینه هایی را نیز به عنوان خدمات در نظر گرفت.

با توجه به اینکه تمامی مراحل ثبت برند و علامت تجاری از انتخاب اسم تا تاید نهایی و انتشار روزنامه کثیرالانتشار، در سامانه ثبت به صورت آنلاین انجام می شود، هزینه های خدماتی برای امور ثبت برند کاهش پیدا کرده است.

ضمنا در این سامانه فرم هایی قرار گرفته است که به راحتی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید امور مربوط به ثبت برند و درخواست های مختلف را به صورت آنلاین پرداخت نمایید و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

تعرفه و هزینه ثبت برند برای موضوعات مختلف و برای انواع برند حقیقی و حقوقی در این سامانه تفاوتی با هم ندارد و شما به راحتی می توانید با ارزان ترین هزینه و تعرفه در سراسر کشور، امور ثبتی خود را انجام دهید.

تمدید، فروش و انتقال برند و علامت تجاری

بعد از ثبت برند با توجه به ارزش و اعتباری که کسب و کار مورد نظر به دست می آورد، می توان برند ثبت شده را به فروش رساند یا با دریافت هزین هایی آن را به دیگری منتقل نمود. در صورتی که قصد داشته باشید از مزیت های علامت تجاری ثبت شده مجدداً استفاده نمایید می توانید برند خود بعد از دوره 10 ساله اولیه مجدداً تمدید کنید. در نظر داشته باشید که تمدید برندهای ثبت شده باید 6 ماه قبل از تاریخ سررسید 10 ساله آن ها باشد.

اگر قصد انتقال برند حقیقی یا حقوقی را دارید باید مدارک زیر را تهیه کنید. ( اگر می خواهید برند دیگری را به نام خود انتقال دهید یا برند خود را به نام دیگران انتقال دهید، این مدارک برای شما الزامی است)

مدارک مورد نیاز برای انتقال برند حقیقی:

اصل گواهی ثبت علامت
صلح نامه توسط فروشنده برای انتقال برند در دفترخانه اسناد رسمی
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فروشنده
اصل و کپی شناسنامه خریدار

مدارک مورد نیاز برای انتقال برند حقوقی:

اصل گواهی ثبت علامت
صلح نامه توسط فروشنده برای انتقال برند در دفترخانه اسناد رسمی
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
اصل و کپی مدارک ثبت شرکت
اصل و کپی مدارک شناسایی خریدار


خرید فروش برند تجاری، خرید و فروش علامت تجاری

ثبت علامت تجاری توسط وکلای پایه یک دادگستری، خرید و فروش برند تجاری،علامت تجاری خود را برای فروش به ما بسپارید

نام تجاری و علامت تجاری خود را به فروش رسانید:
شما میتوانید براحتی نام تجاری خود را با سپردن آن به ما در کمترین زمان و با قیمتی مناسب بفروش رسانید.

شمامیتوانید با ثبت چندین نام تجاری علاوه بر در اختیار داشتن چندین نام تجاری برای محصولات متنوع خود نام های تجاری مازاد خود را بفروش رسانده و علاوه بر جبران هزینه های ثبتی، سود خوبی را نیز بدست آورید.

نقل و انتقال نام تجاری خیلی راحت و آسان بوده و مدت زمان کوتاهی بطول می انجامد.

مراحل نقل و انتقال نام تجاری:

استعلام دفترخانه اسنادرسمی از اداره ثبت علائم تجاری جهت بلامانع بودن و صحت نام تجاری مورد نظر

امضای صلحنامه انتقال قطعی نام تجاری در دفترخانه اسناد رسمی

چاپ آگهی نقل وانتقال در روزنامه رسمی کشور

نحوه دریافت و پرداخت وجوه نقل و انتقال:

ابتدا 10% قرارداد بعنوان پیش پرداخت جهت انعقاد قراترداد و دریافت استعلام


مابقی مبلغ در دفتر اسناد رسمی هنگام امضای سند نقل و انتقال

کمیسیون نقل و انتقال:

به میزان 10 درصد مبلغ قرارداد بعنوان کمیسیون تعلق میگیرد
;">چگونگی سپردن نام تجاری جهت فروش:

با ارسال تصویر روزنامه رسمی و گواهی ثبت نام تجاری، علامت تجاری شما جهت فروش در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت

جهت دیدن لیست برندهای فروشی میتوانید از سایت ما دیدن فرمایید

www.iranbc.ir 

 آرم،طرح صنعتي،ثبت بين المللي علامت تجاري،ثبت بين المللي توسط سيستم مادريد،سيستم مادريد،ثبت بيت المللي برند،ثبت بين المللي لوگو،ثبت بين المللي آرم،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،ثبت شركت،مدارك لازم جهت ثبت شركت،ثبت شركت تعاوني،ثبت شركت سهامي خاص،ثبت شركت سهامي عام،مدارك لازم جهت ثبت شركت تعاوني،مدارك لازم جهت ثبت شركت سهامي خاص،مدارك لازم جهت ثبت سهامي عام،ثبت موسسه،مدارك لازم جهت ثبت موسسه،ثبت موسسه غير تجاري،مدارك لازم جهت ثبت موسسه غير تجاري،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

ثبت نام تجاري، ثبت علامت تجاري ، ثبت علائم تجاري ، ثبت اسم تجاري، ثبت برند تجاري، ثبت لوگو، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو ، تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برندها،انواع برند،برندهاي معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام هاي تجاري

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری  توسط وکلای پایه یک دادگستری، خرید و فروش برند تجاری،علامت تجاری خود را برای فروش به ما بسپارید

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقیقی
1-    تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي و کدپستی 10رقمی
2-    ارائه پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه ایی از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره ثبت علائم تجاری
3-    امضای وکالتنامه
4-    تصوير علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتيمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در برگی جداگانه درخصوص علامت و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت
5-    كارت بازرگاني بنام شخص دارنده جواز (در صورتيكه علامت مورد نظر لاتين و یا غیر فارسی باشد)
 
مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری برای اشخاص حقوقی یا شرکتها

1-       ارائه پروانه بهره برداري يا مجوز توليد یا پروانه کسب برابر اصل شده
2-       تصوير اولين روزنامه رسمي شركت(آگهی تاسیس)و روزنامه رسمي آخرين تغييرات هیات مدیره شركت (دوره آن منقضی نشده باشد.)
3-      تصوير برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملي دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت و کدپستی 10رقمی
4-       كارت بازرگاني برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی(در صورتيكه علامت مورد نظر لاتين باشد)
5-       تصوير علامت تجاری مورد نظر به ابعاد 8*8 سانتيمتر به تعداد 15 عدد و توضیح در خصوص علامت و توصیف
6-        امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای مجاز اوراق بهادار و مهر شرکت
    علامت تجاري،ثبت علامت،ثبت علامت تجاري،ثبت علايم تجاري،ثبت علائم تجاري،ثبت برند،ثبت لوگو،ثبت آرم،ثبت برند تجاري،ثبت لوگو تجاري،ثبت آرم تجاري،مدارك لازم جهت علامت تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علايم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علائم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت برند،مدارك لازم جهت ثبت لوگو،مدارك لازم جهت ثبت آرم،طرح صنعتي،ثبت بين المللي علامت تجاري،ثبت بين المللي توسط سيستم مادريد،سيستم مادريد،ثبت بيت المللي برند،ثبت بين المللي لوگو،ثبت بين المللي آرم،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،ثبت شركت،مدارك لازم جهت ثبت شركت،ثبت شركت تعاوني،ثبت شركت سهامي خاص،ثبت شركت سهامي عام،مدارك لازم جهت ثبت شركت تعاوني،مدارك لازم جهت ثبت شركت سهامي خاص،مدارك لازم جهت ثبت سهامي عام،ثبت موسسه،مدارك لازم جهت ثبت موسسه،ثبت موسسه غير تجاري،مدارك لازم جهت ثبت موسسه غير تجاري،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند برها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری،،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

  ثبت نام تجاري، ثبت علامت تجاري ، 09123707174,ثبت علائم تجاري ، ثبت اسم تجاري، ثبت برند تجاري، ثبت لوگو، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت  ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو ، تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برندها،انواع برند،برندهاي معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام هاي تجاري

مدارک ثبت بین المللی علامت تجاری ، نام تجاری (برند) سیستم مادرید

مدارک ثبت بین المللی علامت تجاری ، نام تجاری (برند) سیستم مادرید

1 ) ارائه نامه درخواست جهت ثبت بين المللي علامت تجاری خطاب به اداره ثبت علايم تجاري با درج اسامي كشورهاي مورد نظر

2 ) ارائه معرفي نامه بر روي سربرگ شركت همراه با امضاي مديران و دارندگان حق امضا و با مهر شركت براي اشخاص حقوقي و در صورت مراجعه وكيل رسمي ارائه وكالت نامه دادگستري

3 ) ارائه كپي مصدق شناسنامه و كارت ملي مديران و دارندگان حق امضاي شركت و روزنامه تاسيس و آخرين تغييرات شركت براي اشخاص حقوقي و ارائه كپي مصدق شناسنامه و كارت ملي براي اشخاص حقيقي و در صورت مراجعه به وكيل رسمي ارائه وكالت نامه دادگستري

4 ) ارائه اظهارنامه يا اصل گواهي ثبت علامت تجاري در ايران جهت رويت و كپي آن جهت ضبط در پرونده يا ارائه كپي مصدق گواهي ثبت علامت تجاري

5 ) تكميل فرم مخصوص لاتين

6 ) ارائه برگ محاسبه هزينه ها

7 )رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي

    فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند ها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

ثبت نام تجاري، ثبت علامت تجاري ، ثبت علائم تجاري ، ثبت اسم تجاري، ثبت برند تجاري، ثبت لوگو، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت  ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو ، تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند برها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری

اخطار رفع نقص و مردودی علائم تجاری

 اخطار رفع نقص علامت تجاری

 هر اظهارنامه ثبت علامت تجاري ظرف ٤٥ روز از تاريخ وصول مورد بررسي قرار مي گيرد. چنانچه نقصي در اظهارنامه ثبت علامت تجارتي مشاهده شود مراتب طي اخطاري به نشاني متقاضي ثبت اعلام خواهد شد و ساكنين ايران ظرف ١٠ روز و ساكنين خارج از كشور ظرف یکماه بايد اقدام به رفع نقص نمايند.

مهلت هاي مذكور در صورت استمهال براي يك بار ديگر تمديد خواهد شد و بنابراين ساكنين ايران حداكثر ٤ ماه و ساكنين خارج از ايران حداكثر ١٢ ماه بايد در رفع نقص اقدام لازم را به عمل آورند در غير اين صورت تقاضاي آنان رد خواهد شد. در صورت رد تقاضا متقاضي مي تواند دادخواستي داير بر شكايت از تصميم اداره به دادگاههاي حقوقي ايران تقديم نمايد.

 

دلایل رد علائم تجاری

 در موارد زير تقاضاي ثبت علامت تجاري رد خواهد شد :

١- در صورتي كه علامت تجاري مخالف مقررات قانون باشد.

٢-  در صورتي كه علامت تجاري  قبلا به اسم شخص ديگري ثبت شده باشد.

٣- در صورتي كه شباهت علامت تجاري  با علامت تجاري  ديگري كه ثبت شده به اندازه اي باشد كه مصرف كنندگان عادي يعني اشخاص را كه اطلاعات مخصوصي ندارند به اشتباه اندازد.

٤- علائمي كه مخل انتظامات عمومي يا منافي عفت باشد.

٥- در صورتي كه در علامت تجاري  از علامات مؤسسات رسمي دولتي استفاده (تقليد) شده باشد.

٦- در صورتي كه در علامت تجاري از پرچم دولت جمهوري اسلامي ايران يا پرچم ساير كشورها استفاده شده باشد.

٧-  نشانها و مدالها و انگهاي دولت جمهوري اسلامي ايران.

٨- كلمات يا عباراتي كه موهم انتساب به مقامات رسمي ايران باشد.

٩-  تمثالها (مگر با اجازه مخصوص).

١٠-علامت از نظر شكل ظاهر يا تلفظ يا كتابت يا به هر كيفيت ديگر كه مصرف كنندگان عادي را به اشتباه اندازد.

 شکایت از رد علامت تجاری

 در صورتي كه در اظهارنامه تقديمي به اداره مالكيت صنعتي، موارد فوق در علامتي يافت شود اخطاري داير بر رد علامت صادر و به متقاضي ثبت ابلاغ و علل رد صريحا ذكر مي گردد. تقاضا كننده مي تواند از اين تصميم ظرف ده روز از تاريخ ابلاغ به دادگاههاي حقوقي تهران شكايت نمايد.

  نقل و انتقال علامت تجاري ثبت شده

 در صورتي كه علامت تجاري به طريق قانوني مورد انتقال قرار گيرد در اظهارنامه مربوط به تغيير نام صاحب علامت نكات ذيل صريحا بايد قيد شود.

١-  شماره ثبت علامتتجاري در ايران. ٢- نام و اقامتگاه و تابعيت مالك جديد. ٣- نام و نشاني نماينده قانوني مالك در ايران.

مدارك قانوني انتقال (سند انتقال) و وكالت نامه (در صورتي كه وكيل، متكفل امر انتقال مي باشد) و تصديق ثبت علامات در ايران باشد ضميمه اظهارنامه شود.

تذكر ١- تصديق ثبت بعد از بررسي و ظهرنويسي بنام مالك جديد به صاحب آن مسترد خواهد شد.

تذكر ٢- در صورتي كه انتقال در خارجه به ثبت رسيده باشد رونوشت مصدق (تاييد شده) مستخرجه ثبت اداره ثبت علايم خارجي كافي خواهد بود.

 

استفاده شخص دیگر از علامت تجاری 
ثبت شده

 صاحب علامت تجاري مي تواند اجازه استفاده از علامت تجاري را به شخص ثالثي اعطا نمايد. اين اجازه در صورتي معتبر خواهد بود كه اجازه نامه مربوطه در ايران به ثبت رسيده باشد.

تذكر –در مواردي كه اجازه استفاده از علامت تجاري به امضاي صاحب علامت و شخص استفاده كننده رسيده باشد ثبت اجازه نامه مذكور با تقاضاي كتبي صاحب علامت يا نماينده مجاز او يا استفاده كننده صورت خواهد گرفت.

 اعتراض به ثبت علامت تجاری

 در صورتي كه شخصي آگهي ثبت علامت تجاري را در روزنامه رسمي مشاهده و يا به طريقي از وجود آن مطلع شود در حالي كه آن را علامت تجارتي خود (به شرط اينكه قبلا به ثبت رسيده باشد) مي داند يا اينكه آن علامت را با علامت تجارتي خود با اندازه اي شبيه بداند كه باعث گردد مصرف كنندگان عادي به اشتباه بيفتند، مي تواند ظرف مدت سي روز ار تاريخ انتشار تقاضاي ثبت علامت تجارتي در روزنامه رسمي اعتراض خود را، نسبت به ثبت كتبا به اداره مالكيت صنعتي تسليم نمايد. اين تقاضا در دفتر انديكاتور اداره بايد ثبت شود. مسئول اداره اين اعتراض را ظرف ده روز ار تاريخ وصول به متقاضي ثبت علامت تجارتي طي اخطاري ابلاغ خواهد نمود و چنانچه متقاضي با ملاحظه اعتراض، تمكين نمايد و مراتب انصراف خود را از ثبت علامت تجاري  كتبا به اداره مالكيت صنعتي اعلام دارد تقاضاي وي كان لم يكن تلقي و بايگاني خواهد شد. در صورتي كه متقاضي با ملاحظه اعتراض تمكين ننمايد مراتب عدم تمكين به معترض ابلاغ مي شود و معترض بايد براي اثبات ادعاي خود دادخواستي با ضميمه نمودن كليه دلايل و مدارك مثبته تقديم دادگاههاي حقوقي تهران نمايد و گواهي لازم را ظرف ٢ ماه به اداره مالكيت صنعتي جهت ضبظ در پرونده تسليم دارد و در اين مرحله كليه عمليات ثبتي علامت تجارتي تا اعلام نظر دادگاه متوقف خواهد ماند.
در صورتي كه معترض اقدام لازم را براي پيگيري اعتراض خود به عمل نياورد و گواهي لازم را ارائه ندهد متقاضي مي تواند به دفتر دادگاههاي حقوقي تهران مراجعه و گواهي داير بر اينكه شخص معترض اصولا دادخواستي تقديم ننموده يا دعوي خود را پيگيري نكرده اخذ و به دفتر اداره مالكيت صنعتي تسليم دارد، آنگاه علامت به نفع متقاضي ثبت علامت، ثبت خواهد شد. در صورت مراجعه معترض جهت اقامه دعوي به دادگاههاي حقوقي تهران هدايت كه دادخواست ابطال ثبت علامت تجاري را تقديم نمايد.
   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

طبقه بندی علایم تجاری

طبقه‌بندي بين‌المللي علائم صنعتي و تجاري


 
 طبقه 1 – مواد شيميايي مورد استفاده در صنايع، علوم، عكاسي و همچنين كشاورزي، باغباني و جنگلباني؛ رزين‌هاي مصنوعي پردازش نشده؛ پلاستيك‌هاي پردازش نشده؛ كودهاي گياه؛ تركيبات اطفاء حريق؛ مواد آبكاري و جوشكاري فلزات؛ مواد شيميايي براي نگهداري مواد غذايي؛ مواد دباغي؛ چسب‌هاي صنعتي.
 

طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگي و جلوگيري كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگي؛ مواد تثبيت رنگ، رزين يا صمغ‌هاي خام طبيعي؛ فلزات به صورت پودر يا ورق براي نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.
 

طبقه 3 – تركيبات سفيدكننده و ساير مواد مخصوص شستشوي لباس؛ مواد مخصوص تميز كردن، براق كردن، لكه‌گيري و سائيدن؛ صابون؛ عطريات، روغن‌هاي اسانس، مواد آرايشي؛ لوسيون‌هاي مو؛ گرد و خمير دندان.
 

طبقه 4 – روغن‌ها و گريس‌هاي صنعتي؛ روان‌كننده‌ها، تركيبات گردگيري، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنايي؛ انواع شمع و فتيله چراغ.
 

طبقه 5 – مواد داروئي و بيطاري؛ مواد بهداشتي براي مصارف پزشكي؛ مواد رژيمي براي مصارف پزشكي، غذاي كودكان؛ انواع گچ شكسته‌بندي، لوازم زخم‌بندي؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازي؛ ضدعفوني كننده‌ها؛ مواد نابودكننده حشرات موذي؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه.
 

طبقه 6 – فلزات عادي و آلياژهاي آن‌ها؛ مواد ساختماني فلزي؛ ساختمان‌هاي فلزي قابل حمل؛ مواد فلزي خطوط راه‌آهن؛ كابل و سيم‌هاي غيربرقي از جنس فلزات عادي؛ آهن‌آلات، اقلام كوچك فلزي؛ لوله و مجراهاي فلزي؛ گاوصندوق؛ اجناس ساخته شده از فلزات عادي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ سنگ‌هاي  معدني فلزات.
 

طبقه 7 – انواع ماشين و ماشين‌هاي افزار؛ انواع موتور (به استثناء موتور وسائط نقليه زميني)؛ قفل و بست  حلقه‌هاي اتصال قطعات ماشين‌ها و قطعات انتقال قوه (به غير از اتصالات و اجراء انتقال قوه وسائط نقليه زميني)؛ لوازم و ابزار كشاورزي (به استثناي ابزارهاي دستي)؛ ماشين جوجه كشي.
 

طبقه 8 – انواع  ابزار و لوازم دستي (كه با دست كار مي‌كنند)؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال، سلاح كمري، تيغ.
 

طبقه 9 – اسباب و آلات علمي، دريانوردي، مساحي، عكاسي، سينمايي، بصري، وزن كردن، اندازه‌گيري، علامت دادن، كنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدايت، قطع و وصل، تبديل، ذخيره‌سازي، تنظيم يا كنترل جريان برق؛ آلات و اسباب ضبط، انتقال يا تكثير صوت يا تصوير؛ اسباب ذخيره اطلاعات مغناطيسي، ديسك‌هاي قابل ضبط؛ ماشين‌هاي فروش خودكار و مكانيسم دستگاه‌هايي كه به سكه كار مي‌كنند؛ صندوق‌هاي ثبت مبلغ دريافتي، ماشين‌هاي حساب، تجهيزات داده‌پردازي و رايانه‌اي؛ دستگاه آتش نشاني.
 

طبقه 10 – آلات و ابزار جراحي، پزشكي، دندانسازي و بيطاري، اندام‌هاي مصنوعي، دندان و چشم‌مصنوعي؛ اقلام ارتوپدي؛ مواد بخيه زني.
 

طبقه 11 – دستگاه‌هاي روشنايي، حرارتي، مواد بخار، طبخ، خنك كردن، تهويه، تأمين آب بهداشتي.
 

طبقه 12 – وسائط نقليه، دستگاه‌هاي حمل و نقل زميني، دريايي يا هوايي.
 

طبقه 13 – اسلحه گرم؛ مهمات و انواع پرتابه (از قبيل موشك، خمپاره و غيره)؛ مواد منفجره؛ مواد وسايل آتشبازي.
 

طبقه 14 – فلزات گرانبها و آلياژهاي آن‌ها و كالاهايي كه با فلزات گرانبها ساخته شده يا با آن‌ها روكش شده‌اند و در ساير طبقات ذكر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌هاي گرانبها؛ اسباب و لوازم ساعت‌سازي و زمان سنجي.
 

طبقه 15 – آلات موسيقي.
 

طبقه 16 – كاغذ، مقوا و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ مطالب چاپ شده، مواد صحافي؛ عكس؛ نوشت‌افزار؛ چسب براي مصارف تحريري يا خانگي؛ لوازم نقاشي؛ قلم مو نقاشي؛ ماشين تحرير و لوازم ملزومات دفتري (به استثناي مبلمان) مواد آموزشي و تدريس ( به استثناي دستگاه‌ها)؛ مواد پلاستيكي براي بسته‌بندي (كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند)؛ حروف و كليشه چاپ.
 

طبقه 17 – لاستيك، كائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، ميكا (سنگ طلق) و كالاهاي ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پلاستيك داراي شكل و قالب خاص براي استفاده در توليد ساير كالاها؛ مواد بسته‌بندي، درپوش‌گذاري، انسداد و عايق‌بندي؛ لوله‌هاي قابل ارتجاع غيرفلزي.
 

طبقه 18 – چرم و چرم مصنوعي و كالاهاي ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ پوست حيوانات؛ چمدان، كيسه و كيف‌هاي مسافرتي؛ چتر، چتر آفتابگير و عصا؛ شلاق، يراق و زين و برگ.
 

طبقه 19 – مواد و مصالح ساختماني (غيرفلزي)؛ لوله‌هاي غيرفلزي سخت و غيرقابل انعطاف براي استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قير و قطران؛ ساختمان‌هاي متحرك غيرفلزي؛ بناهاي يادبود غيرفلزي.
 

طبقه 20 – مبلمان و اثاثيه، آيينه، قاب عكس؛ كالاهاي ساخته شده از چوب، چوب پنبه، ني، حصير، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، كهربا، صدف مرواريد، كف دريا و بدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك (كه در ساير طبقات ذكر نشده‌اند).
 

طبقه 21 – ظروف خانگي يا لوازم آشپزخانه (كه از فلزات قيمتي ساخته يا روكش نشده‌اند)؛ شانه و ابر و اسفنج؛ انواع برس  قلم مو(به استثناي قلم موهاي نقاشي)؛ مواد ساخت برس؛ لوازم نظافت و تميزكاري؛ سيم ظرفشويي؛ شيشه كار شده يا نيمه كار شده (به استثناي شيشه مورد استفاده درساختمان‌ها) شيشه آلات، اشياء ساخته شده از چيني و سفال كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند.
 

طبقه 22 – طناب، رسيمان، تور، چادر، سايبان، برزنت (تارپولين)، بادبان و شراع، كيسه و گوني كه در طبقات ديگر ذكر نشده است؛ مواد لايي و لايه‌گذاري و پوشال (به استثناي لاستيك و پلاستيك)؛ مواد خام ليفي براي نساجي.
 

طبقه 23 – انواع نخ و رشته براي مصارف پارچه بافي و نساجي.
 

طبقه 24 – محصولات نساجي و پارچه‌اي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ انواع روتختي و روميزي.
 

طبقه 25 – انواع لباس و پوشاك، پاپوش و پوشش سر.
 

طبقه 26 – انواع توري و قلابدوزي، روبان، بند (نوار) حاشيه و قيطان؛ دكمه، قزن قفلي، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌هاي مصنوعي.
 

طبقه 27 – انواع فرش، قاليچه، حصير و زيرانداز، لينوليوم و ساير كف پوش‌ها، آويزهاي ديواري (غيرپارچه‌اي).
 

طبقه 28 – انواع بازي و اسباب بازي؛ لوازم ورزشي و ژيمناستيك كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ تزئينات درخت كريسمس.
 

طبقه 29 – گوشت، گوشت ماهي، گوشت طيور و شكار؛ عصاره گوشت؛ سزيجات و ميوه‌جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و كمپوت؛ تخم مرغ، شير و محصولات لبني؛ روغن‌ها و چربي‌هاي خوراكي.
 

طبقه 30–  قهوه، چاي، كاكائو، شكر، برنج، نشاسته كاسار يا مانيوك (تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما (ساگو)، بدل قهوه؛ آرد و فراورده‌هاي تهيه شده از غلات، نان، نان شيريني، شيريني‌جات، شيريني يخي؛ عسل، ملاس يا شيره قند؛ مايه خمير، گرد مخصوص شيريني‌پزي يا پخت نان؛ نمك، خردل؛ سركه، انواع سس (چاشني) ادويه جات، يخ.
 

طبقه 31 – محصولات كشاورزي، باغداري و جنگلباني و دانه‌هايي كه در طبقات ديگر ذكر نشده‌اند؛ حيوانات زنده؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر؛ گياهان و گل‌هاي طبيعي؛ غذاي حيوانات؛ مالت (جو سبز خشك شده).
 

طبقه 32 –   ماءالشعير؛ آب‌هاي معدني وگازدار و ساير نوشيدي‌هاي غيرالكلي؛ آبميوه و شربت‌هاي ميوه‌اي؛ شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.
 

طبقه 33 – ....
 

طبقه 34– تنباكو، لوازم تدخين؛ كبريت.
 

 
 

خدمات
 

طبقه 35 – تبليغات؛ مديريت تجاري؛ امور اداري تجارت؛ كارهاي دفتري و اداري.
 

طبقه 36 – بيمه؛ امور مالي؛ امور پولي؛ امور مربو به معاملات املاك و مستغلات.
 

طبقه 37 – ساختمان‌سازي؛ تعمير و بازسازي؛ خدمات نصب.
 

طبقه 38 – مخابرات از راه دور.
 

طبقه 39 – حمل و نقل؛ بسته‌بندي و نگهداري كالاها؛ تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرت‌ها.
 

طبقه 40 – بهسازي و عمل‌آوري مواد.
 

طبقه 41 – آموزش و پروش؛ دوره‌هاي كارآموزي وتعليمي؛ تفريح و سرگرمي؛ فعاليت‌هاي ورزشي و فرهنگي.
 

طبقه 42 – خدمات علمي و فناوري و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه؛ خدمات تجزيه و تحليل و تحقيقات صنعتي؛ طراحي و توسعه نرم‌افزار و سخت افزارهاي رايانه‌اي.
 

طبقه 43 – خدمات عرضه اغذيه و نوشابه؛ تأمين مسكن و محل اقامت موقت.
 

طبقه 44 – خدمات پزشكي؛ خدمات بيطاري؛ مراقبت‌هاي بهداشتي؛ و زيبايي براي انسان‌ها ياحيوانات؛ خدمات كشاورزي، باغداري و جنگلداري.
 

طبقه 45 – خدمات شخصي يا اجتماعي كه توسط ديگران براي رفع نيازهاي افراد ارائه مي‌شوند؛ خدمات امنيتي براي محافظت از افراد، اموال و دارايي‌ها؛ خدمات حقوقي

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند ها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

 

ثبت نام تجاري، ثبت علامت تجاري ، ثبت علائم تجاري ، ثبت اسم تجاري، ثبت برند تجاري، ثبت لوگو، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت  ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو ، تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برند ها،انواع برند،برندهای معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام های تجاری

توصیف اختراع (DESCRIPTION)

توصیف اختراع (DESCRIPTION) ؛


همانطورکه قبلاً ذکر شد حق اختراع یک قرارداد دوجانبه است که ازطرف دولت و قوه حاکمه با مخترع بسته می شود و دولت به مخترع در قبال افشای جزئیات اختراع و کمکی که به توسعه صنعتی و تکنولوژی آن کشور می نماید یک حق انحصاری غالباً 20 ساله برای وی قائل می شود و برای تحقق این عقد دوجانبه متقاضی باید با ذکر جزئیات اختراع خود را توصیف و افشا نماید تا هر شخصی که در همان رشته فنی مهارت دارد بتواند آنرا بازسازی کند و اختراع را طبق توصیف و نقشه آن بدون هیچ تلاش اختراعی  یا نوآورانه اجرا کند. اگر چنین نباشد ، اختراع ممکن است ثبت نشود یا اگر در دادگاه دعوی مطرح شود ممکن است باطل شود. توصیف اختراع باید بصورت صریح و گویا ،اختراع را افشا کند تا شرط توانمندسازی (ENABLING)، ساخت و تولید اختراع توسط شخصی که مهارت فنی عادی در آن رشته را دارد فراهم گردد و توسط اشخاص دارای مهارت عادی تکنیکی ادعاهای اختراع را درک نماید و بدون تجربه وتخصص زیاد (EXTRA EXPERIECE) آنرا دوباره سازی (پیاده سازی) نماید، در توصیف متقاضی چگونگی ساخت اختراع و کابردها و مزایای آنرا ذکر می کند.


 ولیکن در تنظیم و تنسیق توصیف اختراع و سایر ضمائم اظهارنامه، کشورها سعی می کنند حتی الامکان ازنظر شکلی قواعد خود را با هم یکسان نمایند و درخصوص توصیف اختراع یک سری معیارهای مشترک برای تنظیم آن درنظر گرفته اند که به تفصیل با توجه به آیین نامه اجرایی قانون1386به بیان آن می پردازیم.


ماده 10 آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 درخصوص نحوه تنظیم توصیف اختراع مقرر می دارد ؛توصیف اختراع باید صریح و همراه با جزئیات کامل و مشتمل بر نکات زیر باشد:


الف- عنوان اختراع به گونه ای که در اظهارنامه ذکر گردیده است؛


در پیاده سازی و تنظیم توصیف نخست عنوان اختراع که ترجیحاً بین 3 تا 10 کلمه است باید در مبدأ توصیف اختراع ذکر شود و غالباً این عنوان عیناً همان عنوان مندرج در اظهارنامه اختراع است و ترجیحا" از کلماتی مانند" بهتر "و "نوین" و "جدید" استفاده نشود.

ب- زمینه فنی اختراع مربوط (BACKGROUND OF ART) یا THE INVENTION)  FILED OF)؛


اختراعات اعم از اینکه مربوط به فرآیند یا فرآورده باشد نوآوری تکنیکی و زمینه فنی آن ممکن است یکی از شاخه های علم مانند مکانیک، الکترونیک ،شیمی، متالوژی، برق، سلاحها، فیزیک، بیوتکنولوژی، مواد زیستی، شیمی آلی، فناوری اطلاعات کشاورزی و .... باشند که مخترع باید درابتدا زمینه فنی اختراع مربوط را بیان نماید.

ج- مشکل فنی و بیان اهداف اختراع:


بطورکلی اختراع به معنی ارائه راه حل نوآورانه برای حل یک مشکل فنی در صنعت است که در قالب فرآیند یا فرآورده متجلی می شود و متقاضی در وهله اول باید بیان نماید که پس از تفکر و تدبر به یک مشکل فنی در رشته ای از صنعت پی برده و برای حل آن مشکل فنی راه حل نوآورانه ای ارائه نموده تا به ذهن مخاطب و کارشناس بررسی کننده اختراع این موضوع کلید بخورد که اختراع محقق شده است و موضوع ادعایی درصورت تحقق سایر شرایط می تواند اختراع محسوب شود فلذا متقاضی باید ابتدا مشکل فنی موجود در صنعت و اهداف خود از اختراع موردنظر را بیان کند تا قابلیت اختراعی بودن موضوع محقق شود.

د- شرح وضعیت دانش فنی پیشین :


بطورکلی مخترع شخصی است که از دانشهای مختلفی که در جامعه وارد حوزه قلمرو عمومی مالکیت شده است استفاده نموده و با این دانش پایه زمینه ایجاد و خلق اختراعات و فناوریهای نو را فراهم می آورد بدین ترتیب متقاضی باید دانش فنی پیشین و سابقه پیشرفت هایی که در رابطه با اختراع ادعایی وجود دارد را بیان نماید به نحوی که برای درک و جدید بودن اختراع کفایت کند پرواضح است که بیان عملکردهای مختلف دانش فنی پیشین و ارزیابی و سنجش آن می تواند به نوعی مبین و روشنگر دانش گذشته باشد و با بررسی دانش موجود به نوآور بودن اختراع پی برد و بطورکلی بیان دانش فنی پیشین برای احراز گام ابتکاری الزامی است و گستره دانش فنی پیشین شامل اطلاعات عمومی و اسناد مکتوب و غیرمکتوب به زبانهای مختلف می تواند باشد .

ه- ارائه راه حل برای مشکل فنی موجود همراه با شرح دقیق و کافی و یکپارچه اختراع:


 در توصیف اختراع مخترع باید به طور روشن و گویا دانش موجود خود را افشا نماید و به گونه ای دانش موجود خود را تشریح کند که هرکس دارای مهارت فنی عادی، بدون ابتکار خاصی، قادر باشد با بازخوانی شرح موجود اختراع مورد نظر را بسازد و این شرح اختراع باید دقیق و کافی و بطور یکپارچه بیان شود تا افشا کافی و مؤثر و شرط ساخت اختراع (ENABLING) به طور کامل محقق شود وبیان دانش موجود وارایه راه حل برای مشکل فنی موجود باید بطور مؤثروکافی  تشریح و توصیف شود.

و- توضیح اشکال، نقشه ها، نمودارها درصورت وجود:


 به نحوی که یک متخصص در آن زمینه بتواند اختراع را درک و ارتباط اجزای آن را دریابد ارجاع به شماره هایی که برای بیان ویژگی های اختراع در نقشه آمده است الزامی است.

برای درک بهتر اختراع درصورتیکه، اشکال یا نقشه یا نمودارهایی لازم باشد متقاضی باید آنرا بنحوی که یک متخصص در آن زمینه قادر باشد آنرا دریابد ترسیم و تنظیم نماید و تعبیه این بند نیز به نوعی در راستای افشای کامل و مؤثر اختراع است.

ز- بیان واضح و دقیق مزایای اختراع؛


از مقایسه دانش فنی و راه حلهای پیشین برای حل مشکل فنی با دانش و راه حلهای ابداعی موجود مزایای اختراع قابل استخراج و فهم خواهد بود و بیان مزایای اختراع و تشریح آن سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و صنعتگران را فرصت خواهد داد تا تکنولوژی مورد ادعا را ارزیابی نموده، و درصد توفیق آن در بازار کسب و کار را بیشتر درک نمایند.

ح- توضیح حداقل یک روش اجرایی برای به کارگیری اختراع؛


در برخی از قوانین ملی کشورها علاوه بر بیان و توصیف کامل اختراع برای افشای مؤثر اختراع متقاضی باید بهترین روش اجرایی اختراع را نیز توصیف نماید و در آئین نامه به جای بهترین روش اجرایی عبارت حداقل یک روش اجرایی برای بکارگیری اختراع بکار رفته است که متقاضی بایدآنراتوضیح دهد.

ت- ذکر صریح کاربرد صنعتی اختراع درصورتیکه ماهیت اختراع گویای این امر نباشد؛


کاربرد یا کاربردهای صنعتی اختراع درصورتیکه ماهیت اختراع گویای این امر نباشد باید ذکر شود و درصورت عدم ذکر صریح کاربرد صنعتی در این قسمت و عدم کفایت و گویا بودن این امر در اختراع می تواند زمینه استفاده یا سوءاستفاده از این حق رادرآینده برای افرادسودجوورقبا فراهم آورد

   

علامت تجاري،ثبت علامت،ثبت علامت تجاري،ثبت علايم تجاري،ثبت علائم تجاري،ثبت برند،ثبت لوگو،ثبت آرم،ثبت برند تجاري،ثبت لوگو تجاري،ثبت آرم تجاري،مدارك لازم جهت علامت تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علايم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علائم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت برند،مدارك لازم جهت ثبت لوگو،مدارك لازم جهت ثبت آرم،طرح صنعتي،ثبت بين المللي علامت تجاري،ثبت بين المللي توسط سيستم مادريد،سيستم مادريد،ثبت بيت المللي برند،ثبت بين المللي لوگو،ثبت بين المللي آرم،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،ثبت شركت،مدارك لازم جهت ثبت شركت،ثبت شركت تعاوني،ثبت شركت سهامي خاص،ثبت اختراع،مدارك لازم جهت ثبت شركت تعاوني،مدارك لازم جهت ثبت شركت سهامي خاص،مدارك لازم جهت ثبت اختراع،ثبت موسسه،مدارك لازم جهت ثبت موسسه،ثبت موسسه غير تجاري،مدارك لازم جهت ثبت موسسه غير تجاري،طرح شبنم،ثبت اختراعات،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

ضمائم اظهارنامه ثبت اختراع

ضمائم اظهارنامه ثبت اختراع

ضمائم اظهارنامه شامل توصیف، ادعا، خلاصه و نقشه و غیره، درصورت نیاز باید تعیین شود که مدارک ضمیمه اظهارنامه در ماده 6 آئین نامه اجرایی به تفصیل بیان شده است، که عبارتند از:


1- مدارک مثبت هویت متقاضی و مخترع


2- توصیف اختراع


3- ادعا یا ادعاهای اختراع


4- خلاصه ای از توصیف اختراع


5- نقشه یا نقشه ها درصورت لزوم


6- درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم مخترع، چنانچه مخترع نخواهد اسم وی ذکر شود.


7- مدارک مربوط به حق تقدم که همزمان باید با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.


8- مدارک نمایندگی درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی بعمل آید.


9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی


======================

مدارک مثبت هویت متقاضی و مخترع ؛


متقاضی اعم از اینکه حقیقی یا حقوقی ازقبیل؛شرکتها، دانشگاهها، مؤسسات و پژوهشگاهها باشند باید مدارکی که هویت و موجودیت آنها را اثبات کند راضمیمه اظهارنامه نمایند .


شخص حقیقی

1-    مدارک مثبت هویت مالک و یا مالکین حقیقی به تعداد مالک، به صورت مجزا به ازای هر مالک (کپی شناسنامه و  کپی کارت ملی)

2-    مدارک مثبت هویت مخترع و یا مخترعین به تعداد مخترعین  ، به صورت مجزا به ازای هر اختراع (کپی شناسنامه و  کپی کارت ملی)

3-    رسید پرداخت هزینه

4-    درصورت وجود نماینده قانونی "وکالتنامه معتبر" انتخاب شود

5-    مدارک مثبت هویت درخواست کننده ابلاغ

 


شخص حقوقی

6-    مدارک مثبت هویت مالک یا مالکین حقوقی با شرایط فوق

2- مدارک مثبت هویت مخترع و یا مخترعین با شرایط فوق

3- رسید پرداخت هزینه

4- درصورت وجود نماینده همانند فوق عمل گردد

5- مدارک مثبت هویت دریافت کننده ابلاغ

6- آگهی تأسیس

7- آگهی آخرین تغییرات

   

علامت تجاري،ثبت علامت،ثبت علامت تجاري،ثبت علايم تجاري،ثبت علائم تجاري،ثبت برند،ثبت لوگو،ثبت آرم،ثبت برند تجاري،ثبت لوگو تجاري،ثبت آرم تجاري،مدارك لازم جهت علامت تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علايم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت علائم تجاري،مدارك لازم جهت ثبت برند،مدارك لازم جهت ثبت لوگو،مدارك لازم جهت ثبت آرم،طرح صنعتي،ثبت بين المللي علامت تجاري،ثبت بين المللي توسط سيستم مادريد،سيستم مادريد،ثبت بيت المللي برند،ثبت بين المللي لوگو،ثبت بين المللي آرم،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،ثبت شركت،مدارك لازم جهت ثبت شركت،ثبت شركت تعاوني،ثبت شركت سهامي خاص،ثبت اختراع،مدارك لازم جهت ثبت شركت تعاوني،مدارك لازم جهت ثبت شركت سهامي خاص،مدارك لازم جهت ثبت اختراع،ثبت موسسه،مدارك لازم جهت ثبت موسسه،ثبت موسسه غير تجاري،مدارك لازم جهت ثبت موسسه غير تجاري،طرح شبنم،ثبت اختراعات،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

اعتراض به رد اظهارنامه طرح صنعتی

اعتراض به رد اظهارنامه طرح صنعتی

وفق ماده 100 آئین نامه اجرایی ثبت طرح صنعتی تصميم مرجع ثبت مبني بر رد اظهارنامه، از سوي متقاضي قابل اعتراض است. اعتراض بايد در دو نسخه به صورت كتبي و همراه با دلايل و مستندات مربوط و رسيد مربوط به پرداخت هزينه رسيدگي به رد ثبت ظرف مدت 30 روز از تاريخ ابلاغ تصميم، از طريق مرجع ثبت به كميسيون موضوع ماده 170 اين آئين‌نامه تسليم شود. پس از ثبت اعتراض‌نامه، نسخه دوم آن با قيد تاريخ و شماره وصول به معترض مسترد مي‌گردد. مهلت مذكور براي متقاضي مقيم خارج از كشور 60 روز مي‌باشد.


تبصره – در صورت رد اعتراض در كميسيون، هزينه رسيدگي به رد ثبت قابل استرداد نخواهد بود

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت طرح صنعتی،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

ضمائم اظهارنامه ثبت طرح صنعتی

ضمائم اظهارنامه ثبت طرح صنعتی

الف – مدارک مثبت هویت

1-   مدارك مثبت هويت مالک:

·         اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی

·         اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء

2-  مدارك نماينده قانونی: درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.

3-   مدارک مثبت هویت طراح: کپی شناسنامه و کارت ملی

ب- نحوه و نمونه ارسال تصاویر

1-   اگر طرح صنعتي دو بعدي باشد، یک نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا یک نمونه از طرح ترسيم شده؛

2-   اگر طرح صنعتي سه بعدي باشد، یک نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا یک نمونه از طرح ترسيم شده از تمامي جوانب طرح موردتقاضا؛ مطابق نمونه پیوست

تذکر:  در طرح صنعتي سه بعدي، مرجع ثبت مي‌تواند ماكتي از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نمايد. اندازه ماكتي كه متقاضي از مدل طرح خود ارائه مي‌دهد، بايد حداكثر 20×20×20 سانتي متر و وزن آن حداكثر 2 كيلوگرم و از ماده‌اي بادوام و غيرفاسد شدني باشد.

ج- مشخصات فنی تصاویر

1-    سایز تصاویر حداکثر A4 باشد

2-    حتماً بصورت عمودی اسکن شود.

3-    در تصویر ارسالی حتماً طرح باید در یک زمینه ساده، به نحوی که قابل رویت باشد قرار گیرد.

4-    تصویر کالا حتماً بصورت رنگی باشد و حداکثر حجم آن 500KB باشد.

5-  تصویر مدارک ترجیحاً بصورت سیاه و سفید اسکن شده و حداکثر حجم آن 250KB باشد.(ترجیحاً پشت و روی کارت ملی و کپی صفحه اول شناسنامه در یک تصویر باشد.)

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت طرح صنعتی،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی

مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی

  شخص حقیقی

1-1-        مدارک مثبت هویت مالک و یا مالکین حقیقی به تعداد مالک، به صورت مجزا به ازای هر مالک

1-2-        مدارک مثبت هویت طراح و یا طراح ها به تعداد طراح ها ، به صورت مجزا به ازای هر طراح

1-3-        رسید پرداخت هزینه

1-4-        تصویر و یا تصاویر کالا ، به تعداد کالاها باید گزینه "تصویر کالا" از "نوع ضمیمه" انتخاب و در شرح ضمیه ، شرح مختصری از تصویر نوشته شود.

1-5-        درصورت وجود نماینده قانونی "وکالتنامه معتبر" انتخاب شود.

1-6-         مدارک مثبت هویت درخواست کننده ابلاغ

·        در قسمت "شرح ضمیمه" به ازای هر مالک ، نماینده قانونی و یا طراح می توان نام شخص را نوشت

2-        شخص حقوقی

1-2- مدارک مثبت هویت مالک یا مالکین حقوقی با شرایط فوق

2-2- مدارک مثبت هویت طراح و یا طراح ها با شرایط فوق

3-2- رسید پرداخت هزینه

4-2- تصویر و یا تصاویر کالاها با شرایط فوق

5-2- درصورت وجود نماینده همانند فوق عمل گردد

6-2- مدارک مثبت هویت دریافت کننده ابلاغ

7-2- آگهی تأسیس

8-2- آگهی آخرین تغییرات

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت طرح صنعتی،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

فروش علائم تجاری،فروش برند تجاری،فروش علامت تجاری،فروش نام تجاری

1-در صورتی که شما با نامی فعالیت می نمایید که آنرا به ثبت نرسانده اید در صورتی که شخصی یا شرکت دیگری قبل از شما آنرا ثبت نماید می تواند جلوی کلیه فعالیتهای شما را با آن نام تجاری بگیرد. می دانید چه خسارتی هنگفتی متحمل می شوید.

2-در صورتی که شما با نام تجاری که متعلق به شما نیست فعالیت نمائید یعنی محصولی را تولید کنید و یا درهر قسمت از تجارت خود از آن استفاده نمایید جرمی که مرتکب می شوید شامل جرایم کیفری است و بین 3 الی 6 ماه حبس و جرایم نقدی بهمراه دارد.

3-در حال حاضر اکثر نامها عینا و یا مشابها به ثبت رسیده و به ندرت میتوان برند جدید ی را به ثبت رسانید با توجه به اینکه حداقل زمان لازم برای ثبت یک برند یا علامت تجاری در ایران بین 4 الی 6 ماه میباشد لذا در بسیاری مواقع خرید یک برند به ثبت رسیده توجیه بالاتری نسبت به اقدام جهت ثبت یک برند جدید دارد


همچنین وکلای متبحر و با تجربه سایت میتوانند این نقل و انتقال را برای شما انجام دهند بدون آنکه حتی هموطنان شهرستانی نیازی به آمدن به تهران و برعکس را داشته باشند. 

   

فروش برند،خرید برند،فروش علامت،خرید علامت،برند فروشی،خرید علامت تجاری،علامت تجاری فروشی،فروش علامت تجاری،فروش برند تجاری،خرید برند تجاری،برند تجاری فروشی،ثبت برند تجاری،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاری،ثبت علامت تجاری،هزینه ثبت،اداره ثبت علائم تجاری،هزینه ثبت،طبقه بندی،خرید نام تجاری،فروش نام تجاری،ثبت برند تجاری،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاری،مالکیت صنعتی،نام تجاری فروشی،خرید و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمدید،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاری،ثبت طرح صنعتی،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتی،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

آيين نامه اجرايي قانون ثبت طرح هاي صنعتي و علائم تجاری

فصل اول: تسليم، اصلاح، استرداد، انتقال و ثبت اظهارنامه
ماده ۶۷ ـ ثبت طرح صنعتي مستلزم تسليم اظهارنامه به مرجع ثبت است.
ماده ۶۸ ـ اظهارنامه ثبت طرح صنعتي بايد در ۲ نسخه و در فرم مخصوص (ط ـ ۱) و به زبان فارسي تنظيم شده و پس از ذكر تاريخ، توسط متقاضي يا نماينده قانوني وي امضاء شود.
تبصره ـ در صورتي كه اسناد ضميمه اظهارنامه و ساير اسناد مربوط، به زبان ديگري غير از فارسي باشد، ارائه اصل مدارك مورد نياز همراه با ترجمه عادي كامل آن ها الزامي است، مع ذلك اگر ترجمه كامل اين مدارك براي متقاضي ميسر نباشد مي تواند خلاصه آن ها را به فارسي ضميمه نمايد. مرجع ثبت در صورت لزوم مي تواند در جريان بررسي اظهارنامه، ترجمه رسمي مدارك مذكور را مطالبه كند. چنانچه اصطلاحات فناوري و علمي به كار رفته در اسناد مذكور، معادل فارسي نداشته باشند، ذكر همان اصطلاحات كفايت مي كند.
ماده۶۹ ـ متقاضي بايد اظهارنامه ثبت طرح صنعتي را به صورت حضوري يا با پست سفارشي و يا درچارچوب ماده ۱۶۷ اين آيين نامه به مرجع ثبت تسليم نمايد. تاريخ وصول اظهارنامه يا تاريخ داده پيام، تاريخ اظهارنامه تلقي مي گردد.
ماده۷۰ ـ اظهارنامه طرح صنعتي بايد حاوي نكات زير باشد:
۱ـ اسم، نشاني، كدپستي، شماره ملي، تابعيت و سمت متقاضي يا نماينده قانوني وي و در صورتي كه متقاضي شخص حقوقي است، ذكر نام، نوع فعاليت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعيت، مركز اصلي و عنداللزوم هر شناسه ديگر الزامي است؛
۲ـ اسم، اقامتگاه و كد پستي شخص يا اشخاصي كه صلاحيت دريافت ابلاغ ها در ايران را دارند، در صورتي كه متقاضي مقيم ايران نباشد؛
۳ـ اسم و اقامتگاه طراح در صورتي كه متقاضي همان طراح نباشد؛
۴ـ ذكر كالا و طبقه اي كه متقاضي درخواست ثبت طرح براي آن را دارد؛
۵ ـ تاريخ، محل و شماره اظهارنامه يا گواهي نامه طرح صنعتي در خارج، در صورت درخواست حق تقدم؛
۶ ـ تعيين ضمائم.
تبصره۱ـ در صورت تسليم اظهارنامه و ساير اسناد مربوط توسط اشخاص حقوقي، امضاء آن ها از طرف اشخاص مجاز، ضروري است.
تبصره۲ـ اسم و نشاني متقاضي مقيم خارج از كشور علاوه برفارسي بايد به حروف لاتين باشد و با همان حروف نيز ثبت و آگهي شود.
ماده۷۱ ـ دو يا چند طرح صنعتي مربوط به يك طبقه از طبقه بندي بين المللي و يا به يك مجموعه يا تركيبي از اجزاء ، ولو مربوط به طبقات مختلف چنانچه با هم استعمال گردند، را مي توان در يك اظهارنامه قيد و به مرجع ثبت تسليم نمود.
ماده۷۲ ـ در صورتي كه متقاضي، دو اظهارنامه داراي طرح هاي صنعتي مشابه را در يك تاريخ تسليم نمايد، بنابه درخواست متقاضي، مرجع ثبت مي تواند يكي از اظهارنامه ها را به عنوان طرح صنعتي اصلي و ديگري را به صورت طرح صنعتي متمم بپذيرد.
ماده ۷۳ ـ مدارك زير بايد ضميمه اظهارنامه شوند:
۱ـ مدارك مثبت هويت متقاضي و طراح؛
۲ـ مدارك نمايندگي، در صورتي كه تقاضا توسط نماينده قانوني به عمل آيد؛
۳ـ اگر طرح صنعتي دو بعدي باشد، پنج نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا پنج نمونه از طرح ترسيم شده به عنوان نمونه؛
۴ـ اگر طرح صنعتي سه بعدي باشد، پنج نمونه از شكل يا تصوير گرافيكي يا پنج نمونه از طرح ترسيم شده از تمامي جوانب طرح؛
۵ ـ در طرح صنعتي سه بعدي، مرجع ثبت مي تواند ماكتي از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نمايد. اندازه ماكتي كه متقاضي از مدل طرح خود ارائه مي دهد، بايد حداكثر ۲۰×۲۰×۲۰ سانتي متر و وزن آن حداكثر ۲ كيلوگرم و از ماده اي بادوام و غيرفاسد شدني باشد. شكل هاي گرافيكي و ترسيم شده بايد حداكثر در ابعاد ۲۰×۱۰ سانتي متر بوده و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A۴ و با جوهر مشكي باشد؛
۶ ـ درخواست كتبي به تاخير انداختن انتشار آگهي ثبت طرح صنعتي و تعيين مدت آن، در صورت تمايل؛
۷ ـ درخواست كتبي مبني بر عدم ذكر اسم طراح، چنانچه طراح نخواهد اسم وي ذكر شود؛
۸ ـ رسيد مربوط به پرداخت هزينه اظهارنامه و در صورتي كه اظهارنامه شامل دو يا چند طرح صنعتي است، رسيد مربوط به پرداخت هزينه هاي اضافي؛
۹ـ مدارك مربوط به حق تقدم كه بايد همزمان با تسليم اظهارنامه يا حداكثر ظرف ۱۵ روز از آن تاريخ تسليم شود.
تبصره۱ـ طرح چاپ شده اشكال و تصاوير گرافيكي يا ترسيم شده، موضوع بندهاي ۳ و ۴ فوق، بايد حداكثر در ابعاد ۲۰×۲۰ سانتي متر باشد و در آن رنگي بودن يا نبودن اشكال و تصاوير تصريح گردد.
تبصره۲ـ در صورت ارائه ماكتي از مدل طرح، مرجع ثبت مي تواند ماكت مزبور را ممهور به مهر و تاريخ نموده به متقاضي اعاده نمايد.
تبصره۳ـ در فرضي كه اظهارنامه حاوي طرح هاي صنعتي متعدد باشد، تصاوير يا اشكال يا مدل ها به صورت جداگانه ارائه شده و به وسيله شماره از يكديگر متمايز مي گردند.
ماده ۷۴ ـ در صورتي كه متقاضي طبق ماده ۹ قانون، درخواست حق تقدم كرده باشد، هنگام تقاضاي ثبت طرح صنعتي بايد درخواست خود را كه حاكي از اين حق باشد، به مرجع ثبت تسليم نمايد. اين درخواست بايد مشتمل بر نكات زير باشد:
۱ـ تاريخ و شماره اظهارنامه اصلي؛
۲ـ طبقه بندي بين المللي مرتبط با اظهارنامه اصلي؛
۳ـ كشور يا كشورهايي كه اظهارنامه اصلي در آنجا تسليم شده است و چنانچه اظهارنامه منطقه اي يا بين المللي مبناي حق تقدم باشد، ذكر ماخذ آن.
ماده۷۵ ـ در صورتي كه متقاضي مدعي دو يا چند اظهارنامه پيشين باشد، مدت حق تقدم از زمان مقدم ترين آن ها محاسبه مي شود.
ماده۷۶ـ مدت زمان حق تقدم در ثبت طرح صنعتي، ۶ ماه از تاريخ تسليم اظهارنامه اصلي خواهد بود. در اين مورد روز تسليم جزء مدت محسوب نخواهد شد و اگر آخرين روز مصادف با روز تعطيل باشد، اين مدت تا آخرين ساعت اولين روز اداري بعد از روز تعطيل محاسبه خواهد شد.
ماده۷۷ـ استفاده از مهلت ارفاقي مقرر در بند هـ ماده ۴ قانون براي ثبت طرح صنعتي، با انجام تغييرات لازم، مشمول مقررات ماده ۲۶ اين آيين نامه خواهد بود.
ماده ۷۸ـ متقاضي مي تواند تا قبل از ثبت طرح صنعتي، اظهارنامه خود را اصلاح كند، مشروط بر اينكه از حدود اظهارنامه نخست تجاوز ننمايد. درخواست اصلاح با پرداخت هزينه مقرر در جدول هزينه ها انجام مي پذيرد.
ماده۷۹ـ متقاضي يا نماينده قانوني او در هر زمان قبل ازثبت طرح صنعتي مي تواند ضمن تسليم درخواست كتبي به مرجع ثبت، اظهارنامه خود را مسترد دارد.
درصورت استرداد اظهارنامه، هزينه هاي پرداختي مسترد نخواهدشد.
ماده۸۰ ـ انتقال حق مالكيت ناشي از تسليم اظهارنامه يا اعطاي هرگونه اجازه بهره برداري از آن بايد به درخواست كتبي هر ذي نفع به مرجع ثبت اعلام و در پرونده مربوط درج گردد. اعمال اين تغيير منوط به پرداخت هزينه مقرر در جدول هزينه ها خواهد بود.
ماده ۸۱ ـ مرجع ثبت، مقدمتاً صحت تنظيم اظهارنامه را از لحاظ شناسايي هويت متقاضي و نمايش گرافيكي طرح صنعتي مورد رسيدگي قرار داده و پس از وارد نمودن اظهارنامه در دفتر ثبت، نسخه دوم آن را همراه با ضمائم كه داراي همان مشخصات نسخه اصلي است بعد از امضا و مهر و قيد تاريخ (ساعت، روز، ماه و سال) وصول آن با تمام حروف، به عنوان رسيد به متقاضي مسترد خواهد كرد.
تبصره ـ در خصوص اظهارنامه هايي كه با پست سفارشي ارسال مي شوند، درصورت ثبت اظهارنامه ها، نسخه دوم آن ها همراه با ضمائم توسط و به هزينه مرجع ثبت با پست سفارشي، به عنوان رسيد به متقاضيان مسترد خواهد شد. در صورت عدم ثبت نيز مراتب به همين ترتيب به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد. پاسخ اظهارنامه هاي واصله در چارچوب ماده ۱۶۷ اين آيين نامه به صورت الكترونيكي خواهد بود.
فصل دوم: بررسي اظهارنامه و ثبت طرح صنعتي
ماده۸۲ ـ مرجع ثبت ظرف ۶۰ روز از تاريخ وصول، اظهارنامه و ضمائم آن را از لحاظ رعايت جنبه هاي شكلي و ساير شرايط مقرر در قانون و اين آيين نامه و همچنين تطبيق طبقه يا طبقات اعلامي با طبقه بندي بين المللي، مورد بررسي قرار مي دهد.
ماده۸۳ ـ مرجع ثبت چنانچه پس از بررسي، ايرادات و نواقصي را در اظهارنامه و ضمائم آن مشاهده نمايد، مراتب را به صورت مكتوب و با قيد جزييات به متقاضي ابلاغ تا ظرف مهلت مقرر در اين آيين نامه اقدام به رفع نقص نمايد.
چنانچه متقاضي در مهلت مقرر قانوني به هر علتي نتواند نقايص اعلامي را رفع نمايد، مرجع ثبت اظهارنامه را رد و مراتب را كتباً با ذكر علت يا علل رد به متقاضي ثبت ابلاغ خواهد كرد.
تبصره ـ مهلت رفع نقص براي متقاضيان ايراني تا ۳۰ روز و براي متقاضيان مقيم خارج از كشور تا ۶۰ روز از تاريخ ابلاغ محاسبه مي شود.
ماده ۸۴ ـ طرح هاي صنعتي زير قابل حمايت نيستند:
۱ـ طرح هايي كه جديد يا اصيل نباشند؛
۲ـ طرح هايي كه تنها در نتيجه عملكرد فني محصول ايجاد مي شوند؛
۳ـ طرح هاي حاوي نمادها يا نشان هاي رسمي؛
۴ـ طرح هاي مخالف نظم عمومي يا اخلاق حسنه.
طرح صنعتي جديد با رعايت مفاد ماده ۲۱ قانون، طرحي است كه قبل از تسليم اظهارنامه و يا قبل از تاريخ ادعاي حق تقدم، همانند آن به عموم عرضه نشده باشد.
طرح صنعتي در صورتي اصيل محسوب مي شود كه به طور مستقل توسط طراح پديد آمده و كپي و تقليد طرح هاي موجود نباشد، به نحوي كه از ديد يك كاربر آگاه، متفاوت از طرح هايي باشد كه قبلاً در اختيار عموم قرار گرفته است.
ماده ۸۵ ـ هرگاه تقاضاي ثبت طرح صنعتي مورد پذيرش مرجع ثبت قرار گيرد، مراتب كتباً به متقاضي اعلام شده و وي بايد ظرف ۳۰ روز پس از تاريخ اعلام، جهت پرداخت هزينه هاي مربوط به ثبت طرح صنعتي و انتشار آگهي موضوع ماده ۸۶ اين آيين نامه اقدام نمايد. در صورت عدم پرداخت هزينه ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه كان لم يكن تلقي مي گردد. اين مهلت براي متقاضيان مقيم خارج از كشور ۶۰ روز مي باشد.
ماده ۸۶ ـ مرجع ثبت پس از ثبت طرح صنعتي، مراتب را ظرف ۳۰ روز جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمي آگهي مي نمايد. آگهي مزبور شامل موارد زير مي باشد:
۱ ـ شماره و تاريخ اظهارنامه؛
۲ـ شماره و تاريخ ثبت طرح صنعتي؛
۳ـ اسم و نشاني طراح مگر آن كه طراح كتباً درخواست كند كه نامش ذكر نشود؛
۴ـ اسم و اقامتگاه متقاضي يا نماينده وي؛
۵ ـ ذكر كالا و طبقه اي كه طرح مورد تقاضا مربوط به آن مي باشد؛
۶ ـ تعيين تاريخ، محل و شماره حق تقدم، در صورت وجود؛
۷ـ تصوير يا تصاويري كه طرح را معرفي كند و تصريح به رنگي يا غيررنگي بودن تصوير؛
۸ ـ اشاره به ماكت طرح، در صورت ارائه؛
۹ـ مدت اعتبار ثبت.
تبصره ـ هرگاه درخواستي طبق ماده ۲۵ قانون ارائه شده باشد، پس از ثبت طرح صنعتي، نمونه طرح و مفاد اظهارنامه منتشر نمي شود. در اين صورت مرجع ثبت، يك آگهي حاوي تاخير انتشار طرح صنعتي مذكور و اطلاعات مربوط به هويت مالك طرح ثبت شده و تاريخ تنظيم اظهارنامه و مدت تاخير مورد درخواست و ساير امور ضروري را منتشر مي كند. پس از انقضاء مدت تاخير درخواست شده، مرجع ثبت آگهي طرح صنعتي ثبت شده را صادر و براي انتشار تسليم روزنامه رسمي خواهد كرد. هزينه انتشار آگهي هاي مذكور در اين تبصره به عهده متقاضي ثبت طرح صنعتي خواهد بود.
ماده۸۷ ـ ثبت طرح صنعتي با قيد مراتب زير و طبق فرم (ط ـ ۲) در دفتر ثبت طرح صنعتي انجام مي پذيرد:
۱ـ تاريخ كامل (ساعت، روز، ماه و سال) و شماره ثبت اظهارنامه؛
۲ـ تاريخ و شماره ثبت طرح صنعتي؛
۳ـ اسامي كالاها و طبقاتي كه طرح صنعتي براي آن ها اختيار شده است؛
۴ـ ذكر مشخصات طرح يا طرح هاي صنعتي به طور اجمال با تعيين اجزايي كه متقاضي مي خواهد حق استعمال انحصاري آن را به خود اختصاص دهد؛
۵ ـ در صورت ادعاي حق تقدم و پذيرش آن، تاريخ، شماره و محل تسليم اظهارنامه مقدم؛
۶ ـ اسم، محل اقامت و تابعيت مالك طرح و نماينده او در صورتي كه اظهارنامه توسط نماينده قانوني تسليم شده باشد؛
۷ـ اسم و نشاني و تابعيت طراح، در صورتي كه متقاضي شخص طراح نيست، مگر اينكه طراح كتباً تقاضا نموده باشد كه اسمش در گواهي نامه طرح صنعتي ذكر نشود؛
۸ ـ مدت اعتبار ثبت طرح صنعتي.
تبصره۱ ـ در دفتر ثبت طرح صنعتي براي هر طرح دو صفحه اختصاص مي يابد و هر تغيير و اصلاح و همچنين نقل و انتقالاتي كه نسبت به طرح صنعتي صورت مي گيرد، در صفحات مزبور قيد مي گردد.
تبصره۲ـ درج مراتب فوق پس از تكميل بايد به امضاء مالك طرح صنعتي يا نماينده قانوني وي و همچنين رئيس اداره ثبت طرح هاي صنعتي برسد.
ماده۸۸ ـ پس از ثبت طرح صنعتي و انتشار آگهي مربوط به آن و تحويل نسخه منتشرشده يا منعكس در سايت روزنامه رسمي به مرجع ثبت، گواهي نامه اي طبق فرم (ط ـ ۳) كه حاوي نكات زير باشد با الصاق تصوير يك نمونه كامل از طرح و منگنه و ممهور كردن آن، به مالك طرح يا نماينده قانوني وي تسليم مي شود:
۱ـ تاريخ وصول اظهارنامه و شماره ثبت آن در دفتر ثبت اظهارنامه؛
۲ـ تاريخ و شماره ثبت طرح يا طرح ها؛
۳ـ اسم و اقامتگاه و تابعيت مالك طرح؛
۴ـ اسم، نشاني و تابعيت طراح، مگر اينكه طراح كتباً از مرجع ثبت درخواست عدم ذكر اسم خود را نمايد؛
۵ ـ ذكر كالا يا كالاهايي كه طرح ثبت شده مربوط به آن ها مي باشد و طبقه و يا طبقاتي كه مورد تاييد قرار گرفته است؛
۶ ـ مدت اعتبار طرح و تاريخ انقضاي آن؛
۷ـ ذكر تاريخ، شماره و محل تسليم اظهارنامه مقدم، در صورت ادعاي حق تقدم و پذيرش آن؛
۸ ـ تصوير يا تصاويري كه طرح را معرفي كند و تصريح به رنگي يا غيررنگي بودن آن.

اين گواهي نامه با استفاده از فناوري روز تهيه و به امضاء رئيس اداره ثبت طرح هاي صنعتي مي رسد

کلید واژه ها: ثبت علامت تجاری ، ثبت علامت ، ثبت علائم تجاری ، ثبت علائم ، ثبت نام تجاری ، ثبت اسامی تجاری ، ثبت لوگو ، ثبت برند ، ثبت برند تجاری ، برند تجاری، خرید برند ، فروش برند ، برند فروشی ، خرید علامت ، فروش علامت ، علامت فروشی، علامت تجاری فروشی ، اسم تجاری فروشی ، نام تجاری فروشی ، لوگوی فروشی ، نشان فروشی ، ثبت نشان تجاری ، ثبت بین المللی ، ثبت علامت بین المللی ، ثبت نام تجاری بین المللی ، ثبت برند بین المللی ، طرح صنعتی ، ثبت طرح صنعتی ، ثبت اختراع ، اختراعات، ثبت اضافه کالا، ثبت اضافه طبقه ، تمدید

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

قوانين مربوط به تمديد ثبت علامت تجاري و طرح صنعتي

ماده ۸۹ ـ با توجه به بند د ماده ۲۸ قانون، مالك طرح صنعتي مي تواند با پرداخت هزينه مقرر، درخواست تمديد اعتبار ثبت طرح صنعتي را براي دو دوره پنجساله متوالي ديگر بنمايد. درخواست تمديد ثبت، ظرف شش ماه قبل از انقضاي مدت اعتبار ثبت طرح صنعتي در هر دوره، به عمل خواهد آمد.
تبصره ـ در صورت عدم درخواست تمديد ثبت ظرف مهلت يادشده، امكان درخواست آن ظرف مهلت ۶ ماه پس از پايان اعتبار ثبت طرح صنعتي، با پرداخت جريمه تاخير طبق جدول هزينه ها وجود دارد، والا ثبت طرح صنعتي از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.
ماده ۹۰ ـ درخواست تمديد ثبت طرح صنعتي در دو نسخه توسط مالك طرح ثبت شده يا نماينده قانوني او تهيه و پس از امضاء و الصاق تصوير نمونه طرح و رسيد پرداخت هزينه مربوط، به مرجع ثبت تسليم مي گردد.
مرجع ثبت پس از دريافت درخواست تمديد ثبت و ضمائم، آن را در دفتر مربوط وارد كرده و برروي هريك از نسخ درخواست، تاريخ دريافت و شماره آن را قيد و نسخه دوم آن را كه داراي همان مشخصات نسخه اصلي است، بعد از امضاء و مهر به عنوان رسيد به درخواست كننده مسترد خواهد كرد.
ماده ۹۱ ـ درخواست تمديد ثبت طرح صنعتي بايد حاوي نكات ذيل باشد:
۱ـ شماره و تاريخ ثبت اظهارنامه و طرح صنعتي اي كه تمديد آن مورد درخواست است؛
۲ـ طبقه يا طبقات كالاهاي موضوع طرح صنعتي؛
۳ـ اسم و آخرين نشاني كامل مالك طرح صنعتي ثبت شده يا نماينده قانوني وي، در صورتي كه درخواست توسط نماينده به عمل آيد.
مدارك مثبت هويت متقاضي، رسيد مربوط به پرداخت هزينه تمديد، حداقل شش نمونه از طرح و مدارك نمايندگي قانوني، درصورتي كه درخواست توسط نماينده به عمل آيد، بايد به همراه درخواست تمديد ارائه شود.
ماده ۹۲ ـ تمديد ثبت، دنباله ثبت اصلي، در دفتر ثبت طرح به عمل خواهد آمد و پس از انتشار آگهي مربوط، گواهي نامه تمديد ثبت طبق فرم (ط ـ ۴) صادر و تسليم مالك طرح يا نماينده قانوني وي خواهدشد. گواهي نامه تمديد شامل مندرجات گواهي نامه اصلي، با انجام تغييرات لازم، و نيز مدت اعتبار طرح صنعتي و تاريخ انقضاي آن خواهد بود.
تبصره۱ـ در موقع تمديد ثبت، مرجع ثبت مكلف است طبقه محصولات را مطابق با جديدترين ويرايش طبقه بندي بين المللي در دفتر، ثبت و گواهي نامه تمديد ثبت طرح صنعتي را براساس آن تصحيح نمايد. هزينه تغيير طبقات ناشي از اعمال ويرايش جديد طبقه بندي بين المللي و هزينه انتشار آگهي مربوط در روزنامه رسمي به عهده مالك علامت خواهد بود.
تبصره۲ـ تمديد ثبت طرح صنعتي نمي تواند هيچ تغييري در آخرين شكل ثبت آن به وجود آورد. در غير اين صورت، مقررات تغيير طرح صنعتي موضوع ماده ۹۳ اين آيين نامه قابل اعمال خواهد بود.
فصل چهارم: تغييرات،انتقالات و اعراض در مورد طرح صنعتي ثبت شده
ماده ۹۳ـ مالك طرح صنعتي مكلف است هر نوع تغيير راجع به اسم، نشاني، تابعيت و اقامتگاه يا اعطاء اجازه بهره برداري از طرح يا انتقال و يا اعراض از مالكيت طرح صنعتي ثبت شده را كتباً و همراه با مدارك مربوط جهت ثبت در سوابق به مرجع ثبت اعلام نمايد. اعمال اين تغييرات با رعايت مقررات قانون و اين آيين نامه خواهد بود.
تبصره ـ چنانچه در طبقه بندي بين المللي طرح صنعتي ثبت شده تغييراتي به وجود آيد، مالك طرح صنعتي مي تواند از مرجع ثبت درخواست كند كه تغييرات مذكور در گواهي نامه طرح صنعتي اعمال شود.
ماده۹۴ـ در مواردي كه مالك طرح اجازه بهره برداري از طرح را به ديگري واگذار كند، مدارك و اسناد رسمي مثبت اين اجازه بايد جهت ثبت در دفتر مربوط، به مرجع ثبت ارائه شود. در اين فرض مرجع ثبت، مفاد مجوز را به صورت محرمانه حفظ، لكن اجازه بهره برداري را ثبت و آگهي مي كند.
تبصره ـ مراتب فسخ يا خاتمه پيش از موعد مجوز بهره برداري در صورتي كه در چارچوب متن قرارداد و مطابق قوانين و مقررات مربوط باشد، نيز به موجب مقررات اين ماده، با انجام تغييرات لازم، قابل ثبت خواهد بود.
ماده ۹۵ ـ هرنوع انتقال گواهي نامه طرح صنعتي بايد در مرجع ثبت به ثبت برسد. درخواست كتبي براي ثبت انتقال بايد همراه با مدارك ذيل تسليم مرجع ثبت گردد:
۱ـ آخرين گواهي نامه معتبر طرح صنعتي؛
۲ـ سند رسمي حاكي از انتقال؛
۳ـ مدارك نمايندگي قانوني؛
۴ـ رسيد مربوط به پرداخت هزينه ها.
ماده ۹۶ ـ درآگهي تغيير مالكيت ذكر موارد زير ضروري است:
۱ـ عنوان طرح
۲ـ تاريخ ثبت انتقال؛
۳ـ شماره ثبت طرح در ايران، با ذكر كالا يا كالاهايي كه طرح ثبت شده مربوط به آن مي باشد؛
۴ـ اسم، اقامتگاه و تابعيت مالكان قديم و جديد؛
۵ ـ اسم و نشاني نماينده قانوني مالك جديد در ايران، در صورت وجود.

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

هرینه ثبت علائم تجاری و طرح صنعتی

  طرح صنعتي


اقلام هزينه: ۱ـ حق ثبت اظهارنامه به ازاي يك طبقه
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۵۰.۰۰۰
اقلام هزينه: هزينه هر طبقه اضافي در اظهارنامه
شخص حقيقي: ۲۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۶۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۲ـ حق ثبت به ازاء يك طبقه براي پنج سال اول
شخص حقيقي: ۴۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱.۳۵۰.۰۰۰
اقلام هزينه: حق ثبت هر طبقه اضافي براي پنج سال اول
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۳ـ حق ثبت تمديد به ازاء يك طبقه براي پنج سال دوم
شخص حقيقي: ۹۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۲.۷۰۰.۰۰۰
اقلام هزينه: حق ثبت تمديد هر طبقه اضافي براي پنج سال دوم
شخص حقيقي: ۲۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۶۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۴ـ حق ثبت تمديد به ازاء يك طبقه براي پنج سال سوم
شخص حقيقي: ۴۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱.۳۵۰.۰۰۰
اقلام هزينه: حق ثبت تمديد هر طبقه اضافي براي پنج سال سوم
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۵ ـ جريمه تاخير در تمديد ثبت دوره پنج ساله دوم
شخص حقيقي: ۲۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۶۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه:۶ ـ جريمه تاخير در تمديد ثبت دوره پنج ساله سوم
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۷ـ هزينه استعلام براي انتقال، اجازه بهره برداري يا اعراض
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۵۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۸ ـ حق ثبت انتقال قراردادي و قهري
شخص حقيقي: ۳۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۹۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۹ـ حق ثبت مجوز بهره برداري يا فسخ و خاتمه آن
شخص حقيقي ـ شخص حقوقي: نصف هزينه انتقال قراردادي و قهري

اقلام هزينه: ۱۰ـ هزينه هر بار اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن
شخص حقيقي: ۲۵.۰۰۰
شخص حقوقي: ۷۵.۰۰۰

اقلام هزينه:۱۱ـ حق ثبت انتقال اظهارنامه يا اجازه بهره برداري از آن
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۵۰.۰۰۰

اقلام هزينه:۱۲ـ حق ثبت تغييرات (غير از انتقال مالكيت و اجازه بهره برداري)
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۵۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۳ـ هزينه صدور گواهي المثني
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۴ـ هزينه رونوشت مصدق
شخص حقيقي: ۵.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۵.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۵ـ هزينه اخذ تاييديه تسليم اظهارنامه يا صدور گواهي نامه طرح صنعتي
شخص حقيقي: ۱۵.۰۰۰
شخص حقوقي: ۴۵.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۶ـ هزينه رسيدگي به اعتراض به رد ثبت
شخص حقيقي: ۵۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۷۵۰.۰۰۰

اقلام هزينه:۱۷ـ هزينه رسيدگي به اعتراض به تقاضاي ثبت
شخص حقيقي: ۱.۵۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳.۰۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۸ـ وديعه سليم دادخواست ابطال به دادگاه
شخص حقيقي: ۳.۰۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۴.۵۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۹ـ هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي به عنوان اداره مبدا
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۵۰.۰۰۰

توضيح : در مورد متقاضيان خارجي كه در اجراي مقررات كنوانسيون پـاريس، تقاضاهاي خود را مستقيماً تسليم مرجع ثبت (اداره ثبت طرح هاي صنعتي اداره كل مالكيت صنعتي) مي نمايند، مي بايست معادل ارزي مبلغ ريالي تعيين شده درجدول هزينه ها را مطابق نرخ رسمي بپردازند .



علامت تجاري



اقلام هزينه: ۱ـ حق ثبت اظهارنامه به ازاء يك طبقه
شخص حقيقي: ۲۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۴۰۰.۰۰۰
اقلام هزينه: هر طبقه اضافي
شخص حقيقي: ۲۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۴۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۲ـ حق ثبت علامت به ازاء يك طبقه
شخص حقيقي: ۱.۲۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۲.۴۰۰.۰۰۰
اقلام هزينه: حق ثبت هر طبقه اضافي
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۲۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۳ـ حق ثبت تمديددوره هاي ده ساله
شخص حقيقي ـ شخص حقوقي: معادل حق ثبت علامت

اقلام هزينه: ۴ـ جريمه تاخير در تمديد ثبت
شخص حقيقي ـ شخص حقوقي: معادل نصف حق ثبت علامت

اقلام هزينه: ۵ ـ هزينه استعلام براي انتقال، اجازه بهره برداري يا اعراض
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۶ ـ حق ثبت انتقال قراردادي و قهري به ازاء هر طبقه (با هر تعداد كالا و خدمات)
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۲۰۰.۰۰۰
اقلام هزينه: حق ثبت انتقال براي هر طبقه اضافي
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۷ـ حق ثبت مجوز بهره برداري يا فسخ و خاتمه آن به ازاء يك طبقه (با هر تعداد كالا و خدمات)
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۲۰۰.۰۰۰
اقلام هزينه: حق ثبت اجازه بهره برداري يا فسخ و خاتمه آن به ازاي هر طبقه اضافي
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۸ ـ هزينه هربار اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۹ـ حق ثبت انتقال اظهارنامه يا اجازه بهر ه برداري از آن
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۰ـ حق ثبت تغييرات (غير از انتقال مالكيت و اجازه بهره برداري)
شخص حقيقي: ۵۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۱ـ هزينه صدور گواهي المثني
شخص حقيقي: ۱۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۲۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۲ـ هزينه رونوشت مصدق
شخص حقيقي: ۵۰۰۰
شخص حقوقي: ۱۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۳ـ هزينه اخذ تاييديه تسليم اظهارنامه يا صدورگواهي نامه
شخص حقيقي: ۱۵.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۴ـ هزينه رسيدگي به اعتراض به رد ثبت
شخص حقيقي: ۵۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۷۵۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۵ـ هزينه رسيدگي به اعتراض به تقاضاي ثبت
شخص حقيقي: ۱.۵۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۳.۰۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۶ـ وديعه تسليم دادخواست ابطال به دادگاه
شخص حقيقي: ۳.۰۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۴.۵۰۰.۰۰۰

اقلام هزينه: ۱۷ـ هزينه بررسي اظهارنامه ثبت بين المللي به عنوان اداره مبدا
شخص حقيقي: ۲۰۰.۰۰۰
شخص حقوقي: ۴۰۰.۰۰۰

توضيح : در مورد متقاضيان خارجي كه در اجراي مقررات كنوانسيون پاريس، تقاضاهاي خود را مستقيماً تسليم مرجع ثبت (اداره ثبت علائم اداره كل مالكيت صنعتي) مي نمايند، مي بايست معادل ارزي مبلغ ريالي تعيين شده درجدول هزينه ها را مطابق نرخ رسمي بپردازند.

کلید واژه ها: ثبت علامت تجاری ، ثبت علامت ، ثبت علائم تجاری ، ثبت علائم ، ثبت نام تجاری ، ثبت اسامی تجاری ، ثبت لوگو ، ثبت برند ، ثبت برند تجاری ، برند تجاری، خرید برند ، فروش برند ، برند فروشی ، خرید علامت ، فروش علامت ، علامت فروشی، علامت تجاری فروشی ، اسم تجاری فروشی ، نام تجاری فروشی ، لوگوی فروشی ، نشان فروشی ، ثبت نشان تجاری ، ثبت بین المللی ، ثبت علامت بین المللی ، ثبت نام تجاری بین المللی ، ثبت برند بین المللی ، طرح صنعتی ، ثبت طرح صنعتی ، ثبت اختراع ، اختراعات، ثبت اضافه کالا، ثبت اضافه طبقه ، تمدید

   

فروش برند،خريد برند،فروش علامت،خريد علامت،برند فروشي،خريد علامت تجاري،علامت تجاري فروشي،فروش علامت تجاري،فروش برند تجاري،خريد برند تجاري،برند تجاري فروشي،ثبت برند تجاري،مدارك لازم جهت ثبت،ثبت علائم تجاري،ثبت علامت تجاري،هزينه ثبت،اداره ثبت علائم تجاري،هزينه ثبت،طبقه بندي،خريد نام تجاري،فروش نام تجاري،ثبت برند تجاري،ثبت برند،ثبت علائم،ثبت نشان تجاري،مالکيت صنعتي،نام تجاري فروشي،خريد و فروش،نقل و انتقال،اضافه کالا،اضافه طبقه،مدارك لازم جهت ثبت برند،تمديد،مدارك لازم جهت ثبت علامت تجاري،ثبت طرح صنعتي،مدارك لازم جهت ثبت طرح صنعتي،اختراع،ثبت اختراع،طرح شبنم،ثبت طرح شبنم،مدارك لازم جهت ثبت طرح شبنم،كالاهاي مشمول طرح شبنم،كارت بازرگاني،ثبت كارت بازرگاني،مدارك لازم جهت ثبت كارت بازرگاني

تمدید برند تجاری

تمدید برند تجاری

تمدید برند تجاری

همانطور که می دانید برند تجاری دارای زمان می باشد و بعد از مدت زمان مشخص شده که 10 سال می باشد باید برای تمدید برند اقدام نمود. یعنی از زمان ثبت برند این برند ثبت شده تا 10 سال به نام مالک برند می باشد. پس از 10 سال، شش ماه به شخص فرصت داده می شود که این برند مجددا تمدید شود. زمان داشتن برند از یک لحاظ خوب است چون بسیاری از برند ها و نشان های تجاری ثبت می شوند اما بعدها به دلایلی مورد استفاده قرار نمی گیرند و بلا استفاده می مانند. این حق تقدم برای سایرین ایجاد می گردد که بتوانند از آن برند پس از گذشت 10 سال استفاده نمایند. اما در صورتی که مالک برند بنا به دلایلی فراموش نماید که برند را تمدید نماید و از مهلت 6 ماهه آن هم بگذرد ممکن است فردی که مترصد ثبت این برند بوده از فراموشکاری مالک قبلی سو استفاده نماید و برند تجاری را ثبت نماید. در نتیجه از این پس مالک جدید بعنوان مالک اصلی برند محسوب می شود.

شرایط تمدید علامت تجاری ؟

پس از ثبت علامت تجاری تا ده سال می‌توانید از علامت تجاری خود استفاده کنید. پس از گذشت ده سال در صورت تمایل به استفاده مجدد از علامت تجاری باید حتماً آن را با پرداخت هزینه ثبت برند در ظرف ۶ ماه تمدید نمایید. به‌عبارت‌ دیگر مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می‌باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده‌ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده، امکان درخواست آن ظرف مهلت ۶ ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت، با پرداخت جریمه تأخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد، و الا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد و دیگر شرایط ثبت برند برای تمدید مجدد آن برای شما امکان پذیر نخواهد بود. ثبت درخواست چگونه است؟ متقاضی می‌بایست درخواست خود را با موضوع درخواست تمدید ثبت برند در سامانه الکترونیکی ثبت نماید. سپس تقاضای تمدید ثبت علامت تجاری در دو نسخه توسط مالک علامت ثبت‌شده یا نماینده قانونی او تهیه و پس از امضاء به مرجع ثبت تسلیم می‌شود. حتما باید دقت شود که به موقع نسبت به تمدید برند و علامت تجاری اقدام شود. در صورت فراموشکاری هیچ راهی برای بازگشت مجدد آن برند وجود نخواهد داشت.

نکات تمدید برند و علامت تجاری

نکته اول:

در زمان تمدید درخواست علامت تجاری مالک آن می‌تواند تقاضای کاهش طبقه‌ی محصول خود را داشته باشد.

نکته دوم:

برای تمدید برند و درخواست علامت تجاری ابتدا باید هزینه‌ی آن پرداخت شود.

نکته سوم:

زمانی که طبقات را تغییر می‌دهند باید در روزنامه رسمی آگهی شود که هزینه آن توسط مالک برند پرداخت می‌شود.

نکته چهارم:

اسم و آخرین نشانی کامل مالک علامت ثبت‌شده یا نماینده قانونی وی درصورتی‌که درخواست توسط نماینده به عمل آید.

نکته پنجم:

درصورتی‌که در برند شما از رنگ خاصی استفاده‌شده و آن مشخصه برند شما باشد باید قید شود.

شرایط اجازه بهره برداری از علامت تجاری

اجازه بهره برداری از برند تجاری

درصورتیکه علامت ثبت شده دارید، اجازه بهره برداری از برند تجاری و استفاده از علامت مربوطه را می­‌توانید به مدت محدود به دیگران واگذار نمایید. با این کار نیازی به فروش و انتقال علامت تجاری نیست. چنانچه پیش از این برندی را ثبت کرده‌اید و حالا تمایل دارید اجازه بهره برداری از برند تجاری را به دیگری تفویض کنید، کارشناسان ما با ارائه خدمات مشاوره‌ و انجام صفر تا صد کار، مجوز رسمی بهره‌برداری علامت تجاری را در کمترین زمان برای شما انجام می‌دهند.

اجازه بهره برداری از علامت تجاری

على الأصول مالک علامت تجاری بعد از ثبت برند تجاری حق استفاده انحصاری از آن را دارد مگر در صورتیکه مالک چنین اختیاری را به دیگری اعطا نماید. یکی از طرق معمولی که مالک علامت تجارتی استفاده از آنرا به دیگری می سپارد قرار داد لیسانس (مجوز بهره برداری) می باشد. قرارداد مجوز بهره برداری، قراردادی است که به موجب آن متقاضی ثبت علامت تجاری و یا مالک علامت ثبت شده، به شخص دیگری در مقابل پرداخت مبلغی و یا بصورت مجانی، اجازه بهره برداری از علامت را می دهد.

گاهی اوقات صاحب علامت تجاری امکان استفاده از علامت تجاری را ندارد. در اینگونه مواقع، مالک علامت می تواند با در نظر گرفتن شرایط اجازه بهره برداری از برند تجاری ، اجازه استفاده از آن را به دیگری بدهد که در بحث ثبت برند به این اقدام "اجازه بهره برداری از علامت تجاری" گفته می‌شود. در مواردی که صاحب علامت یا قائم مقام قانونی او، استفاده از آن را به دیگری اجازه دهد این اجازه در صورتی معتبر خواهد بود که برند و اجازه نامه مربوط به آن، در ایران به ثبت رسیده باشد. در این صورت، مالک علامت تجاری کماکان مالک آن باقی می‌ماند و فقط موافقت خود را درباره استفاده از علامت تجاری توسط یک یا چند شرکت ثالث به مدت یک تا چند سال اعلام می‌کند.

بنابراین یک چنین پیمانی، به «قرارداد اجاره اشیاء" شباهت بسیار دارد. این قرارداد را می توان از سوی دیگر، به «پیمان همزیستی» (یا تنظیم حدود استفاده از علامت) تشبیه کرد که به موجب آن صاحبان علائمی که ممکن است با یکدیگر در تعارض و برخورد قرار گیرند، ضمن عقد پیمانی خودشان حدود استفاده یکدیگر را تعیین می کنند تا بدین ترتیب از پیدایش ابهام و برخورد پرهیز شود. این قراداد، برای مدت معینی تحت شرایط و قلمرو مشخصی است و می تواند بصورت انحصاری و یا غیر انحصاری منعقد شود. در عرف تجاری، از این قرارداد که در اجازه بهره برداری از برند تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان «قرارداد لیسانس» یاد می شود.

لازم به ذکر است که اجازه گیرنده علامت تجاری، مالک آن محسوب نمی شود بلکه صرفا اجازه استفاده از علامت و حق جلوگیری از نقض علامت از سوی دیگران و حق بهره برداری از آن تا مدت معین به او اعطا می شود. این مجوز برای استفاده از علامت تجاری به خودی خود گیرنده مجوز را از مزایای مالكیت علامت بهره مند نخواهد کرد. بهره بردار اساسا اجازه ندارد که مجوز بهره برداری را منتقل کند و یا مجوز بهره برداری فرعی اعطاء نماید، مگر اینکه چنین حقوقی صراحتا طی قرار داد به وی اعطاء شده باشد. بدیهی است در چنین حالتی انتقال مجوز یا اعطاء مجوز فرعی فاقد اشکال است.

مالک علامت تجاری می تواند به اشخاص ثالث اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی اجازه بهره برداری از برند تجاری را داده تا آنها هم با استفاده از امتیازات دارنده علامت تجارتی در قلمرو دیگری (اعم از منطقه با کشور دیگری) مبادرت به تولید کالا یا عرضه و ارائه خدمات نمایند. البته در چنین حالتی مالک علامت تجاری می بایست به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر کار و عملکرد شخص یا اشخاص مأذون نظارت داشته باشد و بر کیفیت و کمیت خدمات توسط شخص گیرنده مجوز، نظارت نماید.

مراحل اجازه بهره برداری از علامت تجاری کدام است؟

قابل ذکر است که اجازه بهره برداری از برند تجاری ابتدا توسط دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می گردد سپس بایستی به تایید اداره ثبت علائم تجاری برسد و در روزنامه رسمی کشور نیز منتشر گردد. پس با توجه به این موضوع، صرفا داشتن وکالت نامه استفاده از علامت تجاری، برای وکیل حق استفاده قانونی از علامت تجاری را بوجود نخواهد آورد.

شرایط اجازه بهره برداری از علامت

در مجوز بهره برداری همچنین باید صریحاَ به این نکته اشاره شود که آیا اجازه به صورت انحصاری صادر می‌شود یا خیر؟ و نیز این که آیا اجازه گیرنده فعلی حق اعطای اجازه‌های بعدی را دارد یا خیر.
اگر انحصاری یا غیر‌انحصاری بودن بهره برداری از علامت در مجوز ذکر نشود هر مجوز بهره برداری که به ثبت می‌رسد، غیر‌انحصاری تلقی می‌گردد.
قرارداد اجازه بهره برداری از ثبت یا اظهارنامه ثبت علامت باید به طور موثر کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت کالا و ارائه خدمات توسط استفاده کننده را در برداشته باشد.
در غیر این صورت یا در صورتی که کنترل به طور موثر انجام نگیرد، قرارداد اجازه بهره برداری فاقد اعتبار خواهد بود.
( ماده 44 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری).
در بحث اخذ اجازه بهره برداری علامت باید توجه داشت که ثبت علامت جمعی یا اظهارنامه آن نمی تواند موضوع قرارداد اجازه بهره برداری باشد. ( ماده 45 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری).

ثبت کدام برند ها ممنوع می باشد

ثبت کدام برند ها ممنوع می باشد؟

همان طور که گفته شد علامت های انتخاب شده به عنوان برند نباید مخالف با موازین اسلامی و اجتماعی باشند. علامت هایی که در ادامه خواهیم گفت ممنوع هستند.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که نام و علامت برند شما باید نشان دهنده فعالیت و کالای شما باشد، پس در تحقق این مهم بسیار تلاش کنید.

  1. نمادهای دولتی، هلال احمر و … .
  2. نماد پرچم ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی ایران.
  3. پرچم هایی که به دولت و کشور ایران از گذشته مربوط است و هر آنچه توسط دولت منع شده باشد.
  4. علامت تجاری موسسات رسمی که می توان به صلیب سرخ، هلال احمر و … اشاره کرد.
  5. کلماتی که برند را به ایران مرتبط کنند مانند دولتی، ابران و … نباید در نام برند باشد.
  6. علامت هایی که خلاف عفت عمومی باشد و یا نظم عمومی را مختل کند.
  7. کلمات توصیفی که به آن در مطلب قبلی نیز اشاره کردیم. به عنوان مثال ثبت نام سازه مقاوم قابل استفاده نیست و باید پسوند با پیشوندی داشته باشد.
  8. علائمی که انتخاب می شود نباید گمراه کننده باشد. به عنوان مثال قرار دادن تصویر اتومبیل بر روی لبنیات گمراه کننده و بی ربط است.
  9. کلیه علامت هایی که مخالف موازین اخلاقی باشد ممنوع است.
  10. از استفاده کردن نشانه های سلطنتی، سازمان های بین المللی و … نیز خودداری کنید.
  11. تشابه زیاد دو برند و نام به طوری که تشخیص کالا و خدمات آن ها از هم ممکن نباشد.
  12. علامت یا نام تجاری که به شکل گمراه کننده شبیه یک نام و یا علامت تجاری متعلق به موسسه دیگر باشد.

فرآیند طرح دعاوی برند تجاری

فرآیند طرح دعاوی برند تجاری

به منظور اعتراض به آگهی ثبت برند تجاری ، علامت تجاری ، باید فرآیند و سلسله مراتبی را در دستور کار قرار دهید.

مرحله نخست طرح دعاوی برند بدینصورت است که معترض می بایست دلایل متقن و مستند و مستدل خود از طرح دعوی برند مورد نظر را اعلام نماید و این دلایل باید محکمه پسند باشد.

یکی از روش های اعلام دلایل طرح دعوی برند می تواند این باشد که شما اعلام کنید که رعایت بند های مشروح در بند الف و ب ماده سی و سی و دوم قانون اختراع ، طرح های صنعتی و علائم تجاری صورت نگرفته است. البته این استناد باید با ادله کافی همراه شود.

اعتراض طرح دعاوی برند بایستی در 2 نسخه تنظیم گردد.

در مرحله ثالث، باید دلایل مستند و مستدل خود را که مربوط به مفاد مشروح در اعتراض نامه می باشد را به پیوست اعتراض نامه اضافه نمایید.

این ادله باید نشان گر این حقیقت باشد که ادعای شما درباره برند خواهان و ثبت برند خوانده، واقعی و قابل راستی آزمایی باشد.

اصل رسید پرداخت هزینه دادرسی نیز بایستی پیوست مدارک گردیده و به مرجع ثبت (مرکز مالکیت معنوی) تسلیم گردد.

در مرحل چهارم طرح دعاوی برند، مدارک تسلیمی به مرجع ثبت، بررسی شده و در صورت نقص مدارک ، به صورت کتبی اعلام خواهد شد.

معترضان فرصت دارند تا در مهلت قانونی نسبت به رفع نقص اقدام کنند تا نسبت به رسیدگی مجدد اقدام شود.

در صورت عدم تکمیل مدارک، تقاضای بی اثر شده و اداره ثبت، اقدامی نخواهد نمود. در صورتیکه معترض خارج از کشور باشد، مدت رفع نقص در طرح دعاوی برند حدود 60 روز می باشد. اگر از زمان ثبت برند تجاری بیش از 3 سال گذشته باشد، امکان اعتراض وجود ندارد.

ثبت برند و مراحل ثبت برند و پاسخ به سوالات عمومی درباره ثبت برند تجاری در ایران و مرور فواید و مزایای این کار برای فعالان کسب و کار و کارآفرینان و استارتاپ ها و به خصوص مشتاقان سرمایه گذاری بلند مدت، در این گفتار ارائه شده است. اگر قصد درآمد زایی در ایران را دارید، توصیه می شود که از دارایی های ناملموس مثل برند brand استفاده کنید که همچون کسب و کارهای دیجیتالی، درآمد زا و فرصت آفرین و ارزش ساز است.

شماره تماس جهت مشاوره و ثبت برند: 09123707174

مراحل ثبت برند


مراحل ثبت برند در ایران را از کجا شروع کنم؟ نحوه ثبت برند در سامانه به چه صوت می باشد؟ مدارک ثبت برند را توضیح دهید؟ قرارداد ثبت برند چگونه تنظیم می شود ؟ هزینه ثبت برند به چه میزان است؟
شماره تماس جهت مشاوره و ثبت برند: 09123707174ثبت برند تجاری
نام های دیگر برند که قابلیت استفاده دارند به شرح زیر می باشد:
• برند
• نمانام
• مارک
• نماد
• نام
• عبارت
• طرح
ویژگی های برند مناسب
یک برند موفق و دارای تاثیر نیرومند باید شامل موارد زیر باشد:

• برند می بایست متناسب با فعالیت انتخاب شود.
• برند می بایست دارای جایگاه مناسب باشد.
• برند می بایست برای شنونده الهام بخش باشد.
• برند می بایست کم نظیر و منحصر به فرد باشد.
• برند می بایست دارای جذابیت و گیرایی باشد.
• برند می بایست دارای هویتی متناسب با منطقه ارائه خدمات و فروش کالا باشد.

برند از نظر مصرف کننده

برندی که ثبت می شود از دید شنونده باعث ارجاع به موارد زیر می شود:
• وقتی نام برند به گوش شنونده نواخته می شود مصرف کننده منشاء و یا مبداء برند را به یاد می آورد.
• وقتی مصرف کننده به برندی اعتماد کند در ذهن خود نسبت به برند اعتماد شده خطرپذیری کمتری را احساس میکند.
• وقتی مصرف کننده به برندی اعتماد کند هزینه پرس و جو و تبلیغات کمتری برای صاحب برند شامل می شود.
• وقتی مصرف کننده به برندی اعتماد کند همیشه در ذهن خود کیفیت خوب آن را در نظر میگیرد.
پس با موارد ذکر شده حتماً در برند سازی برای مصرف کننده ارزش قائل شویم.

نمونه برند
نمونه برند به این صورت می باشد که فقط نام آن برند ثبت گردد و شکل نوشته خالی می باشد و هیچگونه لوگوئی ندارد. مانند برند بهار
تفاوت ثبت برند و لوگو
برند و لوگو هریک دو روی یک سکه هستند که نباید آن ها را به یک معنی متصور شد و مورد استفاده قرار داد چرا که دو معنا و خاصیت متفاوت دارند.
برند به نام تجاری یک کالا و یا خدمات یک شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود. توجه داشته باشید که مراحل ثبت برند در هر دو موضوع ثبت لوگو و برند یکسان می باشد و هزینه ثبت برند در هر دو مورد یکسان می باشد.
درحالی که لوگو شکل یا تصویری از یک علامت خاص است که گاهاً به برند ها الحاق می شوند. ثبت برند و لوگو به صورت فارسی و لاتین در دنیای کسب و کار صورت می پذیرد. استفاده از برند تحت مالکیت به منظور ایجاد تمایز می باشد.هدف از ثبت برند
برند نشانی است که قادر است کالا های تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی یا حقوقی را از کالاها و یا خدمات سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی متمایز نماید.
در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعامل فکری هر دقیقه به تعداد افرادی که تمایل به ارائه محصولات جدید و یا خدمات منحصر به فرد خود دارند افزوده می شود.
این افراد سعی می کنند تا مخاطبان و مشتریان خود را از هر طریق جذب کنند و آنچه مسلم است این است که اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا برند خاص و منحصر به فرد است. این برند به نوعی معرف اصلی افراد و کمپانی هاست.
نام تجاری یا همان برند برای تمایز افراد، محصولات و خدماتشان از یکدیگر به کار می رود و به عبارتی دیگر تضمین کننده این است که رقبا با ارائه خدمات مشابه نمی توانند از سال ها زحمت و تلاش آن ها سوء استفاده کنند و چنانچه مرتکب چنین عملی شوند مالک نام و برند می تواند با تکیه بر گواهی ثبت برند اقدام به شکایت در مراجع صالح نماید.
برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح، علامت، نشانه، نماد، عدد، طرح یا ترکیبی از این ها که برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آن ها را از هم متمایز می سازد.
هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند علاوه بر ثبت نام تجاری خود برای بهتر شناخته شدن خدمات و محصولاتش برند خود را نیز به ثبت برساند تا با درج آن بر روی محصولات و هر مکان دیگری خود را بیشتر در ذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار سازد.مزایای ثبت برند
از دیر باز تا کنون انسان همیشه در فکر صعود به قله های آرزوهایش و رسیدن به کمال و پیشرفت بوده است.
چه بسا هستند کسانی که در این راه دست به انجام هرکاری می زنند از جمله سوء استفاده از خلاقیت، فکر و ایده های دیگران، چه بسا هستند کسانی که سال های سال با ایده و خلاقیت خود محصولاتی را طراحی و به تولید رسانده اند.
ولی در اثر غفلت و یا حتی جهل به قانون آن را به ثبت نرسانده اند و به همین خاطر افراد سود جو به راحتی از ایده و محصولات آنان استفاده کرده و حال یک عمر تلاش و زحمت وی را به نام خود تمام کرده اند.
ثبت برند جلوی این سوء استفاده را برای افراد سود جوی متقلب می گیرد.
حال با توضیحات فوق الذکر چند نمونه دیگر از مزایای ثبت علامت را بیان می نماییم:
• این امکان را به مشتریان می دهند که بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
• یکی از ابزارهای تبلیغاتی داشتن یک برند معتبر می باشد.
• با ثبت برند خود می توان اجازه استفاده آن را به اشخاص ثالث داد و حتی می تواند منبع درآمد مستقیم برای صاحب علامت باشد.
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174دسته بندی برند
برند و لوگو را می توان از لحاظ ماهیت آن تقسیم بندی نمود. این دسته بندی لزوماً شامل یک دسته نمی شود و ممکن است یک برند شامل یک یا چند دسته به صورت همزمان باشد پس می توان دسته بندی را به شکل زیر ارائه نمود:
• برند و لوگو محصول محور باشد. مانند شرکت های دارای محصول و کالا قابل عرضه.
• برند و لوگو خدمات محور باشد. مانند مدارس و موسسه های آموزشی.
• برند و لوگو شخص محور باشد. مانند ورزشکارانی که می خواهند تحت نام خود مجموعه ای راه اندازی کنند.برند و لوگو شرکت باشد. مانند شرکتی که نام خود را ثبت می کند تا شخصی نتواند از نام شرکت سوء استفاده کند.
• برند و لوگو منطقه جغرافیایی باشد. مانند خیلی از مناطق ثبت شده و یا یک شهر خاص که محصولات مخصوص به خود را دارا هستند.
• برند و لوگو عمومی باشد مانند مراسم های حکومتی.
• برند و لوگو فرهنگی باشد. مانند مراسم های فرهنگی یک کشور.
• برند و لوگو مذهبی باشد. مانند یک مسجد و یا کلیسا با نام خاص خود.
دلایل ثبت برند
دلایل ثبت برند به شرح زیر می باشد:
• تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
• شرکت ها را قادر می کند محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.
• ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند.
• اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از حق امتیاز ها می باشند.
• جزء ضروری موافقت نامه های اعطاء نمایندگی هستند.
• ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشند.
• شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
• ممکن است برای دریافت وام مفید باشد.
دسته بندی های برند
برند از لحاظ دسته بندی به ۳ دسته تقسیم می شود:
• برند های غیر قابل ثبت
• برند های قابل ثبت
• ثبت برند های اجباری
که به صورت کامل آنها را تشریح می دهیم.
شرایط ثبت برند در ایران
شرایط ثبت برند در ایران با توجه به موقعیت کشور ما بسیار حائز اهمیت می باشد. خیلی از برند ها و علائم تجاری با توجه به محدودیت های تحمیل شده به کشور ما قادر به فعالیت در ایران عزیز ما نمی باشند.
می توان از این زمان و شرایطی که پیش آمده است به نفع خودمان استفاده کنیم و با توجه به عدم حضور برند های معروف٬ ثبت آن ها را پیش برویم تا زمانی لازم که این مشکلات حل و فصل شود تمامی زمینه های برای استفاده از برند ثبت شده فراهم گردد.

لازم به ذکر می باشد که در صورتی که برند به نام شما ثبت گردد شرکت مادر فقط با اجازه صاحب برند می تواند آن محصول را در بازار ایران عرضه کند پس زمان را از دست ندهید.
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174
نحوه ثبت برند
ثبت برند پروسه ای زمان بری می باشد که با استناد به قانون امکان پذیر می باشد. درصورتی که تمایل به ثبت برند دارید ابتدا می بایست ثبت نام سامانه جهت اخذ کلمه و رمز عبور سامانه مالکیت معنوی انجام شود.
چگونه برند ثبت کنیم؟
بعد از این مهم می بایست اظهارنامه ای را ثبت و ضمائم آن را بارگذاری کرد و جهت بررسی٬ آن را برای اداره مالکیت معنوی ارسال نمود تا کارشناسان آن اداره محترم نظر خود را در مورد اظهارنامه شما بیان کنند.
توجه داشته باشیم که ما با تجربه ای که دارد قابلیت استعلام برند مد نظر شما را قبل از ارسال اظهارنامه را دارد. پس پیشنهاد می کنیم قبل از هرگونه تصمیم گیری با مشاوران ما صحبت کنید تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.استعلام صحیح ثبت برند
بعد از به ثبت رساندن یک شخصیت حقوقی و حتی شخص حقیقی، صاحبان شرکت ها یا اشخاص برای برخورداری از یک سری مزایا مانند اخذ نمایندگی و یا استفاده از تسهیلات بانکی و همینطور معرفی محصولات خود نیاز دارند تا برندی را برای محصولات خود انتخاب کرده و آن را به ثبت برسانند.
جهت برگزیدن و ثبت برند نیاز به شرایط خاصی می باشد. بر اساس قانون ثبت علامت و اختراعات، برند باید نوآورانه، ابتکاری بوده و سبب گمراهی عموم نشود.

جدید و نو بودن برند یعنی اینکه برند مورد استفاده بر روی محصول که ارائه گردد، از لحاظ شکلی باید تازه و جدید بوده و قبلاً به وسیله سایرین به ثبت نرسیده و مورد استفاده قرار نگرفته باشد.
باید اشاره داشته باشیم که بر اساس جدول طبقه بندی کالا، زمانی که برای کالای مشخصی علامتی از یک طبقه خاص استعمال گردد، فرد دیگری که بعد از انتخاب علامت مذکور بخواهد جهت کالای خود یک علامت مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده نماید، اجازه این کار به او داده نخواهد شد.
از آنجایی که حجم برندهای ثبت شده در اداره مالکیت معنوی در طی دهه های اخیر به صورت وسیعی افزایش پیدا کرده است، لذا در حال حاضر انتخاب علائم تجاری یا برند بسیار دشوارتر از گذشته شده است. درصورتی که یک برند به ثبت رسیده باشد دیگر قابلیت ثبت نخواهد داشت.
به خاطر همین مسئله هم می باشد که جهت پیشگیری از رد اظهارنامه برند پیشنهادی، پیش از ثبت برند، باید از برند مد نظر استعلام برند گرفته شود تا مطمئن شد که این برند قبلاً به ثبت نرسیده باشد.
طریقه صحیح استعلام برند قبل از ثبت
قبل از اینکه شما اقدام به ثبت برند کنید؛ باید نخست به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور به آدرس http://rrk.ir مراجعه نمائید. برای استعلام برند٬ این سامانه از معتبرترین روش ها برای استعلام برند به شمار می رود.
در این شیوه جهت استعلام برند مد نظر، نخست وارد سامانه مذکور شده و سپس باید به قسمت آگهی های قانونی مراجعه نمائید و با انتخاب برند به عنوان آگهی، قید نام و تکمیل کردن دیگر اطلاعات درخواست شده بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.
شما با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از کلیه برندهای ثبت شده در ۴۵ طبقه اطلاع پیدا کنید. گاهی اوقات امکان دارد یک برند را مختص کالا یا خدمتی ویژه بدانیم و قصد داشته باشیم که از همان نام در کالا یا سایر خدمات استفاده نمائیم.
بنابراین با استعلام برند پیش از ثبت، از ثبت آن در طبقات دیگر هم اطلاع پیدا می کنیم و دیگر نیازی نیست که جهت آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم نمود.
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174
انتخاب نام برند
انتخاب نام برند امری بسیار دشوار می باشد که با توجه به پیشینه و علاقه شخص متقاضی متفاوت می باشد که در این خصوص موارد اساسی را تشریح می دهیم و جهت تعیین نام برند خود حتماً‌ توسط ما استعلامات لازمه را اخذ نمائید.جدید و ابتکاری بودن برند
از جمله ویژگی های یک برند ابتکاری بودن آن می باشد به این معنی که علامت باید دارای طراحی و ظرایف شکلی باشد. درصورتی که علامت ساده بوده و با خود جنس اشتباه گردد محصول عرضه شده در بازار مورد حمایت قرار نمی گیرد و آثار خوب تجاری یک علامت ابتکاری را در بر نخواهد گرفت.
از سوی دیگر، ابتکاری بودن برند موجب می شود که اسامی عام (مانند کلمه «شکر») به عنوان برند انتخاب نگردد و همینطور استفاده از خطوط هندسی به شکل لوزی یا دایره و همچنین انتخاب ارقام که نشانگر کیفیت جنس باشد، دارای جنبه ابتکاری نمی باشد اما در صورتی که ارقام استفاده شده با نوع کالا جهت استفاده به عنوان علامت، متمایز باشد، نمی تواند اشکال داشته باشد.
گمراه نکردن مشتری
طراحی برند نباید به گونه ای باشد که مشتری را دچار گمراهی کرده و وی را در تشخیص و تمییز سایرعلایم تجاری که مقداری مشابهت باهم دارند، دچار اشتباه و انتخاب غلط کند.
مثلاً در علائم مرکب امکان دارد در اجزاء دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و سایر اجزاء یکسان و مشابه نباشند به گونه ای که جزء مشابه و مشترک دو علامت میان مالکان آن ها سبب اختلاف و دعوا گردد.
گاهی مواقع امکان دارد، ایجاد اشتباه در نظر مشتری، با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان برند جهت کالائی مشخص که در اصل میان کالا و آن منطقه هیچگونه ارتباطی وجود ندارد، پیش بیاید به گونه ای که مشتری تصور نماید که این محصول به آن منطقه خاص تعلق دارد و در حقیقت مشتری را در مورد مبداء جنس به اشتباه اندازد و مشتری در انتخاب و خرید کالا دچار اشتباه شود.
لازم به ذکر می باشد که استعلام برند قابلیت استناد ۴۰ درصدی دارد چرا که احتمال دارد در زمان استعلام برند مدنظر شخص دیگری هم به موازات شما و در زمانی زودتر برند و یا اظهارنامه خود را ثبت کرده باشد و در روزنامه رسمی به چاپ نرسیده باشد.
مدارک ثبت برند
مدارک ثبت برند تحت مالکیت دو نوع شخصیت حقیقی و حقوقی امکان پذیر می باشد. پس زمانی که می خواهیم مدارک ثبت برند را بیان کنیم می بایست هر دو شخصیت را اعلام کنیم.
توجه باید داشت که می بایست برای اشخاص حقوقی حتماً شخصیت حقیقی به عنوان مدیر عامل و شخص صاحب امضاء به عنوان دریافت کننده ابلاغ ها اعلام گردد. حالا با ذکر این مورد مدارک ثبت برند را به صورت کلی بیان می کنیم.
مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی

مدارک ثبت برند اشخاص حقیقی یا افراد به شرح زیر می باشد:
• مدارک هویتی برابر اصل شده متقاضی ثبت برند و لوگو که شامل شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند می باشد که درصورتی که متقاضی غیرایرانی باشد پاسپورت و کدفراگیر اخذ شده الزامی می باشد.
• متقاضی می بایست دارای یک کد پستی معتبر و یک آدرس ایمیل و یک خط موبایل به نام خودش باشد که قابلیت استعلام داشته باشد.
• درصورتی که متقاضی برای اولین مرتبه جهت ثبت برند و لوگو اقدام کند اقرارنامه ای که موسسه تحویل متقاضی داده شده است را در دفتر اسناد رسمی تائید و جهت دریافت شناسه یکتا و رمز تصدیق و تاریخ اخذ اقدام نماید.
• مجوزی دال بر فعالیت در زمینه ثبت برند و لوگو به نام متقاضی. در صورت فارسی بودن برند جواز کسب, جواز تاسیس, پروانه بهره برداری یا هر مجوز معتبر دیگر و در صورت لاتین بودن برند عضویت اتاق بازرگانی, کارت بازرگانی و یا Enamad سایت که مرتبط به رشته فعالیت و طبقه بندی علامت باشد.
• درصورتی که برند به همراه لوگو ثبت گردد می بایست لوگو برند در ابعاد ۱۰ در ۱۰ فایل Jpeg که قابلیت تغییر را داشته باشد به موسسه تحویل داده شود.
• توصیف مختصر در مورد لوگو طراحی شده و اعلام طیف رنگ های به کار رفته در لوگو توسط متقاضی.
• درصورتی که تمایل به تکمیل پرونده توسط وکیل امور برند باشد امضاء وکالتنامه وکیل توسط متقاضی.
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174
مدارک ثبت برند شرکت ها یا اشخاص حقوقی
مدارک ثبت برند اشخاص حقوقی یا شرکت ها یا موسسات غیرتجاری به شرح زیر می باشد:
• مدارک هویتی شخصیت حقوقی برابر اصل شده از جمله اساسنامه با موضوع مرتبط با طبقات انتخاب شده برند و آگهی ثبتی آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد و به تائید اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری رسیده باشد.
• روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تعیین سمت و حق امضاء مجاز شخصیت حقوقی که دارای اعتبار باشد.
• مدارک هویتی برابر اصل شده مدیر عامل شخصیت حقوقی و افراد صاحب امضاء مجاز که شامل شناسنامه و کارت ملی یا کارت هوشمند می باشد که در صورتی که متقاضی غیرایرانی باشد پاسپورت و کدفراگیر اخذ شده الزامی می باشد.
• متقاضی می بایست دارای یک کد پستی معتبر و یک آدرس ایمیل و یک خط موبایل به نام خودش باشد که قابلیت استعلام داشته باشد.
• درصورتی که متقاضی برای اولین مرتبه جهت ثبت برند و لوگو اقدام کند اقرارنامه ای که موسسه تحویل متقاضی داده شده است را در دفتر اسناد رسمی تائید و جهت دریافت شناسه یکتا و رمز تصدیق و تاریخ اخذ اقدام نماید.
• مجوزی دال بر فعالیت در زمینه ثبت برند و لوگو به نام متقاضی. درصورت فارسی بودن برند جواز کسب, جواز تاسیس, پروانه بهره برداری یا هر مجوز معتبر دیگر و در صورت لاتین بودن برند عضویت اتاق بازرگانی, کارت بازرگانی و یا Enamad سایت که مرتبط به رشته فعالیت و طبقه بندی علامت باشد.
• درصورتی که برند به همراه لوگو ثبت گردد می بایست لوگو برند در ابعاد 6 در 6 فایل Jpeg که قابلیت تغییر را داشته باشد به موسسه تحویل داده شود.
• توصیف مختصر در مورد لوگو طراحی شده و اعلام طیف رنگ های به کار رفته در لوگو توسط متقاضی.
• درصورتی که تمایل به تکمیل پرونده توسط وکیل امور برند باشد امضاء وکالتنامه وکیل توسط متقاضی و مهر شخصیت حقوقی.
نکته: برای ثبت برند لاتین حتماً نیاز به کارت بازرگانی یا عضویت اتاق بازرگانی و یا Enamad به نام متقاضی یا مدیر عامل شخصیت حقوقی می باشد.
نکته: درصورت دارا بودن کارت بازرگانی فقط می توان ۵ برند ثبت شده داشته باشید و در صورتی که برند ششم خود را می خواهید ثبت کنید نیاز به یکی از مجوزهای دیگر می باشد.
نکته: درصورتی که برند دارای معنی و مفهوم خاصی نباشد کارت بازرگانی اجباری می باشد.
مالکیت برند ثبت شده
مالکیت برند می تواند از ۱ نفر شخصیت حقیقی و یا حقوقی تا ۱۰۰ نفر تعیین گردند یعنی مالکیت یک برند می تواند برای ۱ نفر تا ۱۰۰ نفر باشند ولی بابت ثبت هر برند و لوگو می بایست فقط یک شخصیت دارای مجوز باشد.
یعنی برای ثبت برند اگر فقط یک نفر مجوز داشته باشد کفایت می کند. میزان تعیین مالکیت اشخاص در برند با درصد تعیین می گردد. تعداد ۱۰۰ نفری که اعلام کردیم به صورت متعادل و عرف می باشد ولی میتوان بی نهایت مالک داشته باشد و میزان درصد کمتر از ۱ درصد به مالکین تعلق گیرد.
عنوان برند ثبت شده
در ثبت برند و لوگو جواب دادن به اولین سوال یعنی اینکه چه نامی برای برند انتخاب کنیم بسیار دشوار است و اهمیت زیادی نیز در آینده بازار تجارت شرکت یا شخص حقیقی خواهد داشت.
انتخاب اسم برند وظیفه مدیر بازاریابی شرکت و یا مشاور تجاری شخصیت حقیقی است. اما یکسری نکات وجود دارد که رعایت کردن آنان می تواند در انتخاب اسم برند به شما کمک کند.
بهتر است که اسمی را که انتخاب می کنید از نظر نگارشی آسان باشد, منحصر به فرد باشد, آینده نگری در آن نهفته باشد.
تلفظ راحت داشته باشد, کوتاه باشد, از مخفف کلمات استفاده نشود, از برند های معروف یا برند دیگری تقلید نکنید, سعی کنید معنی داشته باشد. با رعایت این نکات می توانید یک اسم خوب برای ثبت برند و لوگو انتخاب کنید.
عنوان برند و لوگو یکی از مهمترین مراحل شروع می باشد که می بایست توسط متقاضی انجام گردد به کمک مااستعلام با قابلیت ۵۰ درصدی را اخذ نماید.
عنوان برند باید ساده و روان باشد و قبلاً به ثبت نرسیده باشد و قابلیت ثبت داشته باشد. عنوان برند بهتر است با لوگو شما همخوانی داشته باشد تا در آینده در ذهن ها باقی بماند.

شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174


مراحل ثبت برند 0 تا 100
مراحل ثبت برند از نظر ما به ۹ مرحله تقسیم بندی می شود که به شرح زیر می باشد:
ثبت نام های سامانه ثبت برند
انتخاب نام برند و طراحی لوگو
تکمیل مدارک ثبت برند
تنظیم و ثبت اظهارنامه برند
انتخاب طبقات برند
بررسی اظهارنامه توسط کارشناسان اداره برند
پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول برند
پرداخت حق الثبت و روزنامه نوبت دوم و قبول وکالت پرونده برند
مراجعه وکیل و تحویل گواهی ثبت برند
نکته مهم: با توجه به این موضوع که پرونده ها توسط کارشناسان ثبتی مجرب انجام می گیرد و برای هر پرونده وکیل متخصص در امور برند و لوگو پیگیر پرونده هستند متقاضی به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی را ندارد.
نکته: ما تحت هیچ عنوان رقم قرارداد را تغییر نمی دهیم و حتی با تغییر رقم روزنامه های رسمی یا حق الثبت برند و لوگو, پرداخت مبلغ طبق قرارداد پیش می رود.
نکته: قرارداد و فاکتور ارائه شده در ابتداء قرارداد به متقاضی ارائه می گردد.
نکته بسیار مهم: پرداخت مبلغ قرارداد به صورت پلکانی می باشد و با گذشت هر مرحله مبلغ همان مرحله دریافت میشود.
گواهی ثبت برند
مدارک ثبتی که بعد از ثبت به متقاضی تحویل داده می شود شامل موارد زیر می باشد:
• اظهارنامه تائید شده برند.
• ابلاغیه تائید برند.
• روزنامه رسمی نوبت اول ۳ نسخه یکسان.
• روزنامه رسمی نوبت دوم ۳ نسخه یکسان.
• گواهی ثبت برند ۱۰ ساله.

گواهی ثبت برند یا تصدیق برند
گواهی ثبت علامت شامل تمامی مواردی می باشد که در اظهارنامه تنظیم و ثبت گردیده است. این موارد شامل موارد زیر می باشد:
• مشخصات مالک یا مالکین برند و لوگو.
• اجزاء تشکیل دهنده برند.
• کالا و خدمات و طبقه بندی بین المللی.
• تصویر لوگو در کادر مخصوص.
• حق تقدم برند در صورت اعلام.
• مدت اعتبار ۱۰ ساله با ذکر تاریخ.
• شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه.
• شماره و تاریخ ثبت علامت.
• امضاء رئیس اداره مالکیت معنوی ایران.
• توضیحات در پشت برگه تصدیق.
• کادر تغییرات که در صورت هر نوع تغییراتی در آن درج می گردد.
• امضاء رئیس اداره مالکیت معنوی در پشت تصدیق.
•شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174
هزینه ثبت برند در ایران چقدر است ؟
هزینه ثبت برند و لوگو شامل دو مرحله می باشد که می توان آن را به قبل از تائید اظهارنامه و بعد از تائید اظهارنامه تفکیک نمود. این موارد را اعلام می کنیم:

مرحله اول ثبت برند
• ثبت نام حساب کاربری و درخواست تائید حساب کاربری.
• ثبت ۵ مورد اظهارنامه مشابه در طبقات یکسان.
فقط درصورت تائید اظهارنامه برند و لوگو درخواستی و بلامانع بودن از نظر مشابهت و مغایرت, ادامه کار مقدور می باشد.
مرحله دوم بعد از تائید اظهارنامه برند در اداره مالکیت معنوی
• ثبت یک مورد برند و لوگو تائید شده.
• پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول برند و لوگو (۲ کادر)
• اعلام وکالت و پرداخت حق التمبر.
• پرداخت حق الثبت برند و لوگو.
• پرداخت روزنامه رسمی نوبت دوم برند و لوگو (۲ کادر)
• دریافت گواهینامه یا تصدیق برند ثبت شده و انحصار ۱۰ ساله برند.
این مطلب را مطالعه کنید :هزینه کامل ثبت برند
هزینه اداری ثبت برند
هزینه های ثبت برند که توسط اداره علامت اخذ میگردد شامل هزینه اظهارنامه و روزنامه های نوبت اول و دوم و حق الثبت برند می باشد. با توجه به حقیقی و حقوقی بودن شخص متقاضی این هزینه ها متفاوت می باشد. در پایان کار هم هزینه حق الثبت برند باید پرداخت شود.

باید توجه داشت که فرآیند ثبت برند و علامت تجاری بسیار پیچیده و زمان بر می باشد در نتیجه ما می توانیم در این مسیر کنار شما باشیم تا با انجام حرفه ای این مهم شما را یاری رسانیم.
مدت زمان ثبت برند دقیقاً چقدر است ؟
مدت زمان ثبت برند و لوگو با توجه به فارسی یا لاتین بودن و همچنین طبقات آن طبقه بندی می شود و بین کارشناسان اداره مالکیت معنوی توزیع می شود. روند کلی ثبت یک برند و لوگو به شرح زیر می باشد:
• ثبت نام سامانه در صورتی که اولین مرتبه برای ثبت برند و لوگو متقاضی باشد که زمان آن با توجه به همکاری متقاضی از ۱ روز تا زمان تحویل اوراق به موسسه به طول می کشد.
• تکمیل مدارک اعلام شده که هم در این مقاله و هم در جلسه قرارداد به متقاضی اعلام می شود که با توجه به همت تکمیل متقاضی تعیین می گردد.
• ثبت اظهارنامه بعد از تکمیل مدارک که ظرف مدت ۲ روز کاری توسط ما انجام می گردد.
• بعد از ثبت اظهارنامه و تحویل شماره اظهارنامه پرونده در ابتدا به کارشناس طبقه بندی ارجاع می خورد که زمانی بین ۱۰ تا ۷۰ روز با توجه به طبقات و لاتین یا فارسی بودن اظهارنامه به طول می انجامد و بعد از بررسی کارشناس طبقه بندی پرونده ارجاع آن به کارشناس پرونده انجام میگردد.
• بعد از بررسی کارشناس طبقه بندی پرونده به کارشناس پرونده ارجاع می خورد و زمانی بین ۱۰ تا ۳۰ روز با توجه به طبقات و فارسی و لاتین بودن اظهارنامه به طول می انجامد و کارشناس پرونده در این مرحله می تواند نظر خود را اعلام کند و اظهارنامه را مورد تائید یا نقص یا رد مشروط یا رد اظهارنامه قرار دهد. درصورتی که اظهارنامه تائید شود به مرحله کارشناس مسئول پرونده یا رئیس اداره ارجاع می خورد و در باقی موارد می بایست اصلاحات انجام شود و در صورت رد اظهارنامه می بایست اظهارنامه جدیدی به ثبت رساند و یا نسبت به رد اظهارنامه درخواست بررسی داد.
• بعد از بررسی کارشناس پرونده به کارشناس مسئول یا رئیس اداره ارجاع می خورد و زمانی بین ۱۰ تا ۲۰ روز با توجه به طبقات و فارسی و لاتین بودن اظهارنامه به طول می انجامد و کارشناس مسئول نظر نهائی را اعلام می کند. در صورتی که کارشناس مسئول یا رئیس اداره اظهارنامه را تائید کند پرونده به روزنامه رسمی جهت چاپ و نشر آگهی ارجاع می خورد.
• پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول و زمان تنفس ۳۰ روزه جهت اعلام شکایت افراد ثالث.
• بعد از زمان تنفس روزنامه رسمی نوبت اول, پرداخت حق الثبت اظهارنامه زمانی می باشد که زمانی در حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری می باشد.
• اعلام وکالت وکیل انتخاب شده توسط متقاضی که زمانی در حدود ۵ تا ۱۰ روز کاری می باشد.
• بعد از پرداخت حق الثبت سامانه اجازه پرداخت روزنامه رسمی نوبت دوم زمانی را صادر میکند که زمانی در حدود ۱۵ تا ۲۰ روز کاری می باشد.
• بعد از پرداخت ها تکمیل مدارک جهت تحویل تصدیق برند و لوگو توسط موسسه ثبتی انجام می گیرد و بعد از مدت حداکثر ۷ روز کاری تصدیق تقدیم متقاضی می گردد.
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174مدت اعتبار برند
مدت اعتبار برند و لوگو ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌.
یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می شود که رقمی حدود یک دوم رقم ثبت برند می باشد.
ابلاغیه های ثبت برند
بعد از ارسال اظهارنامه برند برای اداره مالکیت معنوی ابلاغیه های برند و لوگو به شرح زیر به متقاضی اعلام می گردد:

• صدور ابلاغیه تائید یا پذیرش برند
درصورتی که اظهارنامه ارسال شده برای اداره مالکیت معنوی فاقد ایراد و تشابه و رعایت تمامی موارد ذکر شده باشد, اظهارنامه تائید می شود و ابلاغیه تائید یا پذیرش صادر می شود و پرونده به روزنامه رسمی ارجاع می خورد. در صورت تائید اظهارنامه مرحله ۷ به بعد مراحل ثبت برند انجام می شود.
• صدور ابلاغیه رفع نقص برند
در صورتی که در اظهارنامه ارسال شده به مالکیت معنوی نواقصی باشد و یا کمبود مدارکی وجود داشته باشد این ابلاغیه برای متقاضی به نمایش گذاشته می شود و می بایست نواقص اعلام شده را رفع نمود و بدون پرداخت هزینه مجدد برای کارشناس ارسال نمود تا بررسی مجدد انجام گیرد. لازم به ذکر می باشد هر اظهارنامه برند فقط یک بار قابلیت بررسی مجدد را دارد.
• صدور ابلاغ رد مشروط برند
با توجه به بررسی و نظر کارشناسان در بعضی مواقع اعلام می کند به عنوان مثال با کاهش طبقات و یا حذف برند و ثبت لوگو و یا برعکس و مواردی از این قبیل قابلیت ثبت اظهارنامه تائید می گردد و این ابلاغیه برای متقاضی ارسال می گردد و در صورت تغییرات و اصلاحات اعلام شده توسط کارشناس پرونده و اعمال موارد ذکر شده توسط متقاضی قابلیت ثبت برند فراهم می گردد.
• صدور ابلاغ رد برند
درصورتی که کارشناس تشخیص دهد که اظهارنامه دارای اشکالات اساسی و یا تشابه با برند دیگری می باشد با صدور ابلاغیه رد برای متقاضی نظر خود را اعلام می کند و متقاضی ترجیحاً می بایست به دنبال برند و لوگو جدید باشد. چرا ترجیحاً اعلام کردیم؟
چون درصورتی که متقاضی اصرار به ثبت همان اظهارنامه داشته باشد می بایست نسبت به ابلاغیه رد اعلام شده کارشناس ظرف مدت ۳۰ روز اعتراض کند و پروسه پرونده بسیار طولانی خواهد شد (حدوداً ۱ سال) و از لحاظ هزینه چندین برابر می بایست بیشتر از ثبت برند و لوگو جدید هزینه کنند.
طبق تجربه تغییر نظر در مورد ابلاغیه رد صادر شده بسیار درصد پائینی دارد و عملاً نشدنی می باشد. چرا که نظر دادگاه تجدید نظر تقریباً ارجاع شده به نظر رئیس اداره مالکیت معنوی می باشد.
تمدید برند بعد ۱۰ سال
مدت اعتبار برند ثبت شده ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌.
یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر (درصورت دیرکرد)، درنظر گرفته می شود که رقمی حدود یک دوم رقم ثبت برند می باشد.

بعد از تصمیم جهت تمدید تصدیق برند می بایست یک نوبت روزنامه رسمی جهت تمدید به چاپ برسد و بعد از گذشت مدت ۳۰ روز از زمان چاپ روزنامه, حق الثبت تمدید برند که ۲ برابر هزینه حق الثبت برند می باشد پرداخت گردد.
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174
مدارک تمدید برند بعد از ۱۰ سال
مدارک تمدید برند (مدارک ثبت برند) بسیار متفاوت با مدارک ثبت برند می باشد. به اختصار توضیح داده می شود و در صحفه اصلی تمدید برند کاملاً توضیح داده شده است:
• برابر اصل مدارک هویتی شخصی حقیقی و یا شخص حقوقی
• برابر اصل مجوزهای ثبت برند
• اصل تصدیق برند
• روزنامه رسمی تمدید برند
• پرداخت حق الثبت تمدید برند
•انتقال برند بعد از تحویل گواهی ثبت
برند قابل انتقال می باشد اما برای آن که این انتقال نسبت به اشخاص ثالث معتبر تلقی گردد نحوه انتقال برند از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد.
انتقال هر نوع مالکیت علائم تجاری می بایست با نامه و یک درخواست به طور کتبی توسط مالک به اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی اظهار شود. هر تغییری از این قبیل با پرداخت هزینه امکانپذیر است. درصورتیکه فرد بخواهد جزیی از علامت خود را واگذار نماید نیز باید اظهارنامه جداگانه تنظیم نماید.سامانه ثبت برند در سامانه
سامانه مالکیت معنوی سایت iripo.ssaa.ir می باشد. ولی قبل از ورود به سامانه توجه داشته باشید که موارد قانونی و تائیدیه های لازم را اطلاع دارید که منجر به چندباره کاری برای شما نگردد. و رعایت مراحل ثبت برند در کلیه روند پرونده اجباری می باشد.

سخن پایانی در زمینه ثبت برند به طور کلی
درصورتی که تمایل به طی شدم مراحل ثبت برند خود دارید و این افتخار را می خواهید به ما بدهید، بعد از تکمیل مدارک ثبت برند که ذکر شده است و همچنین مدارک هویتی مورد نظر برای ما توسط ایمیل زیر ارسال کنید تا در سریعترین زمان و به بهترین کیفیت برند شما به ثبت برسد.
Email: mahdi.shokouhi@gmail.com
شماره تماس مشاوره و ثبت برند: 09123707174
www.iranbc.ir
www.brand4sell.com

ثبت برند سوپر مارکت

 

قبل از تعریف نحوه ثبت برند سوپر مارکت ابتدا با تاریخچه این کلمه و پیشنیه سوپرمارکت در ایران می پردازیم. در زمان قدیم بقالی هایی وجود داشتند که در آن به فروش محصولات غذایی می پرداختند؛ اما امروزه مغازه هایی با ابعاد بزرگتر از بقالی تاسیس شده اند که مشتری می تواند با مراجعه به قفسه، محصولات مورد نظر خود را بردارد، به این مغازه ها سوپرمارکت گفته می شود. سوپر مارکت (super market) در لغتنامه به معنای فروشگاه بزرگی است که در آن کالاهای مختلف و خاص مواد غذایی بفروش می رسد. بطور کلی در سوپرمارکت حدود ۹۰ درصد از کالاهای مغازه را محصولات غذایی فرا گرفته است که از سوپرسنترها و هایپرمارکت‌ها کوچک تر است. جالب است بدانید که اولین سوپر مارکت در دوره پهلوی توسط مردم ایران تاسیس شد.

 


 ثبت برند سوپرمارکت

بنابراین کالاهایی اعم از میوه، سبزیجات، نان، گوشت، محصولات لبنی، لوازم بهداشتی مانند شوینده ها در این مکان به فروش می رسد. همانطور که مشاهده می کنیم تمام خانواده ها برای گذر زندگی خود نیاز به مسکن و مواد غذایی دارد و ۷۵ درصد از درآمد خود را صرف این دو موضوع می کنند بنابراین موادغذایی خود را از سوپرمارکت ها تهیه می کنند. بدین دلیل متقاضیان تصمیم می گیرند تا کسب و کار خود را در این زمینه آغاز نمایند اما باید توجه داشته باشند که در این مسیر شکست نخورند و به خواسته های خود دست پیدا کنند در این مقاله تصمیم گرفته ایم که در رابطه با یک سوپر مارکت موفق و چگونگی ثبت برند سوپر مارکت بحث نماییم بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
فردی که فعالیت خود را در زمینه سوپرمارکت آغاز کرده سیستم کاری خود را باید بر مبنای مشتری مداری تنظیم نماید یعنی به نوعی کلیه ی نیازها و مشکلات افراد را برطرف سازد.
ویژگی های یک سوپرمارکت موفق عبارتند از:
– دیزاین داخلی سوپرمارکت باید به نوعی باشد که مشتریان به راحتی کالاها را برداشته و موجب ترافیک با سایر خریداران نشود در نتیجه هر یک از کالاها باید در قفسه های مربوط به خودشان قرار گرفته باشد. بعنوان مثال گوشت، پروتئین، لبنیات و غیره در یخچال های مناسب قرار گیرد.
– سوپرمارکت باید از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار باشد و جای پارک برای اتومبیل داشته باشد.
– استفاده از تکنولوژی هایی همچون دوربین مدار بسته، دستگاه کدخوان و غیره در سوپر مارکت

ثبت برند سوپر مارکت ثبت برند سوپر مارکت ثبت برند سوپر مارکت 1 2 1

ثبت برند سوپر مارکت


 ثبت برند سوپرمارکت

برای پیشرفت فروش محصولات خود در سوپر مارکت انتخاب نام برند و ثبت برند سوپر مارکت ضروری می باشد که به وسیله آن می توانید حق انحصاری به دست آورید و اجازه استفاده و کپی برداری را از رقبای خود بگیرید.
مزایایی که پس از ثبت برند سوپر مارکت، متقاضیان از آن برخوردار می شوند عبارتند از:
– برند دارائی ارزشمند برای کسب و کار و بخصوص سوپر مارکت ها و مکان هایی که اجناس به مردم اراوه می کنند، محسوب می شود.
– تولیدکنندگان در خصوص بهبود کیفیت محصول تلاش خواهند کرد.
– با اخذ برند، دریافت وام آسانتر می شود.
– موافقت برای تاسیس نمایندگی در داخل و یا خارج از کشور
– تمایز بین محصولات خود و رقیبان
– تعداد مشتریان افزایش پیدا کرده و جلب اعتماد آنان بیشتر می شود.
– محصولاتتان منحصر به فرد و اختصاصی می شود.
– تبلیغات بیشتری را برای محصولات می توانید انجام دهید.
– ایجاد شهرت شرکت و محصول
– افزایش فروش محصول

ثبت برند سوپر مارکت


 ثبت برند سوپرمارکت

هر شخصی اعم از حقیقی و حقوقی می توانند برای ثبت برند اقدام نمایند در صورتیکه مدارکی مبنی بر انجام فعالیت تجاری یا تاجر بودن داشته باشد، مدارک ارائه شده برای هر یک عبارتند از:
مدارک اشخاص حقیقی
– کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی (مدارک هویتی افراد)
– ارائه وکالتنامه با امضا
– ارائه سه نسخه از اظهارنامه
– ارائه تصویری از برند در ابعاد ۶ در ۶ به تعداد ۱۲ عدد. زمانیکه این تصاویر سه بعدی و یا بیشتر باشد باید از تمام جهات آن عکس گرفته شده و در یک قالب ارائه داده شود.
– ارائه مجوز، پروانه بهره برداری و یا پروانه کسب که نشان دهنده ارائه خدمات از سوی اداره ثبت علائم تجاری باشد.
– زمانی که علامت تجاری لاتین باشد یعنی غیر از زبان فارسی باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی است.

 

ثبت علامت تجاری و ثبت برند

 

ثبت علامت تجاری و ثبت برند

علامت تجاری چیست؟

علامت تجاری نشانی میباشد که میتواند اغلام تولبد شده و خدمت هایی که بوسیله فرد و یا شرکت ارائه میشود از سایر افراد و شرکت ها متفاوت میکند بنا بر ماده 30 قانون علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.
علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد. نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد

فرایند ثبت علامت

  • امضاء وکالتنامه توسط موکل وتنظیم قرارداد
  • بررسی مدارک و شرایط موکل برای ثبت علامت تجاری
  • قبل شروع شدن پروسه ثبت علامت تجاری اگر نیاز به استعلام باشد، و موکل درخواست استعلام را بدهد ابتدا ، برند استعلام می کنیم.
  • ظرف 2 الی 3 روز کاری روی سیستم اداره ثبت مالکیت صنعتی ارجاع شده بصورت رسمی و پرونده تشکیل می شود.
  • تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مشابهت ومغایرت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود. ثبت علامت تجاری نیاز به 3 آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.
    • تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مشابهت ومغایرت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود. ثبت علامت تجاری نیاز به 3 آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.
      • در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود 10 الی 15 روز کاری زمان خواهد برد.
      • پس از روزنامه رسمی اول یک ماه زمان برای اعتراض وجود خواهد داشت تا اگر کسی ادعایی در خصوص علامت تجاری مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند.
      • • پس از گذشت 30 روز اگر هیچ اعتراضی نبود ، خیلی سریع درخواست آگهی دوم داده میشود. آگهی دوم به معنی داشتن شماره ثبت علامت تجاری است.
      • آگهی دومی که صادر شد و مشکلی نبود سریعا برای چاپ در روزنامه رسمی کثیر الانشار اقدام می شود. (تا این مرحله روزنامه رسمی دوم انجام شده است)
      • پیگیری روزنامه رسمی داخل سایت 10 الی 15 روز کاری زمان خواهد برد تا چاپ شود
      • با ارسال روزنامه رسمی دوم از طریق وکیل درخواست آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت را به اداره مالکیت صنعتی می دهیم.
      • پس از 2 الی 3 روز کاری پرونده بصورت کامل انجام شده و آماده تحویل به موکل می باشد
      • چیزی در حدود 5 الی 6 ماه کل این پروسه به طول خواهد انجامید.
    • رد کامل : پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد.
    • • مشابهت یا نقص پرونده مشابهت : این احتمال وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله باید پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که بصورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقص و مشکل مانند مرحله نوع 1 که تایید بود عمل می شود. با این تفاوت که اطلاعات و مدارک تکمیل خواهد شد.

چرا ثبت علامت انجام میدهیم

همیشه برند(علامت تجاری) ستون یک کسب و کار و به لحاظ تداوم در تجارت یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. بر این اساس شرکت های بسیاری هستند که تلاش دارند تا نام یا نشانی که برایش برنامه ریزی کرده اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد. نام یا نشان خود را به ثبت می رسانند. ثبت علامت تجاری فقط به ثبت رسیدن آن نیست، قوانین استفاده، نگهداری و مسائل آن بسیار مهم می باشد. از این رو موسسه تلاش کرده است تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت برند، علامت تجاری، لوگو، ثبت نام تجاری و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع رسانی و در صورتی که آنها نیاز به ثبت علامت تجاری داشتند، از مرحله 0 تا 100 آنها را راهنما و مجری باش

جدول مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری

  ثبت علامت فارسی ثبت علامت لاتین
شخصی کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی پروانه کسب،پروانه بهره برداری،جوازتولید،مجوز مرتبط
  • نمونه برند طراحی شده 6*6
کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی پروانه کسب
نمونه برند طراحی شده 6*6
کارت بازرگانی
شرکتی
      آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و هرنوع تغییرات
      مجوزهای لازم،پروانه بهره برداری،جوازتولید،مجوز مرتبط
      کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
      یک نمونه از برند طراحی شده 6*6
    آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و هرنوع تغییرات
    مجوزهای لازم
    کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
    یک نمونه از برند طراحی شده 6*6
    کارت بازرگانی

_ارائه کارت بازرگانی به نام خود شخص برای علامت تجاری شخصی که حروف لاتین بکار رفته است.

_مجوزهای لازم:

    • جواز تاسیس
    • پروانه بهره برداری (تولید یا صنایع)
    • پروانه اشتغال به کار رئیس هیئت مدیره یا مدیرعامل

5-زمان ثبت علامت تجاری

      • دوماه از مرحله تکمیل مدارک و شروع به کار
      • چهار ماه و نیم تا صدور پروانه 10 ساله اولیه

فرایند تمدید علامت تجاری

تمام مراحل اجرایی همانند ثبت اولیه برند (علامت تجاری) است و همان هزینه را در بر دارد.

چارت ثبت علامت تجاری

فرایند ثبت توسط گروه مشاورین ثبت اسپیدار انجام شود با توجه به مدارک و مجوز های لازم ظرف 2 الی 3 روز کاری
طی 2ماه پیگیری مرتب بابت ثبت و اقدامات لازم ثبتی در صورت وجود نقص به صورت (تخصصی و حقوقی) از طریق قانونی انجام می شود.
ظرف 3 الی 4 روز کاری انجام گرفته وگواهی ارائه میگردد ظرف 1 الی 2 روز کاری حضورا انجام می شود و واریزی آن نیز پرداخت میگردد.
ظرف 10 الی 15 روز کاری پیگیری و از سیستم و حضوری از اداره دریافت میگردد پس از گذشت مدت 30 روز برای اعتراضات از طریق اسپیداره داخل پرونده ارائه داده می شود برای اعلام هزینه نهایی ثبت
پس از واریز هزینه از طریق اینترنتی آگهی دوم ازاداره ثبت مراجعه به ساختمان روزنامه رسمی برای انجام و واریز هزینه روزنامه رسمی اسکن و وارد پرونده می شود ظرف چند روز کاری بدون تاخیر و از طریق وکیل به اداره مالکیت صنعتی ارجاع داده می‌شود
برای دریافت پروانه انحصاری رنگی مراجعه می شود اقدامات لازم در فرایند ثبت
ارجاع سیستمی از طریق اسپیدار پیگیری از طریق اسپیداره
یکی از مهمترین قسمت های ثبت رفع نقص ها صدور آگهی و تشکیل پرونده
روزنامه رسمی اولیه پیگری اسپیداره ای
ارجاع روزنامه از طریق اسپیداره برای اعلام هزینه دوم روزنامه دوم رسمی
ارجاع روزنامه داخل پرونده اسپیداره (پس از چاپ روزنامه دوم) ارسال روزنامه رسمی دوم برای گرفتن پروانه انحصاری ده ساله (پایان ثبت علامت تجاری)

نکاتی که برای ثبت برند باید

      • بر خلاف تصور عامه مردم علامت تجاری مشمول هیچگونه مالیاتی نمی باشد.
      • علامتی که در کشور دیگری ثبت شده است در صورتی که ثبت بین المللی شده باشد نمیتوانید در ایران نیز آن را ثبت کنید و در صورت ارجاء آن به ثبت پرونده رد خواهد شد.
      • علامت تجاری میتواندهم نماد شرکت باشد هم اسم شرکت.

مزایای ثبت علامت تجاری

      • ضمانت میکند که مشتریان بتوانند محصول ها و کالا ها را از هم متمایز کند.
      • این حق را به شرکت ها میدهد که کالاهایشان را نبست به هم متفاوت کند.
      • وسیله ای برای بازاریابی و پایه ای برای مشهور شدن شرکتها میشود.
      • به افراد ثالت این اجازه را میدهد که از علامت تجاری استفاده کنند و درآمد از محل حق امتیاز ها میباشد.
      • ز اجزاء لازم توافقنامه های اعطای نمایندگی میباشد.
      • امکان دارد از اموال دارای ارزش درآمد باشد.
      • علامت تجاری به شرکت ها را انگیزه می دهد که برای بهبود بخشیدن و حفظ کیفیت کالاهای خود تلاش و سرمایه گذاری کنند.
      • امکان دارد برای اعضای وام مفید باشد.

انتقال علامت تجاری صلح علامت :

      • کپی کارت ملی و شناسنامه افرادی که قصد انتقال علامت را دارند.
      • امضا وکالت نامه وکیل در موسسه جهت پیگیری صلح علامت
      • ارایه اصل تصدیق نامه
      • در صورت شرکتی بودن ،آگهی ثبت شرکت و تغییرات ضمیمه مدارک شود
      • ارایه اصل سند صلح
      • -جهت انتقال علامت تجاری ثبت شده نیاز به تنظیم سند رسمی صلح در دفاتر اسناد رسمی می باشد که در آن علامت مربوطه به شخص دیگری واگذار می گردد .
      • استعلام از اداره ثبت علامت برای تایید سابقه ثبت علامت تجاری مورد نظر.
      • نقل و انتقال در دفترخانه

ثبت علامت تجاری و ثبت برند

ثبت علامت تجاری و ثبت برند     09123707174

علامت تجاری چیست؟

علامت تجاری نشانی میباشد که میتواند اغلام تولبد شده و خدمت هایی که بوسیله فرد و یا شرکت ارائه میشود از سایر افراد و شرکت ها متفاوت میکند بنا بر ماده 30 قانون علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.
علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد. نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد

فرایند ثبت علامت

  • امضاء وکالتنامه توسط موکل وتنظیم قرارداد
  • بررسی مدارک و شرایط موکل برای ثبت علامت تجاری
  • قبل شروع شدن پروسه ثبت علامت تجاری اگر نیاز به استعلام باشد، و موکل درخواست استعلام را بدهد ابتدا ، برند استعلام می کنیم.
  • ظرف 2 الی 3 روز کاری روی سیستم اداره ثبت مالکیت صنعتی ارجاع شده بصورت رسمی و پرونده تشکیل می شود.
  • تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مشابهت ومغایرت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود. ثبت علامت تجاری نیاز به 3 آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.
    • تایید : پرونده و اطلاعات هیچ نقصی ندارد، مشابهت ومغایرت ندارد و برای صدور آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود. ثبت علامت تجاری نیاز به 3 آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.
      • در این مرحله باید روزنامه رسمی انجام شود، یعنی درخواست تایید شده پرونده شما در روزنامه های کثیرالانشار چاپ می شود. توجه داشته باشید صدور روزنامه رسمی حدود 10 الی 15 روز کاری زمان خواهد برد.
      • پس از روزنامه رسمی اول یک ماه زمان برای اعتراض وجود خواهد داشت تا اگر کسی ادعایی در خصوص علامت تجاری مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند.
      • • پس از گذشت 30 روز اگر هیچ اعتراضی نبود ، خیلی سریع درخواست آگهی دوم داده میشود. آگهی دوم به معنی داشتن شماره ثبت علامت تجاری است.
      • آگهی دومی که صادر شد و مشکلی نبود سریعا برای چاپ در روزنامه رسمی کثیر الانشار اقدام می شود. (تا این مرحله روزنامه رسمی دوم انجام شده است)
      • پیگیری روزنامه رسمی داخل سایت 10 الی 15 روز کاری زمان خواهد برد تا چاپ شود
      • با ارسال روزنامه رسمی دوم از طریق وکیل درخواست آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت را به اداره مالکیت صنعتی می دهیم.
      • پس از 2 الی 3 روز کاری پرونده بصورت کامل انجام شده و آماده تحویل به موکل می باشد
      • چیزی در حدود 5 الی 6 ماه کل این پروسه به طول خواهد انجامید.
    • رد کامل : پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد.
    • • مشابهت یا نقص پرونده مشابهت : این احتمال وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله باید پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود. و دیگر احتمالات که بصورت جزئی در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقص و مشکل مانند مرحله نوع 1 که تایید بود عمل می شود. با این تفاوت که اطلاعات و مدارک تکمیل خواهد شد.

چرا ثبت علامت انجام میدهیم

همیشه برند(علامت تجاری) ستون یک کسب و کار و به لحاظ تداوم در تجارت یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. بر این اساس شرکت های بسیاری هستند که تلاش دارند تا نام یا نشانی که برایش برنامه ریزی کرده اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد. نام یا نشان خود را به ثبت می رسانند. ثبت علامت تجاری فقط به ثبت رسیدن آن نیست، قوانین استفاده، نگهداری و مسائل آن بسیار مهم می باشد. از این رو موسسه تلاش کرده است تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت برند، علامت تجاری، لوگو، ثبت نام تجاری و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع رسانی و در صورتی که آنها نیاز به ثبت علامت تجاری داشتند، از مرحله 0 تا 100 آنها را راهنما و مجری باش

جدول مدارک مورد نیاز ثبت علامت تجاری

  ثبت علامت فارسی ثبت علامت لاتین
شخصی کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی پروانه کسب،پروانه بهره برداری،جوازتولید،مجوز مرتبط
  • نمونه برند طراحی شده 6*6
کپی شناسنامه
کپی کارت ملی
کپی پروانه کسب
نمونه برند طراحی شده 6*6
کارت بازرگانی
شرکتی
      آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و هرنوع تغییرات
      مجوزهای لازم،پروانه بهره برداری،جوازتولید،مجوز مرتبط
      کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
      یک نمونه از برند طراحی شده 6*6
    آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و هرنوع تغییرات
    مجوزهای لازم
    کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل
    یک نمونه از برند طراحی شده 6*6
    کارت بازرگانی

_ارائه کارت بازرگانی به نام خود شخص برای علامت تجاری شخصی که حروف لاتین بکار رفته است.

_مجوزهای لازم:

    • جواز تاسیس
    • پروانه بهره برداری (تولید یا صنایع)
    • پروانه اشتغال به کار رئیس هیئت مدیره یا مدیرعامل

5-زمان ثبت علامت تجاری

      • دوماه از مرحله تکمیل مدارک و شروع به کار
      • چهار ماه و نیم تا صدور پروانه 10 ساله اولیه

فرایند تمدید علامت تجاری

تمام مراحل اجرایی همانند ثبت اولیه برند (علامت تجاری) است و همان هزینه را در بر دارد.

چارت ثبت علامت تجاری

فرایند ثبت توسط گروه مشاورین ثبت اسپیدار انجام شود با توجه به مدارک و مجوز های لازم ظرف 2 الی 3 روز کاری
طی 2ماه پیگیری مرتب بابت ثبت و اقدامات لازم ثبتی در صورت وجود نقص به صورت (تخصصی و حقوقی) از طریق قانونی انجام می شود.
ظرف 3 الی 4 روز کاری انجام گرفته وگواهی ارائه میگردد ظرف 1 الی 2 روز کاری حضورا انجام می شود و واریزی آن نیز پرداخت میگردد.
ظرف 10 الی 15 روز کاری پیگیری و از سیستم و حضوری از اداره دریافت میگردد پس از گذشت مدت 30 روز برای اعتراضات از طریق اسپیداره داخل پرونده ارائه داده می شود برای اعلام هزینه نهایی ثبت
پس از واریز هزینه از طریق اینترنتی آگهی دوم ازاداره ثبت مراجعه به ساختمان روزنامه رسمی برای انجام و واریز هزینه روزنامه رسمی اسکن و وارد پرونده می شود ظرف چند روز کاری بدون تاخیر و از طریق وکیل به اداره مالکیت صنعتی ارجاع داده می‌شود
برای دریافت پروانه انحصاری رنگی مراجعه می شود اقدامات لازم در فرایند ثبت
ارجاع سیستمی از طریق اسپیدار پیگیری از طریق اسپیداره
یکی از مهمترین قسمت های ثبت رفع نقص ها صدور آگهی و تشکیل پرونده
روزنامه رسمی اولیه پیگری اسپیداره ای
ارجاع روزنامه از طریق اسپیداره برای اعلام هزینه دوم روزنامه دوم رسمی
ارجاع روزنامه داخل پرونده اسپیداره (پس از چاپ روزنامه دوم) ارسال روزنامه رسمی دوم برای گرفتن پروانه انحصاری ده ساله (پایان ثبت علامت تجاری)

نکاتی که برای ثبت برند باید

      • بر خلاف تصور عامه مردم علامت تجاری مشمول هیچگونه مالیاتی نمی باشد.
      • علامتی که در کشور دیگری ثبت شده است در صورتی که ثبت بین المللی شده باشد نمیتوانید در ایران نیز آن را ثبت کنید و در صورت ارجاء آن به ثبت پرونده رد خواهد شد.
      • علامت تجاری میتواندهم نماد شرکت باشد هم اسم شرکت.

مزایای ثبت علامت تجاری

      • ضمانت میکند که مشتریان بتوانند محصول ها و کالا ها را از هم متمایز کند.
      • این حق را به شرکت ها میدهد که کالاهایشان را نبست به هم متفاوت کند.
      • وسیله ای برای بازاریابی و پایه ای برای مشهور شدن شرکتها میشود.
      • به افراد ثالت این اجازه را میدهد که از علامت تجاری استفاده کنند و درآمد از محل حق امتیاز ها میباشد.
      • ز اجزاء لازم توافقنامه های اعطای نمایندگی میباشد.
      • امکان دارد از اموال دارای ارزش درآمد باشد.
      • علامت تجاری به شرکت ها را انگیزه می دهد که برای بهبود بخشیدن و حفظ کیفیت کالاهای خود تلاش و سرمایه گذاری کنند.
      • امکان دارد برای اعضای وام مفید باشد.

انتقال علامت تجاری صلح علامت :

      • کپی کارت ملی و شناسنامه افرادی که قصد انتقال علامت را دارند.
      • امضا وکالت نامه وکیل در موسسه جهت پیگیری صلح علامت
      • ارایه اصل تصدیق نامه
      • در صورت شرکتی بودن ،آگهی ثبت شرکت و تغییرات ضمیمه مدارک شود
      • ارایه اصل سند صلح
      • -جهت انتقال علامت تجاری ثبت شده نیاز به تنظیم سند رسمی صلح در دفاتر اسناد رسمی می باشد که در آن علامت مربوطه به شخص دیگری واگذار می گردد .
      • استعلام از اداره ثبت علامت برای تایید سابقه ثبت علامت تجاری مورد نظر.
      • نقل و انتقال در دفترخانه


دلایل بی اعتباری علامت

درخواست اعلام بی اعتباری یک علامت تجاری، ممکن است بر این اساس مطرح شود که علامت، با نقض یک یا چند شرط لازم، به ثبت رسده است. به عبارت دیگر، اینکه علامت صرفا جنبه توصیفی دارد؛ فریبنده است؛ نماد مورد حمایت خاص می باشد؛ با سوء نیت تقاضا شده است؛ و یا در مورد یک علامت تصویری، مطابق با شرایط و ضوابط خاصِ وضع شده برای اینگونه علائم نمی باشد. تفاوت در درخواست اعلام بی اعتباری، آنست که مورد مساله توصیفی بودن علامت، موضوعات همانگونه که در تاریخ درخواست اعلام بی اعتباری وجود داشته است مورد بررسی قرار میگیرد. بنابراین چنانچه در نتیجه استفاده به عمل آمده از هنگام ثبت، علامت مزبور ویژگی متمایزی به دست آورده باشد بی اعتبار نخواهد شد.

درخواست بی اعتباری به این دلیل نیز قابل طرح است که علامت های تجاری مقدم دیگری نیز وجود دارد که می بایستی مانع ثبت برند جدید شده باشد. در مورد علامت تجاری جامعه اروپایی، درخواست بی اعتباری مبتنی بر وجود علامت یا حق مقدم بر آن را، تنها مالک آن علامت یا حق می تواند مطرح می نماید. در مورد علاماتی که هم بریتانیایی و هم جامعه اروپایی هستند، در صورتی که دارنده علامت یا حق مقدم مورد استناد، با ایتفاده از آن علامت تجاری ثبت شده به مدت پنج سال موافقت نموده باشد، با علم و اطلاع از آن استفاده، حق درخواست اعلام بی اعتباری بریتانیایی آن علامت یا حق مقدم را نخواهد داشت. همچنین وی نمی تواند به استناد حق مقدم، مانع استفاده از علامت تجاری موخر در ارتباط با کالاها یا خدماتی گردد که استفاده مزبور در ارتباط با آن ها به عمل آمده است، مگر در صورتی که علامت موخر، با سوء نیت درخواست شده باشد.
همانند دلایل و زمینه های ابطال علامت، در صورتی که دلایل درخواست بی اعتباری نیز فقط در ارتباط با بعضی از کالاها یا خدمات باشد، امکان اعلام بی اعتباری جزئی علامت، صرفا در ارتباط با همان کالاها یا خدمات وجود خواهد داشت.  

برند چیست و داشتن برند چه مزایایی دارد ؟



برند چیست ; یک نام تجاری که به اختصار می تواند یک علامت یا آرم و اصلاح و … باشد ، تا یک کالا و یا خدمات که از طریق یک فرد و یا یک گروه به افراد ارائه می گردد، به صورت کاملا حقوقی شناسایی شود و با محصولات و خدمات دیگر رقبا ایجاد تمایز می نماید.

برند چیست و داشتن برند چه مزایایی دارد ؟موقعیت یک برند چیست ؟
موقعیتی خاص از یک تصویر ذهنی در ذهن مشتریان

تصویر یک برند چیست؟
تصویر خاصی که از به میان آمدن نام برند در ذهن مشتریان ایجاد می شود.

هویت یک برند چیست ؟
موقعیت خاصی که یک سازمان در میان نام های تجاری رقبا دارد.

تصویر شرکت برای یک برند چیست؟
ایجاد یک تصویر درست در ذهند اعضای داخلی شرکت

شخصیت شرکت برای یک برند چیست؟
ایجاد ارزش درونی برای شرکت و نمایش آن در رفتار و حرکات اعضا و کارکنان داخلی شرکت

هویت شرکت برای ثبت برند چیست؟
همگام سازی تصویری و ذهنی برای اعضای شرکت

شهرت شرکت برای یک برند چیست؟
هویت همگام سازی شده درون شرکت و شرکت های زیر مجموعه تحت لیسانس مربوط به شرکت

برند شرکت چیست؟
همگام سازی کلیه هنجارهای درون و بیرون شرکت برای نیل به اهداف شرکت

مزیت های داشتن یک برند یا نام تجاری
مزیت های داشتن یک نام تجاری عبارتند از: آن چیزی که مخاطبان نیاز دارند و برند به آنها ارائه می نماید. عموما برندها برای مخاطبانشان بسیار با اهمیت هستند زیرا جزء منش اصلی هر محصول و یا خدمات به حساب می آیند و تمامی اطلاعات را برای آنها پردازش و ساده می کنند.

مزیت های به وجود آمدن یک برند بر سه قسم می باشد:
1- کاربردی بودن آنها
2- تجربی بودن آنها
3- نمادین بودن آنها

مزایای کاربردی بودن برند
1- یکی از مزیت های کاربردی بودن نامه های تجاری این است که کلیه نیازها، جهت رفع مشکلات بودجود آمده برای محصولات و یا خدمات را برآورده می کند و به طور کلی مربوط به صفات کلی محصولات و خدمات می باشد.
2- چنانچه افراد مصرف کننده محصولات نیازهای شخصی داشته باشند، برندها آنها را برآورده کردو این نوع مزیت ها مشابه ویژگی های محصولات است، اما به صورت شخصی ارزیابی می شوند

مزایای تجربی بودن برند ها برای بازاریابی کدامند؟
1- این مزیت مربوط به برندهایی است که یک تجربه و یا یک خاطره خوب از استفاده محصولات و خدمات در ذهن مشتری باقی می گذارند و احساسات یک مشتری را درگیر می نمایند.

2- یکی دیگر از مزایای تجربی بودن برند ها مربوط به حسی است که از آن برند در وجود مشتری باقی می گذارد، یعنی مشتریان در زمان استفاده از این برند چه حسی دارند؟!

مزایای نمادین بود برندها:
مزیت نمادین بودن برندها در مواقعی نمود پیدا خواهد کرد که افراد با استفاده از محصولات و خدمات آن برند بخواهند، خودنمایی کنند و یا به جلوه دادن خود در مقابل دیگران بپردازند. این نیاز به صفات محصولات مرتبط نمی باشد.
مزیت دیگر نمادین بودن برندها مواقعی است که طبق اجتماعی و کلاس افراد را تعیین کند.

آیا Yahoo کاربران ایرانی را تحریم کرد؟!

ایران کشوری ست که از ورود اینترنت به آن تقریبا پانزده سال می گذرد و برآورد می شود از هفتاد میلیون نفر جمعیت آن ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ نفر کاربر اینترنت داشته باشد. این جمعیت بیشتر مربوط به قشر جوان ایرانیان با رده سنی هجده تا بیست و هشت سال است.

برخی معتقدند ایران را می توان به عنوان یکی از بیشترین ترافیک سازان در خاورمیانه برای Yahoo دانست که در تحقیقات اخیر یکی از بخش های دولتی ایران مشخص شد از این تعداد کاربر ۸۵% آنها از سرویس ایمیل این سرویس دهنده پر قدرت استفاده می کنند.
حرکت اخیر خبر ساز وب پورتال مشهور Yahoo در ایران حذف نام این کشور از فرم ویژه ثبت نام عضویت خود بوده است که واکنش های قابل توجهی را نیز در بین کاربران اینترنت ایران به همراه داشته است....
کلمات کلیدی: آیا Yahoo کاربران ایرانی را تحریم کرد؟! مدتی ست که این واکنش ها چه به صورت گذرا و چه به صورت برنامه های اختصاصی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به چشم می خورند و از طرف دیگر برخی مطبوعات کاغذی و مطبوعات آنلاین ستون های ویژه ای برای این امر در نظر گرفته اند. یا حتی وب سایت هایی اختصاصی جهت اعتراض محترمانه به این اقدام راه اندازی شده اند.
● اماا آیا واقعا این نشانی از شروع یک تحریم اینترنتی بر علیه ایران ست؟!
ایران که خود از سطح سرویس دهی پائین اینترنتی و علم IT رنج می برد تا بحال سرویس دهنده ای مشابه Yahoo را با ماهیت ایرانی به چشم ندیده است و نهایت قدرت وبی آن در چند سرویس ارائه دهنده وبلاگ معمولی، سایت های دوستیابی و چند سایت خبری بخش دولتی و خصوصی خلاصه می شود. که این امر سبب تصدیق آخرین تحقیقات شرکت تجارت الکترونیک آناهیتا مبنی بر احساسی بودن اعتراضات اخیر ایرانیان به این اقدام مورد بحث Yahoo ست.
همانگونه که گفته شد بیشتر کاربران اینترنت در ایران در رده سنی جوانان قرار دارند و با توجه به تحقیقات اخیر مشخص شد که حرکت اعتراضی این کاربران اگر چه کاملا آرام و محترمانه بوده است اما اقدامی احساسی و بی دلیل است!
در تمامی این اعتراضات به صورت متحد دائما از پیشینه تاریخی ایران نام برده شده بود و معترضین انتظار داشتند Yahoo با در نظر گرفتن این سابقه طولانی تاریخی و وجود افرادی چون پادشاه کوروش موقعیت قبلی را در اختیار ایشان قراردهد، حال آنکه Yahoo تنها نام ایران را از بین نام کشورهایی که مشمول دریافت خدمات از این سرویس دهنده بوده اند را حذف کرده است و هنوز هیچ اقدامی برای جلوگیری از IP های Routing شده از ایران به منظور خودداری از سرویس دهی به کاربران مقیم این کشور صورت نپذیرفته است.
البته این در حالی ست که گمان می رود Yahoo این کار را در کمال رضایت انجام داده است و بر خلاف اعتراضات متعدد و بعضا شدید برخی ایرانیان حتی خود را موظف به پاسخگویی ایشان نمی داند.
پس واقعا جریان چیست؟ آیا به عقیده برخی از معترضین این شروع یک تحریم است؟ آیا Yahoo از تحریم یکباره ایرانیان هراسی داشته است که از حذف نام آن شروع کرده است؟ اگر چنین باشد آیا دلیل آن یک موج رسانه ای مضر برای Yahooو دولت آمریکا ست یا آنکه منفعتی از طرف کاربران ایرانی برای وب پورتال Yahoo وجود دارد؟
معمولا یک تحریم اینترنتی را می توان بسته به آن دانست که یک سرویس دهنده همانند Google که دو سال پیش چنین حرکتی را انجام داد IP هایی را که از ایران Routing می شدند را در مورد دسترسی برای دانلود بسته نرم افزاری خود محدود کرده بود. و البته محدودیتی برای مابقی سرویس های Google و مخصوصا موتور جستجوگر آن در مورد کاربران ایرانی به وجود نیامد و در طی این مدت دو سال نیز هیچ اقدام خاص دیگری صورت نپذیرفت.
آنچه از این پیشینه Google و برخی سرویس دهندگان دیگر می توان نتیجه گیری کرد این است که شروع یک تحریم اینترنتی نه از حذف نام آن کشور از لیست ثبت نام بلکه از اقدامی جدی تر چون مسدود سازی IP ها شروع می شود که Yahoo در هیچیک از ابعداد مرتکب چنین عملی نشده است و منطقا بعید می رسد که در هیچ شرایط و زمانی اقدام به انجام دادن چنین عملی نماید چرا که فارغ از خود کاربران ایرانی، هر ساله تعداد بسیار زیادی توریست از کشور های آسیایی، اروپایی و آمریکایی وارد ایران می شوند که در صف کاربران مهمان اینترنت این کشور قرار می گیرند و با هرگونه اقدام تحریمی، دست این شهروندان توریست غیر ایرانی تا زمان اقاماتشان در ایران برای استفاده از ایمیل خود، خواندن مقالات، جستجوی رفرنس ها و وبسایت های دیگر و ... بسته می ماند.
تقریبا دو سال پیش و همزمان با تحریم Google و چندین وب سایت دیگر بر علیه ایران در مورد ارائه برخی از سرویس ها این مسئله نیز مطرح بود که سرویس دهندگان عظیمی چون Yahoo که کاربران ایرانی کوچکترین سود تجاری را به صورت مستقیم برای آنها در نظر ندارد ممکن است برخی کم لطفی ها را در مورد کاربران این کشور انجام دهند که البته در چهارچوب رفتار حرفه ای این عمل از هر حیث محکوم است. اما به هر حال این اقدامی ست که صلاحیت آنرا شرکت های ارائه دهنده خدمات تائید و یا رد می کنند.
منطقا شاید بتوان این تحریم ها و بعضا کم لطفی های اخیر Yahoo را به مواردی چون عدم سودرسانی مستقیم کاربران ایران به آنها و هزینه بردار بودن سرویس دهی به شمار کسیری از کاربران بی فایده، عدم استفاده صحیح و مفید کاربران این کشور از اینترنت و نقض صریح کپی رایت دانست.
نهایتا سوالی که مطرح می شود چیزی نیست جز اینکه آیا اگر ایران با وجود پتانسیل های فراوان تجاری در زمینه IT که خیلی ها به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده اند اگر سرویس دهنده ای مشابه Yahoo را داشت جوانان این کشور تا این حد از عملکرد اخیر Yahoo احساساتی و خشمگین می شدند؟
جمع بندی این تحلیل ها می تواند نشان دهد که ایران کشوری ست تشنه سرمایه گذاری های کلان تجاری در زمینه IT و ICT که به هر دلیل استعداد ها و توانایی های آن تا به کنون ناشناخته باقی مانده اند!

منبع: http://www.vista.ir

مقايسه 5 ويژگي گوگل با ياهو

به گفته صاحب نظران، دنیای مبارزه موتورهای جستجوگر خیلی خیلی پرهیجان تر از دنیای مبارزه جنگ ستارگان است. هر روز یک نوآوری، هر روز یک تکنولوژی، هر روز یک آمار تکان دهنده.


اما همان طور که می دانید موتورهای جستجوگر گوگل و یاهو هم اکنون در صدر جدول محبوب ترین ها در جهان هستند و پایاپی در حال مبارزه اند. اخیراً شرکت ماکروسافت با پیشنهاد خرید یاهو می خواست که به این عرصه وارد شود ولی یاهو قبول نکرد.

مقایسه نتایج جستجوی گوگل و یاهو
در نگاه اول هر دو سایت نتایج مشابه ای را به نمایش می می آورند اما اگر دقیق تر شویم متوجه می شویم که گوگل نتایج بهتر و بهینه تری نسبت به یاهو ارائه می دهد. خیلی ساده است. یک عبارت را جستجو کنید و نتایج را با هم مقایسه کنید.

صفحه اول یا پیش خوان گوگل و یاهو
همان طور که می دانید، صفحه گوگل، صفحه ای ساده و سبک است که به مذاق کاربران ایرانی که سرعت اینترنت شان دیزلی است خوش می آید.


اما واقعیت این است که دیگر سنگین بودن صفحه و انتظار برای باز شدن صفحات اینترنت در کشورهای توسعه یافته مطرح نیست. صفحه اول سایت یاهو علاوه بر موتور جستجوگر، امکانات جالب و مختلفی را به کاربر می دهد که خیلی بیشتر و باکیفیت است. حتی گوگل با ارائه سرویس iGoogle هنوز به پای یاهو نرسیده است.

مجله الکترونیک
هر دو دارای سیستم ارائه مجله الکترونیک هستند. Yahoo Groups و Google Groups. اما امکانات یاهو اصلاً قابل مقایسه با گوگل نیست. برای همین گروه های تفریحی و اجتماعی بیشتری در یاهو مشغول می باشند. اما گوگل تازه وارد ممکن است بزودی سیستم ارائه دهد تا کاربران بیشتری از گوگل استفاده کنند.

 

صندوق پست الکترونیک مجانی
Gmail با وجود تازه بودن ولی خیلی سریع گسترش یافت. در ابتدا برای عضویت در آن باید با دعوت نامه ثبت نام می کردی و اکنون ثبت نام آن برای همه علاقه مندان آزاد و مجانی است.


البته یاهو چون قدیمی تر است خیلی ها هنوز آنرا به عنوان صندوق پست الکترونیکی مجانی برتر می شناسند.


سرعت گوگل برای باز کردن پیغام ها بالاتر است ولی برای باز شدن برای اولین بار نیاز به سرعت مناسبی است و بعضاً کاربر ایرانی مجبور به باز کردن فرمت ساده آن است.


چندی است یاهو سیستم Beta خود را ارائه داده است با همان سیستم گوگل ولی با ویژگی و ابزارهای بیشتر اما پیچیده تر برای کاربران مورد علاقه ارائه داده است.


از برتری گوگل اینست که قابلیت استفاده از POP3 برای نرم افزارهای پیغام الکترونیکی خوان مانند OUTLOOK به کاربران داده شده است. همچنین شما می توانید یک کپی از ایمیل خود را برای ایمیل دیگری ارسال کنید. اما یاهو این ویژگی ها فقط به کاربرانی که هزینه اضافی پرداخت می کنند ارائه داده است.


ابزار دفترچه یادداشت و ایجاد پوشه و نظم دادن به پیغام ها در یاهو خیلی بهتر از گوگل است.


چند ویژگی دیگر مانند ثبت نام آدس های الکترونیکی دیگر در یک حساب کاربری در هر دو موجود است.

تبلیغات گوگل و یاهو
سایت یاهو بیشتر در تبلیغات در سایت های بزرگ و پربیننده سرمایه گذاری کرد و کد به ازای هر کلیک (per click) را برای این سایت ها سرمایه گذاری کرد.


اما سایت گوگل به همه سایت ها و حتی وب لاگ ها اجازه داد تا از کد گوگل در این زمینه استفاده کنند. با این کار گوگل در این زمینه از یاهو جلو زد.


هر دو سایت هم در جستجوهای خود در ارائه تبلیغات و بالا آورده سایت هایی که برای نمایش شان هزینه پرداخت کردند مشغول می باشند.


امکانات مهم و قدرتمند دیگری هم وجود دارند که تعدادی از آنها در ادامه نام برده شده است؛
برای گوگل می توان به سرویس های؛ کتاب آنلاین - گوگل کد - مدارک و اسناد دانشگاهی گوگل - خبرخوان - iGoogle - گوگل خوان که سیستمی شبیه blogroll است - و اخیراً مرورگر گوگل! - خبرخوان از دیگر سایت ها - Google Map - یوتیوب - Orkut -
برای یاهو می توان به سرویس های؛ اخبار یاهو - صفحه تجاری یاهو - صفحه زنان - بازی های یاهو - کتاب زرد - My Yahoo. - صفحه ورزشی - سلامت - یاهو فیلم - یاهو ویدیو


این طور که بنظر می رسد، یاهو برای خانواده ها مورد توجه تر است. اما گوگل مورد توجه قشر جوان است. مخصوصاً امکانات قوی آن برای وب لاگ ها. نکته جالب تر اینکه این قشر جوان بهمراه گوگل بزرگ و بزرگ تر می شوند . با این حساب یاهو کم کم از دور خارج خواهد شد. در گزارش ها آمده است که با این سرعت گسترش و عمومیت یافتن گوگل، چندی نخواهد گذشت که بتواند تمام دنیا را چه از نظر سیاسی چه از نظر فرهنگی و چه از نظر عقیده ای کنترل کند.


یک مثال ساده که متوجه قدرت گوگل شوید؛


شما بدنبال مقاله خواصی هستید. گوگل را باز می کنید و لغات کلیدی مقاله را وارد می کنید. گوگل لغات را بررسی و بعد از گذراندن از فیلتر ها خود، مقالات مورد تاییدش را نمایش و آنهایی را که دوست ندارد، حذف و یا در صفحات بعدتر قرار می دهد. حالا روزانه چند میلیون نفر در این فیلتر گوگل می افتند یک تهدید بزرگ به حساب می آید.

منبع: http://adminpc.blogfa.com

کدام مرورگر سریعتر است؟ مقایسه کروم 24 با فایرفاکس 18، اینترنت اکسپلور 10 و اپرا 12.12

در ابتدا بهتر است نسخه‌های جدید 4 مرورگر معروف را نام ببریم. نسخه‌ی 10 اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به همراه ویندوز 8 عرضه شده بود. موزیلا نیز نسخه‌ی 18 مرورگر فایرفاکس را اخیراً عرضه کرد، موتور جاوااسکریپت در نسخه‌ی جدید بهینه شده و مصرف حافظه باز هم بهینه‌تر شده است. گوگل هم سرعت مرورگر کروم را طبق معمول کمی افزایش داده و در حال حاضر نسخه‌ی 24 آن به صورت نسخه‌ی پایدار قابل استفاده است.

مثل همیشه برخی از آزمایش‌ها ساده و بعضی از بنچمارک‌های پیچیده هستند، چند تست جدید نیز برای ارزیابی قابلیت‌های جدید مرورگرها انجام شده است. مثلاً در مورد پیش‌رندرینگ کروم و بارگذاری تب در زمان دلخواه در نسخه‌ی جدید فایرفاکس. تمام تست‌ها در محیط سیستم عامل ویندوز صورت می‌گیرد، به همین دلیل مرورگر Safari اپل که بیشتر برای سیستم عامل مک بهینه شده را وارد آزمایشات نکرده‌ایم، البته استفاده از نتایج تست Safari در مک نیز چندان مفید نیست چرا که برای مقایسه‌ی درست باید سیستم عامل هم یکسان باشد.

زمان آغاز به کار در اولین اجرا: برنده کروم
مرورگر گوگل کروم معمولاً در این تست رتبه‌ی اول را به دست می‌آورد چرا که سرعت اولین اجرای آن فوق‌العاده بالاست. کمی بیشتر از 2 ثانیه روی سخت‌افزار ما باید صبر کرد تا مرورگر برای اولین بار اجرا شود. اینترنت اکسپلورر 10 هم شروع سریعی دارد و فایرفاکس با کمی اختلاف به دنبال آن حرکت می‌کند. اپرا کمی کند است و در این آزمایش از رقبا عقب افتاده است.

Chrome

زمان بارگذاری چند تب: برنده کروم و اینترنت اکسپلورر
در این آزمایش 9 تب مختلف برای بارگذاری وب‌سایت‌هایی مثل لایف‌هکر، فیس‌بوک، هولو و آمازون مورد استفاده قرار گرفتند و نتیجه به نفع اینترنت اکسپلورر و کروم بود. فایرفاکس زیر فشار 9 تب تسلیم شد و حتی انیمیشن‌های واسط کاربری آن نیز متوقف شدند. بعد از 20 ثانیه بالاخره تمام تب‌ها بارگذاری شدند و مرورگر به وضعیت طبیعی خود برگشت. به نظر می‌رسد که تیم موزیلا این‌بار تغییرات چندان جالبی در این زمینه اعمال نکرده‌اند که مرورگر تا این حد کند شده است.

Internet Explorer

بارگذاری لینک: برنده کروم
طبق معمول کروم در بارگذاری وب‌سایت با استفاده از نوار آدرس بهترین است و این به کمک قابلیت قدرتمند پیش‌رندرینگ می‌باشد. با این حال مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر هم سرعت خوبی داشتند. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر از یک صفحه برای مرور کردن صفحات وب استفاده کنید، سرعت مرورگرهای مختلف خوب است. البته به جز اپرا که بیش از 1 ثانیه نسبت به رقبای خود عقب افتاده بود.

03 url chrome

ری‌استور کردن برای اولین بار: برنده کروم
این تست در اصل برای ارزیابی قابلیت on demand tab loading در فایرفاکس یا به عبارت دیگر بارگذاری تب در زمان دلخواه در نظر گرفته شده اما به نظر می‌رسد که وقتی مرورگر را برای اولین بار و حتی برای چندمین بار اجرا می‌کنیم، این قابلیت فایرفاکس به درستی کار نمی‌کند. به هر حال در حالت‌های مختلف تست را انجام دادیم و متوجه شدیم که فایرفاکس از این قابلیت خود چندان بهره‌ای نمی‌برد. تیم کروم به خوبی کار خود را انجام داده‌اند به طوری که بوت شدن مرورگر چه با یک تب و چه با 9 تب، بسیار سریع است. تقریباً به محض باز شدن پنجره‌ی کروم، می‌توان از آن استفاده کرد ولی فایرفاکس کمی عقب می‌ماند و باز هم اپرا مدتی ما را منتظر گذاشت.

04 war

اجرای جاوا اسکریپت: برنده کروم
نمی‌دانیم بنچمارک اجرای جاوااسکریپت در ارزیابی یک مرورگر مفید است یا خیر، اما بیشتر سازندگان چنین بنچمارک‌هایی ادعا می‌کنند که تست آنها نتایجی شبیه به دنیای واقعی ارائه می‌کند. به هر حال برای کامل کردن مقاله نتایج این بنچمارک را نیز لحاظ کردیم. طبق معمول کروم است که اختلاف فاحشی با بقیه دارد. البته زیاد روی نتایج این تست حساب باز نکنید چرا که بقیه تست‌های انجام شده، شباهت بیشتری به کاربردهای روزانه‌ی ما دارند. بنچمارک‌های مختلفی در زمینه‌ی اجرای جاوااسکریپت داریم، به علت مشکلی که در تست جاوااسکریپت موزیلا به نام Dromaeo بروز کرد، سراغ تست معروف دیگر یعنی Peacekeeper از فیوچرمارک رفتیم.

05 java

استفاده از حافظه با 9 تب باز: برنده فایرفاکس
مثل همیشه مدیریت حافظه در مرورگر فایرفاکس به خوبی بهینه شده است. درست برعکس آن کروم است که می‌خواهد به ارقام نجومی نزدیک شود.

07 memory

استفاده از حافظه با 9 تب باز و 5 اکستنشن: برنده موزیلا فایرفاکس
با استفاده از اکستنشن‌ها، مقدار حافظه‌ای که مرورگر استفاده می‌کند افزایش خواهد یافت. مرورگر موزیلا نسبت به دو رقیب دیگر یعنی کروم و اپرا کمتر از حافظه استفاده می‌کند و باز هم برنده است. کروم هم با اضافه شدن اکستنشن‌ها مقدار رم مورد استفاده را به شدت افزایش می‌دهد و باز هم آخرین رتبه را به دست آورده است.

08 tab n

برنده نهایی؟
کاملاً مشخص است که برنده‌ی نهایی کدام یک است. البته نام برنده را ذکر نمی‌کنیم تا خودتان با توجه به کاری که اغلب توسط مرورگر انجام می‌دهید، تصمیم بگیرید. هر کاربر اولویت‌های خاص خودش را دارد و با توجه به نزدیکی نتایج در بسیاری از تست‌ها، بهتر است با توجه به نیازها تصمیم بگیریم که کدام تست‌ها مهم‌تر هستند و برنده کدام است.

مثلاً کاربری که کامپیوتر خود را هیچ وقت خاموش نمی‌کند، بهتر است تست زمان اجرای مرورگر برای اولین بار را در نظر نگیرد. مثال دیگر سخت‌افزاری با 12 گیگابایت حافظه‌ی رم است، تست مدیریت حافظه در مورد چنین سیستمی چندان با اهمیت نیست و درست برعکس آن، کسی که از کامپیوتری با 512 مگابایت رم استفاده می‌کند، بهتر است تست حافظه را مهم‌تر تلقی کند.

در نهایت نکته‌ای که در مقدمه گفتیم را مجدداً یادآوری می‌کنیم، سرعت و توان مرورگر تنها عامل مهم در انتخاب آن نیست، برخی از مرورگرها امکاناتی خاصی دارند که ممکن است برای کاربر بسیار با اهمیت و حتی ضروری باشد. لذا قابلیت‌های مرورگرها و مخصوصاً امکانات اضافه شده در آخرین نسخه‌ی هر یک را به دقت مورد بررسی قرار دهید. برای دیدن آخرین تغییرات معمولاً می‌توان به وب‌سایت سازنده مراجعه و فهرست تغییرات یا changelog را جست‌وجو کرد. در نهایت بهترین مرورگر با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای گفته شده، انتخاب می‌شود.

منبع: http://www.zoomit.ir

هفت مزیت استفاده از Google Chrome

  تا چند سال پیش، مرورگر IE که به صورت پیش فرض در تمام نسخه های ویندوز قرار دارد، حاکم بلامنازع دنیای اینترنت بود. اما از چند سال پیش با ورود مرورگر های دیگری مثل فایرفاکس و اپرا، رقابت بین این مرورگر ها شروع شد.

 

اما از 2 سال پیش، گوگل نیز مرورگر خود را وارد بازار کرد تا سهمی از دنیای مرورگر ها داشته باشد. مرورگر گوگل که به اسم کروم (Chrome) شناخته میشود، در همین مدت کوتاه توانسته است جای خود را باز کند و کاربران زیادی داشته باشد. در این مقاله، به بررسی هفت مزیت گوگل کروم نسبت به سایر مرورگر ها میپردازیم :

 

1. Crash نمی کند.
شاید بزرگترین مزیت Chrome مربوط به معماری چندپردازه ای آن باشد. این قابلیت مانع آن می شود که یک صفحه وب و یا برنامه اینترنتی، مرورگر شما را مختل کند. هر Tab ، پنجره و Plug-in در محیط مخصوص خود اجرا می شود. بنا بر این، یک سایت معیوب بر سایر صفحاتی که باز کرده اید اثری نخواهد گذاشت. این رویکرد همچنین با جداسازی هر سایت و برنامه در یک محیط محدود، لایه امنیتی دیگری را در مقایسه با سایر مرورگرها به این مرورگر (Chrome) اضافه می کند.


2. بسیار سریع است.
مجددا به خاطر ساختار چندپردازه ای Chrome، یک سایت ضعیف باعث کاهش سرعت بقیه عملیات مرورگری ما (کند شدن بارگذاری سایتهای دیگر) نمی شود. بلکه در عوض می توانید به راحتی بر یک Tab یا پنجره دیگر کلیک کنید و به آن دستیابی پیدا کنید. در مورد کار با Plug-in ها هم وضعیت به همین صورت است. اگر مثلا سایتی را باز کرده اید که یک تبلیغ جاوایی به کندی در حال Load شدن در آن سایت است، بخش جاوایی از بقیه صفحه مجزا عمل کرده و باعث کندی Load شدن سایر بخشهای صفحه نمی شود. خود برنامه هم ظرف چند ثانیه پس از کلیک بر آیکون مربوطه باز می شود که این یک مزیت متفاوت Chrome در مقایسه با مرورگرهای کم سرعت دیگر است.


3. اغلب متوجه حضور آن نیستید.
اینکه بگوییم طراحی Chrome بسیار ساده و پیش پا افتاده است حقیقت ندارد. برنامه کروم به خودی خود چندان شبیه یک برنامه به نظر نمیرسد و غالب فضای صفحه نمایش آن به نمایش محتویات سایتی اختصاص داده می شود که در حال مشاهده آن هستید. هیچ دکمه و یا لوگوی اضافه ای باعث اشغال شدن فضای مرورگر نمیشود. به گونه ای که طراحان Chrome خود می گویند که آنرا به شکلی طراحی کرده اند که افراد فراموش کنند که در حال استفاده از یک مرورگر هستند. به نظر می آید که آنها در نیل به این هدف موفق نیز بوده اند.


4. جستجو را راحت تر می کند.
یکی از مشخصه های شاخص Chrome ، قابلیت Omnibox نام دارد که یک نوار همه منظوره در بالای مرورگر Chrome است که شما را دقیقا به مکانی می برد که خواهان دسترسی به آن مکان هستید. شما می توانید یک آدرس اینترنتی و یا یک عبارت مورد جستجو را در Omnibox وارد کرده و Omnibox می تواند واژه ای را که به دنبال آن هستید به کمک مشخصه Automatic Completion به طور اتوماتیک کامل کند. وقتی که برای یکبار سایتی مثل SarzaminDownload.com را باز کنید، Chrome آن را در جستجوهای بعدی به یاد خواهد آورد و به شما امکان می دهد که آنرا از لیست نمایش یافته ی Omnibox انتخاب کنید. لذا این امکان جستجوی کلمات کلیدی را میسر می سازد.


5. به شما امکان کنترل بیشتر Tab ها را می دهد.
مرورگر کروم به شما امکان می دهد پنجره های جدید را در Tab های متنوع و در یک پنجره واحد باز کنید. شما همچنین می توانید یک Tab را بکشید و آن را در صفحه و پنجره مجزایی رها کنید.عکس این امر نیز صادق است. یعنی می توان Tab ها را به داخل یک پنجره واحد کشیده و آنان را در یک پنجره ترکیب نمود و کنار هم قرار داد. Chrome همچنین به شما امکان می دهد که تنظیمات مورد نظر خود را به Tab دلخواه خود وارد کنید. در حالیکه سایر مرورگرها برای فراهم نمودن این قابلیت نیاز به Add-on های اضافی دارند.


6. قابلیت های جدیدی را برای Home Page لحاظ می کند.
مرورگر گوگل کروم، به همراه یک صفحه خانگی پیش فرض ارائه می شود. این مرورگر در حین استفاده، سایت هایی را که اغلب اوقات بازدید می کنید به یاد می سپارد. در کنار موتورهای جستجویی که اغلب مورد استفاده قرار می دهید و Bookmark ها، 9 سایتی که بیش از سایرین به آنها مراجعه کرده اید در صفحه خانگی شما به شکل Snapshot هایی نمایش داده می شوند. البته هیچ اجباری در این مورد نیست. مثلا می توانید صفحه خانگی مورد نظر خود را تغییر داده و هر صفحه خانگی دیگری را به جای آن تعیین کنید و یا موتور جستجوی پیش فرض خود را روی موتور جستجوی دلخواه خودتان تنظیم کنید.


7. به شما امکان می دهد که ناشناس باقی بمانید.
مانند اینترنت اکسپلورر، Google Chrome هم یک قابلیت امنیتی را در خود نهفته دارد که به شما امکان می دهد ناشناس بمانید. در Chrome می توان یک نوع پنجره جدید و مخصوص باز کرده، و مطمئن باشید که با استفاده از آن هیچ یک از کارهایی که انجام می دهید در کامپیوتر ثبت و ذخیره نمی شوند. برخلاف اینترنت اکسپلورر، این پنجره خاص Chrome (که امکان ناشناس ماندن را می دهد) از بقیه قسمتهای مرورگر مجزا است. لذا می توانید پنجره خصوصی خود را در کنار پنجره های عادی باز نگه داشته و هر یک را به طور مجزا استفاده کنید.

منبع: http://www.sarzamindownload.com

جایگاه ایران بین10 برند برتر خطوط هوایی دنیا

بسیاری ازخطوط هواپیمایی برتر دنیا در طی مدت زمان حداکثر 20 ساله توانستند خطوط هوایی دنیا را در تسخیر خود در آورند این در حالیست که شرکت های هواپیمایی در ایران با گذشت 30 سال علیرغم برخوردار از حمایت های کامل دولت هنوز فرسوده هستند و بسیاری از شرکت های واپیمایی به علت فرسوده وبدن و نداشتن امنیت در لیست سیاه خطوط هوایی جهان قرار گرفته اند.

موسسه برند فاینانس 20 برند خطوط هوایی جهان را معرفی کرده است.

1- Lufthansa

ارزش برند لوفتانزا بالغ بر 3 هزار و 800 میلیارد دلار برآورد شده است.بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در آلمان و از نظر حمل مسافر دومین بعد از ایر فرانس در اروپا و پنجمین در جهان است. این شرکت هوایی با داشتن ۷۲۲ ناو هوایی سومین خط هوایی بزرگ جهان است. این شرکت به ۷۸ کشور جهان پرواز دارد و پرچمدار کشور آلمان نیز است. لوفت‌هانزا در ایران فعال بوده و دفتر مرکزی آن در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد.این شرکت در حال حاضر هر روز یک پرواز رفت و برگشت از فرودگاه فرانکفورت به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دارد.

لوفت هانزا جوایز متعددی را در سال 2011 از آن خود ساخته است. تازه ترین مورد آن در مراسم جوایز جهانی سفر که در دوم سپتامبردر آنتالیای ترکیه برگزار شد، بود. هیئت داوران مستقل متشکل از بیش از 213000 متخصص صنعت هوانوردی لوفت هانزا را به عنوان "خط هوایی پیشتاز اروپا" برگزیدند. lufthansaدرحقیقت متشکل از دو کلمه سانسکریتیlupthوhansa به معنای قوی ناپدید شونده است . در ابتدای صنعت هوانوردی در آلمان هواپیماها به رنگ سفید خالص و شبیه قو بودن به همین دلیل دکتر اوتو فرایل(طراح آرم)هنگام طراحی لوگو بیشتر سعی کرد قویی را طرحی کند که هنگام پرواز در آسمان ناپدید میشود(اوج میگیرد).

2-Singapore Airlines

ارزش برند این خط هواپیمایی برتر جهان 3 هزار و 700 میلیارد دلار است.هنگامی که سنگاپور از مالزی جدا شد، بر سر استقلال طلبی این کشور، نزاع های سیاسی زیادی وجود داشت، اما کار جالبی که سنگاپوری ها در بدو تاسیس خطوط هوایی شان انجام دادند، آن بود که به خطوط هوایی دیگراز آمریکا و اروپا اجازه دادند که به راحتی وارد محدوده هوایی سنگاپور بشوند و از آن بگذرند یا آنکه بار و مسافران خود را تخلیه کنند.

در نتیجه همین استقبالی که دیگر خطوط از حیطه هوایی سنگاپور انجام دادند- با اینکه این کشور کوچک است و در کمتر از 3 دقیقه از پرواز، شما از مرز هوایی آن خارج می شوید- سبب شد که به عنوان یک شرکت هوایی که دیگر خطوط هوایی نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند مطرح بشود.

به نظر می رسد ایرباس در یک تقابل برندینگ با سنگاپور ایرلاین ، خواستار آن شد که این هواپیما برای اولین بار در این شرکت به پرواز در آید.

طبعا این کار خطوط هوایی سنگاپور، با پوشش خبری رسانه های جهانی همراه بود و سبب شد که برند آنها، درانظار جهانی بیشتر به چشم آید، حال آنکه وقتی خطوط هوایی مالزی، مدتی بعد، از همان مدل ایرباس در خطوط خود استفاده نمود، به زحمت چند تا از روزنامه های بومی و محلی از مساله استقبال نمودند.

3-Emirates

هواپیمای امارات سومین برند خطوط هوایی دنیاست.این برند برای تمام ایرانیان آشناست.برندی است که طی یکی دو دهه اخیر توانست جایگاه خود را به سطح بین المللی ارتقا دهد.این هواپیمایی فعالیت خود را از سال 1985 با دو فروند هواپیمایی که از پاکستان اجاره کرده بود آغاز کرد.در حال حاضر امارات تنها شرکت هواپیمایی در جهان به شمار می رود که قادر است مسافرین خود را تنها با یک توقف از استرالیا به فرودگاه جان اف کندی نیویورک برساند.نکته حائز اهمیت این است که مقامات سیاسی دوبی تا آنجا که بتوانند هیچ دخالتی در اداره امارات انجام نمی دهند.

4-Delta Air Lines

هواپیمایی دلتا ایرلاین چهارمین برند معروف خطوط هواپیمایی در دنیاست.ارزش برند این خط هوایی بالغ بر 3 هزار و 100میلیارد دلار است.این هواپیمایی تا سال گذشته در ناوگان خود 821 فروند هواپیمای فعال و 20 فروند سفارش داده شده داشت.

5-China Southern Airlines

هوپیامایی چین در این رده بندی رتبه پنجم را به دست آورده است.ارزش برند این خط هوایی معتبر دنیا 2 هزار و 533 میلیارد دلار است.ناوگان این هواپیمایی تا سال 2010، مجموع 355 فروند هواپیما و 103 فروند سفارش داده شده داشت.

6-Cathay Pacific

این برند ارزشی بالغ بر 2 هزار و 383 میلیارد دلار دارد.این ایرلاین که یک ایرلاین هنگ کنگی(اگرچه در شانگهای پایه ریزی شد) هست که در 24سپتامبر 1946توسط دوخلبان به نام های:روی فارل(آمریکایی)و سیدنی دی کانتزو(استرالیایی)که هر دو خلبانان اسبق نیروی هوایی بودند،تأسیس شد.شانواره ی حال حاضر Cathayدر سال 1994 با اسمBrush wingsمعرفی شد.خط رو به پایین نماد سرعت و خط رو به بالا نماد دور پروازیست.بنابر این فکر نکنید که نماد این شرکت هواپیمایی به شکل پرنده است.

7-Air France -KLM

این برند خطوط هوایی نبز که توانسته است رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد دارای ارزش 2هزار و 382 میلیارد دلاری است.این شرکت هوایی از ایمن ترین شرکت های هوایی دنیاست.شناخته می‌شود . شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قراردارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است . این شرکت همچنین بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به شمار می‌رود .(از نظر حجم مسافر، میزان درآمد سالیانه و مسافت طی شده) کی ال ام در سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۶ میلیون مسافر را جابجا نمود .

8-United Airlines

برترین خطوط هواپیمایی آمریکا در این رده بندی رتبه هشتم را به دست آورده است.ارزش برند این خطوط 2هزار و 352 میلیارد دلار است.طبق آخرین اخباری که سال گذشته منتشر شد این شرکت هواپیمایی با شرکت کانتیننتال ادغم شد.این شرکت در سال 1926 تاسیس شد و به بیش از 210 مقصد پرواز دارد.همچنین تا سال 2010 ناوگان این هواپیمایی دارای مجموع 708 فروند هواپیمای فعال و 116 فروند سفارش داده شده بود.

9-ANA

ارزش این برند خطوط هواپیمایی بالغ بر 2 هزار و 175 میلیارد دلار است.این شرکت در سال 1952 تاسیس شد و حدود 25 سال است که در سطح جهانی مطرح شده است.در حقیقت این شرکت هواپیمایی تنها 25 سال است که در سطح بین الملل حضور دارد.نکته جالب اینجاست که این شرکت تنها به 71 کشور جهان پرواز دارد اما با این حال توانسته است برند و نشان خود را در بین برندهای هوای دنیا باز کند.

10-Air China

از 10 برند خطوط هواپیمایی برتر دنیا،2برند از کشور چین هستند.ارزش برندی این ظرکت هواپیمایی چینی 2هزار و 47 میلیارد دلار است.ایرچاینا با مجموع 265 فروند هواپیما و 146 فروند سفارش داده شده از بزرگترین ناوگان های هوایی دنیا به شمار می رود.

در ادامه این لیست نام شرکت هایی چون ترکیش ایرلاینز،بریتیش ایرویز،امریکن ایرلاینز و ... به چشم می خورد.

منبع: http://www.noornews.ir